Klokkespotting

Spottet en Pam 164 i en begravelse her forrige uke.

Og enig med nautilus, Nodee har ekstremt god mat. Godt og sterkt!
 
Var i møte med sjefen for Næringsetaten i Oslo kommune, og det viste seg at han hadde litt greie på klokker. Han kommenterte min Speedy blant annet. Så fortalte han at han hadde en sjelden Omega som heter "Navymaster". Jeg jatta med som en annen selger, men i all sannhet kan jeg ikke si at jeg har hørt om akkurat den varianten før. Noen andre som har hørt om at Omega lagde en Navymaster på 50- eller 60-tallet? Eller tok gubben rett og slett feil og mente en Seamaster?
 
Swiss Military har en "Navy Master", men jeg ar aldri hørt om Omega Navymaster.
 
Det var det jeg trodde.. Synes det var litt rart ja. Han hadde ikke den omtalte klokka på seg så det var litt vanskelig å verifisere.
 
Læreren min har en speedy på en pen sort rem. Har ikke fått undersøkt saken videre, men planlegger å grave litt videre om klokken og se om han virkelig er interessert. Liker å ha sånne lærere! (da speedyen er en personlig favoritt :D )
 
Jeremy darling i serien Diry, sexy, money har en panerai. Må indrømme jeg ikke klarer å se hvilken type men han har den i allefall på sort reim.
 
Satt og så på Top Model USA ( ikke frivillig selvsagt 8) ) Og der var det en av klesdesignerene som hadde en helgull Submariner med blå skive. Tydeligvis gunstig å være designer :p
 
Kl.er 11:30, og jeg har hatt to timer på skolen :p Har hittil spottet:
- Omega Speed
- Bvlgari Diagono
- Breitling Navi
- En eller annen quartz-Breitling for jenter, ser ut som en steelfish-type
- Omega Seamaster
- Omega Seamaster DeVille
- En hittil uidentifsert helgull, er på saken ;) :D :D
 
Stabekk VGS :p :roll: det skal nevnes at dette er klokker jeg "er vant til", kjenner de fleste eierne. skal bli litt mer aktiv de neste ukene, ser ofte spennende dingser på folks armer jeg gjerne skulle visst mer om

Edit:
lagt til på listen:
- Chanel J12
- Eldre Tag H. 2000 delgull
 
Det jeg husker fra v.g.s var fake rolex, swatch og pulsar klokker. Times are a-changing..
eller kanskje jeg gikk på feil skole.. :|
 
For å følge opp tråden, klokker "spottet" på noen kjente designers, og andre kjendiser :)

Tom Ford - Rolex Submariner helgull, blå skive.

Stefano Gabbana - Rolex Day-Date gult gull, president lenke.

Marc Jacobs - Rolex Day-Date gult gull, president lenke og sort skive

Kult at det to siste har valgt Rolex DD i helgull med president lenke. En klokke som er bare døds retro og herlig cool syns jeg :)

Ellers av norske finans "kjendiser" så bruker Øystein Stray Spetalen en Rolex datejust i stål med jub. lenke (han har vel brukt denne i de siste 20 år). Ola Mæle har jeg sett bruke en gammel vintage Rolex DD i hvitt gull med president lenke.

Thomas Giertsen Rolex submariner i stål, daytona i stål og DJ i stål med jub.lenke.

Harald Heide Steen var en klokke elsker, og hadde en forkjærlighet for Rolex DD med president lenke og diamant skive.
 
Satt på Etoile Bar på taket av Grand her en kveld mens været fortsatt var varmt (har ikke det for vane, vi tok en drink før jeg skulle ta med dama på bursdagsmiddag på Solsiden). Et par fagre unge damer fikk selskap av to hippe unge menn sent i 20-åra, den ene med noe som så veldig ut som en helgull Daytona :D

Den kan ha vært fake, den kan ha vært en "hommage", men noe med stilen hans tilsa at det kunne ha vært en entusiast. Så utrolig fet ut, selv om helgull ikke er noe jeg drømmer om selv.

Hadde jeg vært der alene hadde jeg kanskje snublet bort for å ta en nærmere kikk. Men jeg tror kanskje det hadde vært lettere for meg å late som jeg forsøkte å sjekke opp damene deres enn å faktisk spørre "Er det en helgull Daytona du har der?" :D

Jeg satt tilfeldigvis 8) med min egen SS Daytona på hånda den kvelden, hadde jo vært hyggelig å sammenlikne ...
 
Ikke en klokkespotting per se, men jeg solgte akkurat en Omega Marine Chronometer til en godt voksen fyr som kunne fortelle at han fortsatt hadde sin Ploprof som han hadde kjøpt i 1974. Artig :)
 
De siste dagene har det vært klokkespotting på høyt nivå. Sett et ukjent og minst tosifret (om ikke tresifret) antall daytonaer. For eksempel har jeg i dag sett to stk 5513 på armen til tilfeldig forbipasserende.

Ellers går det i patek, panerai, hublot, vacheron.... u name it! For ikke å nevne at annenhver person jeg ser har på seg en ordinær rolex! Ja, om du ikke har gjettet det allerede, så er jeg ikke i moderlandet! Det er den franske riviera og Cannes og Monte Carlo som er stedene ;) Og nei, kan jo ikke nekte for at trangen til å lukke øynene og dra kortet vokser og vokser og vokser ......... :D