Klokkelandslaget – vår podcast om klokker!

Flott levert! Hyggelig at spm til undertegne ble tatt med. Jeg lærer stadig noe nytt fra dere (y)
Hva med et kjapt innslag i ny og ne som lyder slik: «Hva har du i klokkeboksen?». Det kan for eks være tre ur fra deres private kolleksjon som vises frem, samt litt drodling rundt urene, hvordan de ble anskaffet, særegen historie knyttet til de eller kun spesifikasjoner og fakta.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik og Nicolai
Heisa, takk for finfin pod.

Ikke lett å finne dette hjørnet av forumet for å gi input uten å gjette seg frem til hvor det skal være fra forsiden? Eller er jeg blind? En ide å løfte det på forsiden+ lenke opp fra de stedene jeg lette først? (https://www.tidssonen.no/klokkelandslaget/ og https://www.tidssonen.no/forum/)

Anyways... Hamilton er et merke vi burde hatt hos AD her på berget ja, rart dere ikke nevnte det sist!

Ønske: Ønsker meg at dere har Lars fra Bragdur som gjest i studio. Veldig spennende merke med mange modeller lansert på kort tid og som har fått mange fans. Ville vært interessant å høre om filosofi, design, sourcing, underleverandører og erfaringer med disse, og ikke minst om fremtidige prosjekter. Også at de faktisk klart å tjene penger hvert år....

Spørsmål til "hjørnet": Datovindu; hvitt eller i tråd med skivens farge?

Høres! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og Jon Henrik
Heisa, takk for finfin pod.

Ikke lett å finne dette hjørnet av forumet for å gi input uten å gjette seg frem til hvor det skal være fra forsiden? Eller er jeg blind? En ide å løfte det på forsiden+ lenke opp fra de stedene jeg lette først? (https://www.tidssonen.no/klokkelandslaget/ og https://www.tidssonen.no/forum/)

Anyways... Hamilton er et merke vi burde hatt hos AD her på berget ja, rart dere ikke nevnte det sist!

Ønske: Ønsker meg at dere har Lars fra Bragdur som gjest i studio. Veldig spennende merke med mange modeller lansert på kort tid og som har fått mange fans. Ville vært interessant å høre om filosofi, design, sourcing, underleverandører og erfaringer med disse, og ikke minst om fremtidige prosjekter. Også at de faktisk klart å tjene penger hvert år....

Spørsmål til "hjørnet": Datovindu; hvitt eller i tråd med skivens farge?

Høres! :)

Takk for innspill! Har nå linket opp til både tråden og Facebook-gruppen fra podcast-siden :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
Tenker jeg og!
Jon Henrik, kan dere ikke ta en prat om tyske klokker en dag? Jeg har hørt alt dere har lagt ut og syns innholdet er interessant. Men kunne vært kjekt å hørt litt om klokker fra forskjellige land.
Kommer det foresten noen bra klokker fra USA?

 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik og Blyfant
Tenker jeg og!
Jon Henrik, kan dere ikke ta en prat om tyske klokker en dag? Jeg har hørt alt dere har lagt ut og syns innholdet er interessant. Men kunne vært kjekt å hørt litt om klokker fra forskjellige land.
Kommer det foresten noen bra klokker fra USA?







Resirkulerte lommeur:
 
Klokkelandslaget blir bare bedre og bedre synes jeg. Stor variasjon når det gjelder tema og innhold. Hva med episode om Panerai? Inviter gjerne inn en av de mange entusiastene her på forumet som gjest.
 
Tenker jeg og!
Jon Henrik, kan dere ikke ta en prat om tyske klokker en dag? Jeg har hørt alt dere har lagt ut og syns innholdet er interessant. Men kunne vært kjekt å hørt litt om klokker fra forskjellige land.
Kommer det foresten noen bra klokker fra USA?
Jeg har bare akkurat nå oppdaget denne perlen av en podcast (og podcast generelt ), så har jo ikke rukket å gå gjennom mer enn 4/5 episoder sålangt (veldig bra!) og vet jo ikke helt hva dere har dekket ennå… Men som stor tilhenger av Tyske klokker er jeg helt enig med @Blyfant, det hadde vært veldig kult med tyske klokker på podcasten!
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og Jon Henrik
Takk for feedback, alle!

Om en ukes tid prøver vi oss for første gang på en hel episode dedikert én klokke.
Dere kan jo gjette hvilken modell og hvilken samler vi har med i studio:
IMG_9593 (1).jpg


Ny episode i morgen, forøvrig. Med ingen ringere enn den danske superstjernen Kristian Haagen! Stay tuned.
 
Ny episode er live! Denne gangen Kristian Haagen! Spilt inn live på Oslo Swap Meet, ispedd spørsmål fra publikum. Meget trivelig episode, hvor jeg også driter meg ut på Rolex-terminologi :geek:
 
Ny episode er live! Denne gangen Kristian Haagen! Spilt inn live på Oslo Swap Meet, ispedd spørsmål fra publikum. Meget trivelig episode, hvor jeg også driter meg ut på Rolex-terminologi :geek:

Lekkert!
Gleder meg til praten med klokkeinfluencer Haagen!
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og Jon Henrik
Spørsmål og svar!

kul episode :) Jeg har lyst til å være litt uenige med dere i påstanden om at vi har alt vi trenger i det norske markedet ;) Jeg tenker at det burde vært rom for mere, f eks skulle jeg gjerne sett merker som Union Glashütte, Laco, Stowa og Tutima (med forbehold om at det allerede er her, men jeg har i hvertfall ikke sett det).

Laco og Stowa har jo mye fint til en grei penge og burde vært veldig aktuelt i de lavere prisklasser for de som ønsker å ta steget inn i klokkeverden, som alternativ til f eks Seiko/Certina/Tag? Også muligheten av å kunne velge mellom automatisk og manuell. Fliegere og Marine klokker.

Tutima har også mye fint fra M2 Seven Seas som burde være gode kandidater for diver/sommerklokke til en ikke altfor ublu pris, central minute chronographer med nydelige flate pushere til høyende saker til en anselig sum penger …

Jeg ønsker meg mer tysk på det norske markedet ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
Alt om Omega Speedmaster, med @rsvei / Roger!

I denne episoden går vi gjennom hele historien. Det var fullt av Speedmastere fra Rogers svært omfattende samling i podcaststudioet, så det er spesielt verdt å ta en titt på Youtube-videoen denne gangen, altså ;)