Klokkeplaner for 2015?

En Rolex Batman!:D Litt utenom det vanlige uten å skape oppstandelse. Perfekte hverdagsklokken=)
 
For min del går sjelden ting som planlagt.
16610, 321 Seamaster og Grand Seiko 6145-8000 er for øyeblikket øverst på ønskelista, men kjenner jeg meg selv rett dukker det opp noe annet snodig :confused: Blir nok ikke noen Calatrava 5227 i 2015 heller...
 
Forsøker å ta det rolig. Jeg har egentlig lyst på Patek igjen, men jeg er en rolexhore og vurderer å bytte ut min flat blue dial 116618 i en med sunburst dial :)
Også skal jeg kjøpe meg en Helson shark master i bronse igjen.
 
Redigert:
Ønskelisten er lang og består for meg kun av Rolex:

Day Date (President)
Batman 116710 BLNR
Pepsi 16710BLRO (har hatt før, ønsker inn igjen)
No Date Sub 14010 (har hatt før, ønsker inn igjen)
Matt Sea Dweller 16660
Matt transitional Sub Date 16800
Hulk 116610LV
Kermit 16610LV



Forresten, har sett så mye på Archieluxury i det siste at jeg er sugen på en Reverso også :p
 
Forhåpentligvis det jeg ikke klarte i 2014; en strøken Rolex 1675 Pepsi.

Og nå som vi får en forhandler i byen er jeg redd for at det kanskje også blir en Lange 1815. Vi får se.
 
Blir nok en Explorer eller sub mot slutten av året etter konf. Men hvis rolex fortsetter slik de gjør nå henger planen i en tynn tråd og jeg kommer til å prioritere andre merker.
 
Tenker først på et penere ur, JLC dress ur.... Evt hvis det kommer en re-issue av Coke slenger jeg meg på den, så lenge den kommer i stål.

Eller's er det 2-3 andre klokker i boksen som er å regne som kapital for nye anskaffelser :)
 
Mulig at det kommer inn en Breitling Avenger nå helt på enden av året/starten av neste :rolleyes:, men den eneste egentlige planen for 2015 er å få inn en Speedmaster! :D
 
Har gjort det enkelt for meg selv. I 2015 skal jeg KUN satse på Rolex. Alt annet skal ut - og flere skal inn. :)

Skal jeg bli spesifikk, så kan aktuelle kandidater bli:

- 16710 Coke
- 5513
- 5512
- Tudor Big Block
- Tudor (blå) 79090

Blir jeg virkelig gal:

- 6538 - eller en annen uten Crown Guards - eller at jeg modifiserer min 14060 til en uten CG.

2016+ er PP.

Edit. Så langt er det slik at jeg har søkt "eldre" og "nyere" modell i 2014. Samlingen er slik:

Eldre: 16570 / 14060 / 16750 / 1680
Nyere: 216570 / 114060 / 116710

Den som har OCD ser da lett at følgende mangler:

- 16710
- 16800(0)
 
Redigert:
keep-calm-and-do-nothing-594.png


Men har vel sagt det tidligere år også ...
 
Veldig fornøyd med min Speedy som hverdagsklokke. Har og en SKX007 som beater. Så da mangler jeg bare en dressklokke. Usikker på hvilken, men det blir ikke noe dyrt. Foreløpig heller jeg mot en Hamilton Intra-Matic. Så jeg håper på at 2015 blir et billig klokkeår.
 
Prøve å rydde i klokkeboksen og prøve noke nytt, Dvs selge ur og ikkje berre kjøpe. Ut med noen omegaer , hamilton , longines lld og tag heuer som ser lite armtid. Kjøpe en gmt beater . Savner komplikasjoner så får sjå om det kan dukke oppe noke slikt også .

Ellers blir det ikkje kun fokus på ur då en har bildilla og liker musikk også . Forsterker skal byttes og 2-3 biler skal ut til fordel for noke anna .
 
