Klokkeplaner for 2015?

Min store plan for 2014 (ja, siste uken...) og/eller 2015 er en 116515LN, bedre kjent som Sjokotona :eek:

*drømme*


Kim!


Og der var målet oppnådd gitt! Gikk unna dette... :)

E2BE63FD-E204-4B97-B052-A99A4C1EF370_zps8vth1der.jpg


Kim!
 
2015 kan bli tricky, skal jeg utvide boxen med flere klokker jeg har sansen for? Eller skal jeg flippe en god del av mine evige "keepers" og handle en Rolex Mil Sub ? Har slitt med denne problemstillingen en stund og boxen har blitt utvidet. kanskje på tide å realisere den ultimate "keeper" sammen med min SD 16660 ? :confused:
Tom
 
2015 kan bli tricky, skal jeg utvide boxen med flere klokker jeg har sansen for? Eller skal jeg flippe en god del av mine evige "keepers" og handle en Rolex Mil Sub ? Har slitt med denne problemstillingen en stund og boxen har blitt utvidet. kanskje på tide å realisere den ultimate "keeper" sammen med min SD 16660 ? :confused:
Tom

Selvfølgelig skal du det Tom:)
 
Jeg er veldig fornøyd med de klokkene jeg har, men luksusproblemet er at jeg har for mange.

Jeg har veldig lyst på GS SBGA031. Men da må Suben ut. Og kanskje også SINNen. Vil jeg egentlig det? Nei.

SBGA031.jpg


Todda

Jeg nå også oppdatere mine klokkeplaner for 2015, for GSen er allerede på plass. Jeg håper at jeg klarer å slanke klokkeboksen litt. Må få gått inn nyervervelsen og se hvordan rotasjonen blir etter hvert.

Godt nyttår!

Todda
 
Flott tråd! Siden jeg er 1975 modell og dermed fyller 40 i 2015 er det en plan å få tak i en 1675 fra 1975.

Enten pepsi eller root beer. Fant en pepsi på chrono24 som kun hadde en tidligere eier. Klokken så helt fantastisk ut men var naturligvis allerede solgt. Tror det blir vanskelig å finne "min" 1675. Om noen vet om noe så tips meg gjerne
 
Kanskje en 14060M mot slutten av året? Hvis ikke er det bare å spare jevnt og trutt på klokkekontoen til en Blancpain Bathyscaphe. Den får jeg nok ikke kjøpt brukt med det første, så da må det bli en ny.. Hmm denne hobbyen gir mange vanskelige valg;)
 
Satser på å få kjøpt inn en Panerai, da enten en 312, 372 eller 351. Må også få kjøpt inn en Submariner.. :)
 
Dårlig med bilder her gitt.:p

Har ingen store planer for 2015, men hvis jeg ikke hadde hatt en mega kredittkortregning etter julehandelen kunne jeg alltid sett litt nærmere på noen av disse:

Linde Werdelin. Skikkelig badass posørklokke.:D Sikkert helt katastrofal gjensalgsverdi, men tøffere en toget.

lw_oktopus_blue_web.jpg


Vulcain. Spennende merke vi ser alt for lite til her.

44_vulcain_stahl.jpg


Jean Richard. Denne SKAL jeg ha. Tror jeg. Kanskje. Antageligvis. Når Euro'en ikke koster en formue lenger selvsagt.;)

terrascope.jpg



Og til slutt: Franck Müller. Posørklokken for de med mer penger enn smak. Hvis det plutselig skulle ramle inn et stort og uventet beløp på konto vil denne bli vurdert seriøst.

7880-Crazy-Color-Drms-copie.png
 
Flott tråd! Siden jeg er 1975 modell og dermed fyller 40 i 2015 er det en plan å få tak i en 1675 fra 1975.

Enten pepsi eller root beer. Fant en pepsi på chrono24 som kun hadde en tidligere eier. Klokken så helt fantastisk ut men var naturligvis allerede solgt. Tror det blir vanskelig å finne "min" 1675. Om noen vet om noe så tips meg gjerne

Dette er tilnærmet min plan! :)
Men root beer er ikke aktuelt for min del. Det er jo rene minefeltet å forsøke seg på vintage rolex...
 
