Klokkespotting

Re: Klokke spotting

BullR skrev:
Kan selv spotte en fake fra laaang avstand men ser ganske sjeldent det ser mest ekte klokker av typene tag,breitling,rolex,omega.

Har hatt anledning til å se nærmere på et par forseggjorte fake Rolex med ETA verk. Måtte kikke på fonter på skrift, presis størrelse på indexer, "lume" og datohjul for å kunne fastslå 100% at det dreide seg om fake ur. Disse er visst tilgjengelig for en tusenlapp eller noe slikt i Thailand og Hong Kong og sikkert overalt på nettet. Jeg hadde ikke klart å spotte dem som fake. Så det er alltid en mulighet for at klokken man spotter ikke er ekte. Men det er jo ikke noe tap for meg, kun for eieren ... :D

Anders skrev:
Har hatt anledning til å se nærmere på et par forseggjorte fake Rolex med ETA verk.

Ja, jeg har også sett et par av de utrolig gode kopiene... Det er faktisk så og si umulig å skille de fra de originale, med mindre man får holde de i hånden og titte svært nøye etter ..

Ahhh.. Var i bryllup i høst og ble sittende å snakke med en herremann. På armen hadde han en tilsynelatende rå
klokke. med tydlig tegn til en Tourbillon klokke!- Jeg spør forsiktig.. Er den klokken din en tourbillon?? Mannen ser forundret på meg og svarer nei det er en Breitling... FAKE! Til og med Tourbillon skal men lage kopier av. :evil:

Ang. B&M, de har slett ikke så ille middager der heller :D Så hvis noen av dere ser en mann med Panerai der er det bare å spørre om det er FRIK 8)

Middagene er gode ja... siden de ligger så nært skal jeg være forsiktig med å venne meg til dem! :)

Kjenner en som har en rolex daytona og en sub som kunne fått selv den største WIS til og undre.
Har sikkert sett 1000tals slike over nett på bilder de koster gjerne 600 til 2500$ pr,panerai er også ganske godt kopiert men sjeldent med ekte deler osv.

BullR

Svitsjet innom svensk idol.. han ene dommeren (Anders Bagge) sitter med en Hublot Big Bang rosegold...

Erik N skrev:
Svitsjet innom svensk idol.. han ene dommeren (Anders Bagge) sitter med en Hublot Big Bang rosegold...

Han norske idoldommeren, Jan Fredrik Karlsen, har en IWC Big Pilot?

1207868186.jpg

Da jeg jobbet offshore spottet jeg to Rolex Explorer II på håndleddene til godt betalte retningsborere. Ellers er Tissot T-touch populær blant ingeniører/ offshorefolk.

Dyreste klokken jeg har "spottet" er en gull Yacht-Master II. Tilhørte en kakse som besøkte oljemessa i Stavanger. 8)

Klokkespotting, joda – helt siden jeg var liten gutt har jeg drevet med det – tror jeg. I alle fall har jeg lagt meg til den vanen at jeg ser etter hva slag klokke folk har. Sist sommer hendte følgende.
Kona og jeg hadde vært nordover med bobil. På turen hjem kom vi til bomstasjonen ved Ranheim mellom Stjørdal og Trondheim. Jeg leverte penger med venstre arm og på den hang ferieklokka – en Panerai PAM 0113 på gummireim. Ut gjennom luka kom en arm med billett og vekslepenger, og på armen hang noe som jeg oppfattet som en PAM 0111 på ei skikkelig ”feit” lærreim.
PANERAI ropte jeg inn gjennom luka og svaret innenfra kom på ækt trøndersk: JA FØRR FAEN!!
Det var kø bak. Det hele tok noen sekunder og kjerringa holdt på å daue av latter.

mvh,
Gringo (Øyvind).

Ikke akkurat noen kjendis, men Halvor Bjerke (eier av Urmaker Bjerke kjeden) har kontor der jeg jobber, og han bruker for det meste en Rolex Explorer I.

Så Max Manus på Vika 1 i kveld. Jeg observerte en gutt (ca samme alder som meg - 27) et par seter bortenfor med en relativt stor klokke. Vanskelig å se i dus belysning, men det var nok en Panerai. Klokken hadde stållenke. Noen som erkjenner å ha vært på stedet? :)

Vedkommende hadde tynn ullgenser over mansjettskjorte. Hehe.. man blir jo rar av dette! Hadde ikke mulighet til å snakke der og da, og etter filmen ble vedkommende bare borte.. Vel, vel.. jeg hadde "Pepsi" GMT II'en på lufting om du observerte det.