Gotta catch 'em all.


Nei, en flott ikke-svart kronograf står høyt i alle fall. El Primero 36' hadde jo vært storveis.
Ellers ikke store utskiftninger, men "oppgraderinger" av de jeg allerede har muligens.
 
Redigert:
Tja, vi skal pusse opp kjøkkenet i heimen til våren, så klokkekontoen har kun fått sparsomme midler i det siste. Jeg har også en lei tendens til å sprekke når kontoen når rundt 15k. Mye fint i det sjiktet da. Black Bay, Nomos, Omega SM300 GMT, Electric Blue etc.

Har ingen satt plan egentlig, men har fryktelig lyst på en Nomos Orion. Nå som krona er så latterlig dårlig så kommer jeg til å vente. Haster ikke så veldig. Eventuelt finne en brukt en her på bruket.

Eller skriker samlingen etter en chrono. Zenith 1969 er drømmen, og IWC Portoguese er også flott. Så får vi se om jeg klarer å spare opp nok.

Skal jeg gjette blir det Nomos + Black Bay hvis jeg ikke er heldig/flink og det blir en Zenith.
 
Vel, mangler fortsatt en "bruks-dykker," så en Seiko SKX eller Orient Mako må jeg få til :)

Ellers: Trodde ALDRI jeg skulle lyste på Speedmaster, men blir nok en slik eller IWC chrono til sommeren.
Outsider: Tudor Ranger...

Ellers kan det hende (som vanlig...) at all fornuft ryker og en ny Rolex kommer inn. Vet av erfaring at om jeg bare kikker litt "feil" inn i vinduet til Bjerke på Karl Johan så går det jo helt på trynet, he he :mrgreen:
 
Speedy allerede i januar (forhåpentligvis), og så muligens en Visodate litt senere. Hvis begge går i orden vil jeg i så fall ha "skikkelige" ur til nesten enhver anledning. Men, som student skal jeg nok allikevel klare å slå meg litt til ro med en Speedy.
 
Nå har jo børsen og særlig den oljebaserte delen k*ket seg til på slutten av året men tror dog middlene skal rekke til Rolex sportsur til sommeren/tidlig høst.

Da håper jeg at jeg efter endt 2015 sitter igjen med:
Omega Seamaster
Rolex 114060
Seiko Spork
+2
 
50 år...

Dette året fyller jeg 50. Da blir det i alle fall et lite prosjekt å finne en 50års-klokke. Klokke-kontoen har fått nytt navn.
Jeg tror ikke det kommer til å bli mye annet kjøp.

Ønskene om å skru er tilstede. Derfor blir det en del deler jeg trenger, til de klokkene jeg allerede har ødelagt. Det er spesielt noen små aksler som har det med å ta kvelden.... Noen prosjekt-klokker må nok komme inn...

Salg?
For øyeblikket er det ikke mye jeg kan se for meg forsvinner ut... Jeg setter for mye pris på de jeg har, selv om det ikke er alle som får like mye brukstid....

:cool:
 
Jeg har bare nylig latt klokkeinteressen slippe til, og syntes det er vanskelig å ha en konkret plan. Jeg hadde tidlig klare tanker om hva slags klokker beholdningen skulle bestå i, men når jeg leter og leser på TS og ellers på nett vokser ønskelisten fort...

Slik blir 2015, trur eg:
Skal ha Tissot Visodate på armen når frigjøringsdagen skal markeres, da er dressuret på plass. Dette er det eneste i planen som er sikkert.

Så skal jeg ha en klokke som er tøffere, en til å gå på pub med... Og her er det ønskelisten vokser, det kan bli en diver, pilotur, noe i bronse osv. Letingen er vel endel av morroa med dette. :)

Dersom budsjett og hustru tillater (kanskje ikke i den rekkefølgen) så skal jeg deretter finne en klokke omtrent på min egen alder. Det frister da mest (foreløpig) med Eterna eller en Omega Seamaster.