Klokkeplaner for 2015?

Satser på at 2015 blir noe mer aktivt på klokkefronten enn fjoråret.
IWC Ingenieur er allerede handlet. Dessverre ryker Explorer Polar'en ut.
Tror det blir en Sub eller Panerai også i løpet av året :)

Dersom noen skulle ha en fin vintage fra 1964, så er det bare å gi beskjed :mrgreen:
 
Blir en Omega Seamaster 300 Master Co-axial på meg i slutten av måneden. Blir min første, men forhåpentligvis ikke siste. Dog blir nok endel år til nummer to kommer..
 
I 2015 skal jeg vente med noe nytt frem til jul igjen. Da skal jeg ha meg en Speedy som julegave til meg selv. Har vært 4 nye klokker i boksen siden jeg ble medlem her i november, så må moderere meg selv litt. Men dæven så gøy dette er!

Godt nyttår folkens.
 
Dette er tilnærmet min plan! :)
Men root beer er ikke aktuelt for min del. Det er jo rene minefeltet å forsøke seg på vintage rolex...

Kuult! Er du også '75-årgang? Det er lite utvalg for å si det mildt. Kanskje oljekrisa på 70 tallet som manifesterer seg i lite utvalg i dag?
 
Denne står øverst på ønskelista over årets sommer Beater:

images-1_zps58f765b5.jpeg
 
Rolex Sky-Dweller i everose gold, å brun skinnreim er vel den våteste drømmen.

Det blir jo forferdelig dyrt, så en Zenith Chronomaster 1969 eller IWC Portuguese Hand-Wound 8 Days er reserve planen. Jeg får se :confused:
 
Etter å ha lest om klokkene til diverse amerikanske presidenter på Hodinkee, ble jeg veldig fascinert av Vulcain Cricket. Morsomt med et armbåndsur som også fungerer som vekkerklokke. Vintagene er jo i hvert fall flotte. Skulle vært født mange tiår tidligere og jobbet nært nok Lyndon B. Johnson, da kunne det kanskje vanket en slik klokke - og for en historie den da ville hatt.

Sett litt på Chrono24, og prisen virker halvveis overkommelig. Men, Speedy er fortsatt hovedprioritering ved januarstipendet, så kanskje Cricket får vente til auguststipendet :mrgreen:
 
Redigert:
Håpet er at boksen fylles opp med enten en Batman GMT eller en klassisk Cola GMT. Men jeg virrer så mye frem og tilbake så en klassisk Sub er og en mulighet. Samt at Daytona med hvit skive er jo bare nydelig. Eller kanskje en Explorer 1... Uansett så håper jeg at kontoen tillater ett kjøp i løpet av året.
 
Har noen konkrete planer, samt noen ønsker/ideer.
Men som jeg sier: "planer er til for å forandres":

-Omega Railmaster
-Rolex Explorer 2 sort
-Stållenke til min Oris Aquis 40mm
-Finne en tøff racing-inspirert allround klokke, helst med carbon-skive og kanskje rød/oransje detaljer, med lenke, men ikke for stor/tykk og dyr..
-En eller flere "budsjettklokker" under 10-15k for å teste litt (f.eks. Lew & Huey, Chr. Ward, Seiko, Hamilton etc).
-Hvit (chronograph?) for å erstatte Certina DS Podium Chronograph quartz
-Sommerklokke (For å erstatte orange Certina DS Action. Dvs. gjerne sprek farge som orange, og ca 43mm)
-Vurdere vintage (sub?) men føler det er mye å sette seg inn i og lete..
-Vurdere offisiell BMW (Ball?) eller Porsche Design klokke.
-Anskaffe flere reimer (spesielt Canvas/stoff og skinn med farget søm)
-Vurdere resten av antrekket så det matcher klokkene enda bedre, dvs. handle mer klær...
-Mål: Selge minst like mange klokker som kjøpes...
 
