Klokkeplaner 2022 - >

Eller noe sånt om du er ute etter en dressdiver:
1637535119744.png

1637535147871.png

Planer og planer... Det er så mye jeg har liker samtidig som jeg *virkelig* ikke liker å flippe, så det gjelder å ha god impulskontroll.

Jeg har planlagt en jobbreise til Japan siden februar 2020 og forhåpentligvis letner restriksjonene snart. Imens går jeg og sikler på litt sportslige JDM Grand Seiko.

Dette er en totalt anderledes klokke, mer komplisert og i en helt annen horologisk liga enn ur100. Enkelt fortalt storebroren til ur100.

Kassen er laget av 81 tynne lag av karbon. Den har manuellt opptrekk og en nedteller til neste service/oljebytte.
Videre har den en 3 dimensjonell retrogradig minuttviser ( flyback) Minuttviseren går fra 0 til 60minutter og så spretter den tilbake til 0 på under 0,1 sekund.
Bilde: @nycwatchguy
Vis vedlegg 270990

OK, fint bilde. Ser det nå, blir endel renere når kun tre tall er synlige på skiven. Utrolig lekker! På den andre siden,
vil du ikke savne å vite hvor langt i universum (solsystemet?) jorden har beveget seg på en stund? Tross alt
sannsynligvis klokkeverdenens viktigste komplikasjon ...

Redigert:
  • Elsker
Reaksjoner: Dr.Skinnywrist
Blir å faktisk bruke noe av det jeg har kjøpt det første året, og peise på med mere vintage og ikke mere retro :D Synes halve gleda er å justere, polere opp(minst mulig) og lære litt.

Om økonomien er ok, blir det maks f.eks Seiko Monster eller ei pulsar kalkulatorklokke fra rundt 1980.

20211125_140246.jpg

Håper på en stillingsøkning (og tilsvarende lønnsøkning) som vil tillate meg å ta et stort steg opp... SBGV245, hvor enn du er...!

Jeg venter på noe så kontroversielt og kjedelig som en sportsmodell i stål med krone på. Men det dukket opp en modifisert klassiker jeg ikke kunne motstå under årets lansering...

• Liker
Reaksjoner: Asahi