Klokkeplaner 2023 - >

2023 tar jeg litt som det kommer. Mye som frister, så jeg er åpen for det meste.

Jeg må vel innrømme at jeg savner en Submariner. Solgte min 116610LN tidlig 2021...

Da var første klokke i 2023 på plass:

Tudor P39.jpg

Med dette bakteppet går jeg planløs inn i 2023. Men, det betyr ikke at det ikke blir kjøp. Kanskje noe sprekt med farget skive? Har hørt at 3 i rullen og 1 på hånden er riktig oppsett, så da er det plass til en til :mrgreen:
Svarer meg selv her. Mangel på planer førte til et hyggelig impulskjøp allerede i forrige uke. Veldig fin pakke fra Certina dette. Går ganske nøyaktig også, +3 sek. i døgnet (y)
IMG_3972.jpeg

Jeg har vært ute av gamet (les: Klokkeløs :eek:) en liten stund etter at jeg slapp kronene mine til fordel for et lite eventyr innen eiendom. En tur til min lokale forhandler i helgen førte til statusendring:love::

E1330FEF-6C1C-4EA5-B116-2891D2489956.jpeg

Hos forhandleren lærte jeg forresten at Submarinerlenken nå har keramiske ’’rør’’ i leddene som minsker slitasje og skal gjøre at det ikke oppstår slark leddene imellom. Supert om man ikke er fan av slingrete lenker antar jeg :sneaky:

Uansett, hyggelig å være tilbake!

2023 startet med ett brak. På vegen til denne har BB58 kommet og gått.
Får ikke BB58 blå ut av hodet og er redd den må tilbake og bli der :)

I går klarte jeg å sovne (!) fra auksjon på klokkeriet hvor BB58 som jeg er på utkikk etter gikk for 27,5.
har ikke noe hast med å anskaffe denne. Kommer sikkert flere muligheter til samme pris.
lurer egentlig mest på om det var lurt eller dumt å misse denne.
for om den hadde blitt kjøpt nå hadde det sikkert vært andre modeller man plutselig ville hatt…

• Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
"Nybegynner" her. Har hatt et par mekaniske Seiko klokker de siste 8 årene, men det bare kun for å ha noe på armen. Aldri satt meg skikkelig inn i det.

Fikk sansen for klokker igjen i desember og det gir seg foreløpig ikke. Nå er planen å finne ut hvem jeg er, hva jeg liker. Det kommer til å bli en laaaang prosess. Smaken utvikler seg hele tiden. I begynnelsen syns jeg det var mye å bruke 10k på ei klokke. Etter noen uker 20k. Nå er det Grand Seiko - Shunbun SBGA413 og Glashutte Original - PanoMaticLunar hjernen min har funnet ut at den vil ha... Hva er dette for en slags syk hobby/interesse? Heldigvis er det en liten og kompakt samling jeg ser for meg.

Har et spreadsheet med 650 forskjellige klokkemerker jeg jobber meg gjennom. Ser over klokkene jeg finner, gir en totalkarakter og kommentar. Og lagrer bilder og info om favorittene. Er litt over halvveis. Nekter å kjøpe noe før det prosjektet er ferdig i hvert fall.

Whao det var et imponerende prosjekt å bite over. Håper du deler dine refleksjoner og karakterer med oss når du er ferdig.

Håper det blir mindre inn og mer ut enn i 2022, men impulskontroll har jeg ikke, så tviler.
Dornbluthen kommer hvert fall i mars/april også får vi se om CW Bel Canto kommer i 2023 eller om det blir 2024.
Jeg synes det høres ut som 2023 blir et veldig godt år for deg! Håper å få se bilder Hvilken Dornbluth er det venter på?

• Liker
Reaksjoner: kire
Bygge opp en liten samling automatisk/mekaniske ur. Så langt i 2023:

- Seiko Presage
- Mühle Glashütte Marinefliegeruhr M3
- Mühle Glashütte Big Sports M12
- Mühle Glashütte Terranaut II
- Certina Town and Country

Redigert:
Ingen andre planer enn å stikke innom salget hos Bjerke i mars, så får vi se hva som skjer;)
Alt maset om priser, vente-lister og vekting av verdighet - for kanskje aller nådigst få lov til å betale store summer for en totalt unyttig gjenstand. Nei, dette har dessverre drept litt av min interesse for klokker.
Og da var salget over for i år uten at jeg prioriterte å dra innom :rolleyes: Lurer på om jeg er mest «mett», lei, fornøyd med det jeg har - eller egentlig har mistet interessen?
Kjenner at jeg trenger litt inspirasjon.