Min plan er:

1: Omega seamaster diver 300m blue (hverdagsbruk og min første automatisk)
2: INOX (til jobb og noe mer røft bruk - muligens med en tøff NATO)

Muligens også en Tag på sensommeren om økonomien strekker til
 
2015 blir usedvanlig sedat, ser jeg.

Har en Seamaster Planet Ocean 8500 som verken kan flippes eller selges grunnet særs høy affeksjonsverdi. Den blir, med andre ord. Har også en Speedmaster Dark side of the moon som er usedvanlig fjong og noe du ikke finner hver dag - så den skal verken selges eller flippes. Og i tillegg er det djevelunge på vei - og da utgår absolutt alt av større kjøp til fordel for obskurt dyre barnevogner, barneseter, barne...ting og barnetang.

Så - har to - fortsetter med de to - good and stuck. Ikke at det er noe problem, strengt tatt.
 
Har bestemt meg for å beholde pam og polar. Two tone sub må vike for enten Pepsi eller Hulk. Sånn, kanskje en speedmaster også. Men det er det. Eller kanskje en reverso, men så er det stopp
 
Ingen planer whatsoever, det er fullstendig ro og harmoni i klokkeboksen. Det eneste jeg kan tenke meg er evt å bytte ut Seiko OM med en annen ultrabeater.
 
Tenker hardt om dagen hvor veien skal gå med samlingen i 2015.. Det eneste 100% sikre er at 5711 er trygg. Jeg har lenge tenkt at jeg skal gå for en mer dressy klokke i edelt. Spørsmålet er om rose er rett eller om hvitt og platina gjør klokken mer anvendelig til hverdags? Jeg er også usikker på om jeg vil går for en enklere klokke uten komplikasjoner eller om jeg skal fyre av en stor slant på en annual eller Perpetual cal. Av merker er JLC og Lange brennaktuelle, men ikke bestemt. Om jeg skal kjøpe med nevnte komplikasjon må minst 2-3klokker gå. Dette er trist da jeg ikke vil skilles fra noen.. Men sånn er det bare:) Hva sier folket?
 
Skal jeg være helt ærlig, så kjenner jeg klokkeinteressen er på hell. I alle fall avtagende, så jeg har nå egentlig ingen store planer lenger for 2015. 2014 var et gøy og hektisk år.

Vurderer å gå over til ukas klokke fremfor dagens klokke. Da er det rett og slett denne lille rakkaren nedenfor drar et langt strå. :)

Jeg vet jo at ting er sykliske - og det å selge klokkemerket kjøpt mest av i 2014 er lite aktuelt. Plutselig så endrer man mening, og da måtte gå ut på markedet igjen for å skaffe det man vil ha virker meningsløst.

10899153_978485978833001_1852808447_n.jpg
 
For meg skal klokkeåret 2015 brukes til sparing og forbedring av mine fotografiske egenskaper... Jeg kan ikke ha en stor samling, for jeg merker jeg allerede sliter med å bruke de fire klokkene jeg har (luksusproblemer), så for at noe skal inn må nok noe ut når den tid kommer :D
 
Tenker hardt om dagen hvor veien skal gå med samlingen i 2015.. Det eneste 100% sikre er at 5711 er trygg. Jeg har lenge tenkt at jeg skal gå for en mer dressy klokke i edelt. Spørsmålet er om rose er rett eller om hvitt og platina gjør klokken mer anvendelig til hverdags? Jeg er også usikker på om jeg vil går for en enklere klokke uten komplikasjoner eller om jeg skal fyre av en stor slant på en annual eller Perpetual cal. Av merker er JLC og Lange brennaktuelle, men ikke bestemt. Om jeg skal kjøpe med nevnte komplikasjon må minst 2-3klokker gå. Dette er trist da jeg ikke vil skilles fra noen.. Men sånn er det bare:) Hva sier folket?

@Timekeeper

Nå som Tidemann blir forhandler av ALS, så hadde det vært en perfekt duo med Patek 5711 og en Grand Lange 1 med moonphase.
 
Redigert av en moderator: