Klokkeplaner for 2015?

UJU

Støttemedlem
Medlem
23. jan. 2010
Innlegg
6.320
Sted
Vestlandet
Tradisjonen tro må vi også i år starte en tråd hvor vi kan dele planer og ønsker for neste år.
Hva er deres planlagte klokkekjøp for 2015?
Denne tråden er selvsagt ubrukelig uten bilder, så pøs på.;)
Fasiten har vi om et år.

Selv har jeg allerede bestilt nyttårsklokken.;)
Bilder kommer.
 
Planen for neste år er lagt i år, så det blir å holde på det jeg har, og har planlagt... Det vil si en Omega 2913-3 som er i daglig bruk, muligens en Jaeger LeCoultre Mark X (begge har jeg) og skaffe meg en Casio eller noe slikt... Da har jeg det bra. Har vurdert Jaeger for salg, så den lever farlig. I så tilfelle blir det Omega og Casio da... Er jeg heldig så skal en enkel DJ inn også, men det blir en ren bonus. Da vil jeg ha en med plexi og aller helst lys eller blå skive. :)

Det er nye tider i 2015.
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Prøve å sette pris på det jeg har, om det blir noen handel blir det i et lavere prissjikt enn det har vært i 2014.
 
Klokkeplanene mine for neste år er høyst usikre. Har sett meg ut min første grail, men meget uvisst om jeg vil nå den i 2015, eller om jeg må spare lenger.
 
I og med at jeg med glede realiserte en liten drøm nå i desember, er det ikke store planene for 2015. Det eneste jeg virkelig har tenkt er at jeg ønsker å skaffe meg noe fra et merke jeg ikke har eid fra før. Har også lekt med tanken på å skaffe meg en skx007 etter den fantastiske testen som ble postet på forumet her og rød I.N.O.X når den kommer på starten av året, for å ha to klokker som tåler alt :cool:

Edit: Så målet for 2015 er altså å holde seg i det rimelige segment :)
 
Redigert:
Ligger til rette for en 116613LB og/eller en 216570 Polar. Muligens ryker Speedy ut om ikke forholdet snart blusser opp igjen.
 
Beholde Aquanaut. De andre klokkene er det ikke så farlig med. De kan sikkert bare selges egentlig.
 
Planen er å kjøpe en SD 116600 til 30-årsdagen neste år. Blir nok ikke mer enn det. Kanskje en dykker fra Sinn til sommeren, men det får vi se på.
 
Vintage datejust eller kanskje en speedmaster om finansene er slik jeg forventer de. Har også fått lyst på en vintage Navitimer, men da strekkes fort budsjettet litt mer enn det smaker.. :) Blir nok ikke noe realisert før til sommeren uansett :)
 
selge alle klokker og kjøpe Patek. :rolleyes:

men på en mer seriøs side, har jeg veldig lysst på nye Explorer II i hvit, eller GMT BLNR.
Men vi får se, går trossalt noen kroner på denne hobbyen...:(
 
Liten drøm og en Grand Seiko eller en Speedmaster Usikker på modell...
Ingen ut og en inn er vel det eneste som er sikkert

God jul
 
Ikke noe annet enn å nyte denne! Utrolig morsom klokke, digger det nesten "steampunk"-aktige designet kombinert med de rene militære designelementene. 43 veldig bærbare millimeter dette :D

16058508672_f4ed3ccf64_b.jpg
 
Redigert:
Går inn i året med en særdeles internasjonal samling av en japaner (Seiko Pogue), en diaspora-japaner fra Singapore (hvit "K"-Stargate), en brite (Smiths W10 reissue), en sovjetrusser (Raketa Big Zero), en tysker (Kemmner Tonneau), en kineser (som blir utbokset "snart", en inder hvis postvesenet står meg bi, et par G-shocks og to quartz-sveitsere, en Tag Heuer Formula 1 og en Tissot. Så da mangler vel en auto-sveitser, da? Sikter på en LLD, en blå Tudor BB eller en Speedy, tenker jeg, avhengig av hva lommeboka sier. Fruen har dog gitt klarsignal for at jeg kan belønne meg selv for uttallige nedlagte overtidstimer i høst... :D

Men det går vel neppe slik, tenker jeg...
 
Det blir en dressklokke i rosegull iløpet av 2015. Har flere kandidater så jeg vil ikke gå så altfor mye i detalj, men det er nok en fare for at det blir en aldri så liten
grail dersom godfølelsen kommer når jeg får den på armen ;)

Ellers har jeg innsett at jeg har en klokke (eller to) som jeg nok kan vurdere å selge. Så planen er å selge dersom jeg klarer å svelge noen kameler.

Ellers så tar jeg året som det kommer. Så lenge jeg får inn dressklokken er jeg fornøyd :)
 
Jeg har ingen planer for 2015, litt deilig. Bare nyte det jeg har, tror jeg.
Jeg blir vel kanskje å kjøpe en sommerklokke rundt 10-15k som selges igjen til høsten.
Får nesten ta det litt som det kommer, orker ikke jage etter noe nytt når jeg ikke trenger det, ser ikke poenget med å ha masse klokker jeg ikke får brukt, får holde med tre stykker.
 
Da jeg ikke fant den riktige Heueren eller gamle Seamasteren i år, håper jeg å finne ihvertfall én av de i 2015.
Ellers kunne jeg tenkt meg å prøve en eldre Sub eller GMT. Men den nye Seamasteren er jo farlig fin og.. :)