Klokkespotting

Gikk forbi Frode(eks. landslagskeeper)Grodås i dag på Karl johan. Han hadde på seg en Rolex GMT master (coke).

Rett etter så jeg for første gang (in the wild) en kar med en deep sea på armen. Fra avstand så bezel og glass utrolig skinnende fint ut, men lenken gir som mange sier en litt merkelig look i forhold til kassen. Tenkte ikke så mye over det da jeg så den i butikken en gang, men i dag når jeg så den på armen til noen ser den litt liten i forhold til den store kassen.

Spottet en two-tone Daytona på bussen, men ved en nærmere kikk (hvordan gjør man dette diskret?) beveget chronograf-sekundviseren seg smooth mens alle subdial-sekundviseren stod bom stille, som om den skulle være limt på :) Så da var det en fake likevel. Synd, det kunne ha vært en ung WIS :)

Ellers kikker jeg litt rundt på kollegaer/kunder og har talt to Seamastere, én Speedmaster, én ukjent Breitling chrono på rem og én Sub Date. Ingen entusiaster, men fine klokker :D

Så X- factor på tv2 i kveld og spottet noe jeg synest var en pen klokke på armen til Jan-Fredrik, hva var dette, en sub?

Ellers så så jeg i forelesningen i dag 2 stk rolex sub, 1 stk daytona og 1 stk panerai ( er ikke så oppdatert på modeller) og en rekke seiko og nixon klokker

Ganske sikker på det er en sub han har på TV om dagen. (JFK altså)

Den går det en del av, blandt annet han på "Sommertid" på TV2. Han kokken der har forresten en Tag Heuer Chronograph. Eller så står det et stykke eks antall kjendiser som bruker Rolex i Se&Hør Weekend. (Dama som kjøper)

Så også en IWC Portugese på banen i dag, men den begynner jo å bli mer og mer vanlig faktisk.

20090415-200350.jpg

Var på Tjøme i går og stengte hytta for sesongen (vemod).
i butikken i Vrengen stod jeg bak en kar med IWC Aquatimer på gummi.
Selv hadde jeg Superocean Pro på gummi.
Ha lurte litt når jeg stod og stirret.
På den butikken er det generelt my morsomt å se på sommeren!

Fikk koselig 14 dagers besøk fra en eldre engelsk onkel i går, tok ham med på skytebanen i dag.... og da så jeg det, han hadde jaggu en Rolex Sea-Dweller DeepSea på sin venstre hand gitt. Kom jo ikke som en overaskelse, da han kjører Lexus og kan overgå en Harlem sugardaddy pimp når det gjelder gullringer og kjeder hehe. Blir vel litt klokkediskusjon neste 14 dagene nå da.

Kanskje ikke en klokkespotting, men var i et møte på jobb i går, hvor vi ble sittende og prate tull mens vi ventet på sistemann. Samtalen kom inn på klokker og klokkemerker, og da spesielt Omega av en eller annen grunn. Han jeg snakket med da nevnte at han på tidlig 70-tall hadde kjøpt en Omega f300 ("stemmegaffelverk"), men at remmen hadde røket etter kort tid. Klokka hadde så bare blitt liggende i en skuff, og nylig hadde den dukket opp igjen. "Den så ut som den var helt ny, men remmen var jo røket, så jeg kasta'n i søpla!"

Jeg var på tur over bordet for å kvele ham, men besinnet meg i siste øyeblikk.

Møtte Per Egil Hegge med skolen hos Aftenposten forleden dag, og mannen hadde søren meg en klokke på hver arm. Hadde hørt at han ikke var opptatt av "den slags", men det fikk meg interessert. Fikk ikke muligheten til hverken å kikke nærmere uten å fremstå som tilbakestående eller spørre ham. Noen som har noen ideer? Er ikke normalt å gå med to klokker, så noe må det være! :)