Klokkeplaner for 2015?

2015 er året jeg skal:

- kjøpe en Pepsi 1675
- Montere en NOS Omega ingen har hørt om (ref.146.017)
- Selge en vintage (utuklet) 146.017... (edit: nei, ikke samme klokke som nevnt ovenfor)
- Service og rehabilitering av en Omega Flightmaster
- spare opp litt midler til en vintage Rolex i 2016.
- få kjerringa til å like Rolex datejust istedet for den Tissot'en jeg brukte 3 år på å få henne til å like/akseptere.
- angre på at jeg fikk kjerringa til å like datejust.
- kjøpe en datejust
 
2015 er året der jeg skal sette pris på det jeg har. Om noe nytt anskaffes, blir det av den rimelige sorten :)
 
Jeg ønsker å kjøpe et ur relativt høyt på den horologiske rangstige i 2015. Det er nå jeg har sjansen. Planen er å gå tilbake til studenttilværelse høsten 2015 og økonomisk frihet vil dermed bli begrenset. Har lenge siklet på AP, og har virkelig lyst på en Royal Oak 15300. Dessverre må noe ut for å finansiere et ur av dette kaliberet og samtidig opprettholde en ganske ambisiøs boligsparingsplan. Jeg er jo ingen flipper og har ikke hatt noen "aktivitet i klokkeboksen" siden januar, men på grunn av en del våte drømmer om RO og lignende er jeg stygt redd Pam og Omega lever litt småfarlig for øyeblikket. Dog har det aldri vært bedre tidspunkt å selge på. Panerai kom hjem fra service i dag og Omega får litt pleie i skrivende stund. Rolex Sea-Dweller er en definitiv keeper.

Huff. Må nok tilbake i tenkeboksen:eek:..

Tar gjerne imot gode råd. Dette forstyrrer nattesøvnen min en del:rolleyes:
 
Planer har jeg erfart er vanskelig å holde i klokkeverden, så da får man nøye seg med en ønskeliste....

1. Patek Philippe 5726 med grå skive og lenke
2. Patek Philippe 5980 med blå skive
3. Patek Philippe 5711 med blå skive
4. Rolex Submariner 5513 pre luminova
5. Audemars Piguet RO 15202
6. Rolex GMT Master II 16610 med SEL og aller helst 3186 verk
7. Rolex Submariner 16613/116613 LB
8. En dressklokke...

God jul og godt nytt år :)
 
Jeg håper først og fremst på at flippesyken avtar, noe jeg har merket i det siste....NOT Heldigvis så har jeg noen klokker i boksen som har stor sentimental verdi og som gir meg godfølelsen ved bruk. Er imidlertid på jakt etter en strøken Rolex 116610 LN, Rolex datejust med fluted bazel og jubilee lenke( Hvit skive), Rolex 5513 og en Rolex 1680. Kommer helt sikkert til å prøve ut mye annet gøy også i 2015 Ja, og så var det en DJII.
 
2015 blir nok et rolig år for min del, med hus og en liten på vei:) Har lyst å kjøpe meg et mer dressy ur med sølv/hvit skive, hvis leilighetssalget går bra. Blir nok en del kikking på bruktmarkedet fremover. Omega Seamaster Aqua Terra med hvit skive er foreløpig favoritt, men holder alle muligheter åpne:) Ønsker alle på Sonen ei fin julefeiring:)
 
Planlegger å beholde 15300OR. Ønsker deretter å komplementere med noe spikerstål, og aller helst birth year. På ønskelisten står blant annet 16710, 5513, 165.024 og 2913. I tillegg vil jeg teste ut Glashütte Original, fortrinnsvis Panomatic-serien.
 
Etter en "pangslutt" på 2014, så har jeg lovt meg selv og samboeren å ta det litt roligere i 2015... Hulken skal etter planen beholdes og inn kommer en 16710 Pepsi/Coke og/eller en 214270. Jeg er usikker på om jeg skal holde meg til bare Rolex, eller om jeg tør å prøve noe annet på veien. Vi får se :)

God Jul!
 
Sjokolade...

Min store plan for 2014 (ja, siste uken...) og/eller 2015 er en 116515LN, bedre kjent som Sjokotona :eek:

*drømme*


Kim!
 
2015 blir nok et beskjedent år. Ny krabaten ventes i mai, og klokkekontoen må fylles. Høsten har gått med til garasjebygging og kjøp av 3750.50.
Blir nok et par rimelige klokkekjøp, faller mer og mer for Seiko Monster. Lesing på forumet inspirerer så kanskje det dukker opp noe som frister som ikke står på planen.
 
De siste par-tre årene har denne hobbyen vært underprioritert (ny kåk mm.) og generelt har
interessen vært dalende.

Men i høst har interessen igjen tatt seg kraftig opp!
Antallet timer her på TS er mangedoblet. Og fy hvor mange flotte ur som finnes her inne!
Jeg får stadig lyst på noe nytt.

Realistisk sett kommer det inn et dressur og noe sportslig til hverdagsbruk.
For min del finnes det så mye mer der ute enn Rolex.


Det hadde også vært noe og gått "all in".
F.P. Journe sin Chronometre Bleu er drømmen (uten at jeg sett den live eller fått prøvd den).
I sommer skal jeg bl.a. innom Geneve ifm. ferie.
 
Jeg har allerede bestilt min første for 2015, og jeg tror jeg blir den første her med en sånn - se opp for utboksing sånn litt ute i januar :)
 
ikke lenge til 2015 men en stund til 2015 er over

Så hvis det går "min vei",
enten


eller komboen


og


i stål
 
Skal kjøpe en rimelig klokke i januar/februar, helst noe brukt, og ikke noe fra Japan. Skal gjøre en litt større investering i andre halvdel av året, kanskje ikke før mot slutten. Går en litt usikker økonomisk fremtid i møte med tanke på studier og flytting, så vil ikke gjøre noen forhastet beslutning. Akkurat nå ser jeg for meg at det blir en ny Nomos Tangente, men hvis økonomien tillater det blir det kanskje heller en brukt Planet Ocean, Speedmaster eller noe liknende.
 
Blir vel å jakte på en LLD :p


imagejpg1_zps368a9759.jpg