Har gitt helt opp å legge slike planer, da jeg ikke har fulgt noen av mine egne råd til meg selv, initielle tanker og ideer. Her forandrer smaken seg etter humøret. 2014 må derrimot sies å ha vært et hektisk år for meg rent horologisk, da mange modeller har kommet inn jeg aldri engang trodde skulle forsøkes. For så og selges/byttes og andre igjen inn. Har og måtte selge unna noe ifm kjøp av ny bil, så boksen er noe slankere nå enn tidligere. Så, skal strekke meg tll at jeg kan si jeg ønsker/planlegger kjøp av i allefall èn klokke ila det nye året, og det blir nok enten noe fra Panerai, Jaeger, IWC eller Zenith (drømmer og om en Aquanaut, eller en AP 15300715400, men da ryker noe mer ut av boksen, og det kan bli hardt;) )

Glder meg til å lese dette mot slutten av 2015, og se at jeg ikke har gjort noe av det som står her heller ...:mrgreen:
 
Årets første kjøp er allerede i boks og ligger vel i posten et sted, så det blir moro. (Kanskje jeg skal prøve meg på min første unboxing?)

Jeg savner dessuten en chronograf så det må jeg ha, akkurat nå frister en Longines. Jeg har heller ikke noe dressur så det burde jeg skaffe meg, siden jeg sjelden går i dress blir nok dette av det rimeligere slaget. Jeg prøvde en Tissot Vidodate som en kompis av meg hadde og den likte jeg kjempegodt. (Eller kanskje et vintage dressur?)
Skulle jeg finne ut at jeg ville bruke en del mer penger på et ur så frister en IWC Ingenieur.

Men dette er nå. Litt ut i januar kan alt være endret:)
 
Målet for i år av en Rolex, noe som ble overholdt.

Kanskje en helgull neste år? Jævla harry da.

@Chalshus Nei, det er ikke harry, det er sinnsykt deilig. Og det kommer fra en som for litt siden synes Rolex var harry, gullklokker dødsharry og gull-Rolex noe som kun de ment for den innerste sirkelen i H€lv€t€ bar.
 
Redigert av en moderator:
@Chalshus Nei, det er ikke harry, det er sinnsykt deilig. Og det kommer fra en som for litt siden synes Rolex var harry, gullklokker dødsharry og gull-Rolex noe som kun de ment for den innerste sirkelen i H€lv€t€ bar.

Hm. Kanskje Hellboy og Hellnoob en gang i tiden var et omen. :)
 
Redigert av en moderator:
Det er enkelt (i teorien):

DE00004D-3T.jpg


Jeg har rett og slett ikke nok lyst på andre klokker for tiden. Når den er i hus, får vi se om det blir en slik også:

SKX173-2T.jpg


Jeg har jo ingen SKX, og liker de rektangulære markørene bedre enn de runde. Siden jeg ikke har lyst til å kvitte meg med noen, må jeg jo begrense antall klokker inn? Kjøper jeg SKX173 kan jeg velge og vrake i bezelinserter og slipper unna med en eneste SKX med nytt utseende når jeg føler for det.

Men skulle det ramle inn noen uventede penger ser jeg ikke bort fra at disse nøkterne planene blir kullkastet.

:p
 
Jeg erkjenner at jeg for tiden er villmink... Men, jeg har fått en craving for Linde Werdelin the one, så det er stor sannsynlighet for at denne kommer inn i boksen, samtidig har jeg planer om å gå til anskaffelse av en billig:mrgreen: LLD. Noe som er sikkert, er at dssd, Pelagos og helson SD blir i boksen.

Godt nytt år!
 
Føler at en IWC Portuguese burde fylt det dressy/businessy tomrommet som finnes akkurat nå, selvom BLNRen fint går til dress.
 
La planen og bestilte meg akkurat en Lum-Tec Super Combat B3 Limited.
Det blir min første "skikkelige" klokke og jeg er veldig spent på hvordan overgangen fra billig elektroklokke til mekanisk opptrekk blir.

sc-b3-04-rs.jpg