Klokkeplaner for 2015?

Tiden vil vise

Etter kjøp av en vintage chronograf på Ebay, oppdaget jeg dette forumet da jeg hadde noen spørsmål knyttet til kjøpet. Lite visste jeg at jeg noen måneder etterpå ville sitte med en klokkeboks og i den noen klokker jeg aldri hadde visst jeg ville ha/trodd jeg ville ha kjøpt før jeg kom hit på TS.(Høres det kjent ut?;) Så 2014 har vel blitt det jeg trodde 2015 skulle bli. Uansett, planen er å spare til en birthyear klokke for meg(1982) og en til min sønn som enten blir født i 2014 eller 2015!;)(Termin 25.12.) Tanken er Rolex, inntekt/spareegenskaper sier noe annet! Så dermed er nyttårsforsettet mitt i boks. God Jul ønskes herved.
 
Dersom endene strekker til så har jeg fryktelig lyst å kjøpe en PO :) Litt bekymret for tykkelsen, men tror det skal gå seg til.


MzVseEs3.jpeg
 
Et par - tre klokker skal ut av boksen, forhåpentligvis skal en IWC Mark XV inn (noen som har en liggende...?). Utover det foreligger ingen konkrete planer medmindre Nomos kan få ut fingeren, og produsere en moonphase...
 
Har egentlig ingen andre planer enn å sette pris på de klokkene jeg har.
Men jeg kommer til å vurdere en bestilling hos Pascal Coyon ( med leveringstiden er det mest sannsynligvis et 2016 prosjekt).


ajuly2014-4263.jpg
 
Må gå noen runder med meg selv om dette blir året jeg tar steget opp noen divisjoner. Les: 114060/Speedy Pro/Seamaster..

Fortsatt har jeg stor glede av billigurene, så jeg skal i alle fall supplere med SKX007/009 og sannsynligvis også en SARB017..
 
Jeg er veldig fornøyd med de klokkene jeg har, men luksusproblemet er at jeg har for mange.

Jeg har veldig lyst på GS SBGA031. Men da må Suben ut. Og kanskje også SINNen. Vil jeg egentlig det? Nei.

SBGA031.jpg


Todda
 
Har så sinnsykt lyst på ny klokke! Ønskelista er lang som et vondt år, uten sammenligning forøvrig. Første kvartalet går uansett til å spare opp BSU - litt fornuft er det vel lov å bruke selv om man har bruker på sonen? :confused:

Aktuelle utkandidater er Squale 20 og Chr.Ward C9 Chrono, Dagaz Cav Date, Chr.Ward C65 og Lüm-tec B18. Dvs alt med nypris under 10k. Bruker alle regelmessig, så ingen hast.

De mest aktuelle innkandidatene akkurat nå er Tudor BB, Breitling Aerospace, Frederique Constant Worldtimer, Tag Heuer Link Calibre S, og Stowa flieger-chrono. Av disse blir det å velge en og bare en, og det finansieres av sparekontoen. Her blir det sannsynligvis å kjøpe nytt. Eneste er BB som jeg kan vurdere brukt og da I tillegg til en av de andre.

I budsjettklassen er det mer avhengig av hva jeg selger, men jeg er gira på en Lüm-tec til, en Glycine combat-sum, Tissot Heritage Worldtimer, Archimede Sporttaucher, og Chr.Ward trident gmt.

Blir spennende.. :)
 
En eller annen AP med hvit skive skal inn, men ingen skal ut. Det er ikke planer, det er 100 % nesten fakta!
 
Redigert:
Nok er nok - 2015 er året jeg endelig skal gå til innkjøp av mitt første mekaniske ut (evt flere).

Hva blir det? Til nå heller jeg mest mot en Seamaster PO + et vintageur eller INOX-uret til Victorinox (til tross for at det er et kvartsur).
 
For 2015 håper jeg å få på plass en 16613. Har sans for two-tone kombinert med lilla skive.
Vurderer også en Helson Shark Diver, 42 mm i bronse.

Time will show!
 
En Schaumburg classic handmade skal kjøpes, så snart krona tar seg opp mot euroen:)

Altså denne

imagejpg1-3.jpg
 
Redigert:
Som mange andre her håper jeg på å få inn Grand Seiko SBGH001, og kanskje blir det i 2015.
Jeg ønsker å selge et par Breitlinger og en Omega og kjøpe meg en JLC, GO, GP, Breguet eller kanskje en Panerai.

Jeg har hatt endel Japanske og noen Sveitsiske klokker, så kanskje er det på tide å sjekke ut Kinesiske klokker.
 
Etter for mye surfing på sonen jeg har jeg blitt smittet av pepsifeberen. Så planen for 2015 er pepsi inn + noe fint når finstasen skal på, men har ikke startet jakten enda, gleder meg til det! Må rullere litt på dagens utvalg for å realisere planene, men det er greit.

Trenger virkelig en beater, men her er jeg avhengig av bonus eller andre penger som plutselig detter inn.
 
Jeg sliter virkelig med å bestemme meg for tiden. Har lyst på noe nytt, men sliter virkelig med å finne noe jeg brenner for. Kikker hardt på både AP og PP. 15400 kanskje? Vil ha noe som er diskré, men som allikevel ser eksklusivt ut. Jobber med saken!

Jeg håper det kommer noe nytt og fristende på Baselworld. Drømmer fortsatt om Sky-dweller i SS, eller enda bedre GMT pepsi med bedre blåfarge i bezel og i SS og med børstet lenke :mrgreen:
 
2015 - det gyldne året

Neste år tror jeg at jeg skal legge litt gull på håndleddet. Da runder jeg år (veldig) og med grånende hår og skjegg, tenker jeg at noe sånt kan være en passende før-bursdagspresang, fra meg, til meg:

001_IWC_Vintage_803A_C8541B_18K_Yellow_Gold.jpg


Kommer også til å vurdere vintage manual winding, fra JLC, G-P, Zenith, VC og andre.
 
Redigert:
Planen er å sitte stille i båten, men "no plan survives first contact with the enemy"....

Akilleshælen til min samling er at den inneholder tre stk. Rolex. Skulle det dukke opp en IWC @acnorway :) eller en Breitling Navitimer i løpet av neste år kan det fort rykke i flippefoten.

Men tanken er å opprettholde status quo. Men det gjaldt forsåvidt for 2014 også...
 
Redigert av en moderator: