Klokkeentusiaster som ikke stiller klokka?

On topic igjen, jeg synes det er veldig rart å gå med en klokke som ikke er stilt. Jeg hadde en litt underlig kollega med en sky-dweller i gult gull, som han rett som det var gikk med uten å ha stilt den. Hans rasjonale var at han slang den på seg om morgenen og tenkte å gå med den i noen minutter til den hadde begynt å gå, også var tanken å stille den på t-banen eller noe sånt når fjæra hadde fått litt reserve. Dette ble jo sjelden gjort, så da ble det sånn. Han var imidlertid snar med å stille den etter å ha fått det påpekt :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Raniets
Kjøpte en T-touch okt 23.hadde da hatt en apple 8 45mm cellular i nesten 1år.før det klokkeløs i flere år…Så ble det en inox med sw200 i nov 23… nå snuser jeg på en ren quartz

Du er sikkert en som vil like YES.


Det er en nerdete klokke , for nerder.
Fantastisk klokke!
Egentlig bruker jeg min daglig. Den ligger på nattbordet. Ser på den hver kveld for å følge med på solen og månen.
8
 
  • Liker
Reaksjoner: Raniets
Du er sikkert en som vil like YES.


Det er en nerdete klokke , for nerder.
Fantastisk klokke!
Egentlig bruker jeg min daglig. Den ligger på nattbordet. Ser på den hver kveld for å følge med på solen og månen.
8
Har også hatt en slik. Artig sak, viser både tid, måne, sol opp/ned, tidevann etc. Alle quartz entusiaster bør ha en slik(y)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Raniets
Takk for tips ang YES,skal sjekke den ut.
Da var connecten,connecta igjen.kun -1sec avik etter 18dg unconnected.100% nå etter at jeg slo på Bluetooth
image.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og mr_frodo
De som ikke stiller klokka si er i celebert selskap.
Andy Warhol uttalte følgende vise ord:
“I don’t wear a Tank to tell the time. In fact, I never wind it. I wear a Tank because it’s the watch to wear.”

1706116869245.png


Det er selvsagt ikke klokkeinteresse som ligger bak noe sånt. Trådtittelen er som sådan misvisende. Men vi skal i alle fall gi Warhol kred for å ha en bra klokke som ikke går. Og som håndtrekker er den i alle fall korrekt to ganger i døgnet. Om den var automatisk ville den vært feil hele tiden.

LarsB
 
  • Liker
Reaksjoner: kire
Jeg tror denne kommentaren på the Grey Nato må være sagt litt med glimt i øyet? Det er absolutt ikke sånn jeg opplever Jason Heaton og James Stacey og heller ikke miljøet rundt den podcasten. Der handler det stort sett om dykkere og toolwatches som får kjørt seg hardt. Min favoritt podcast for tiden ;)

Jeg stiller gjerne klokkene mine et par minutter frem så jeg ikke skal komme for sent til møter og avtaler. Jeg liker at de går nøyaktig, men de trenger ikke vise den samme tiden som hverken tekst-tv eller vår felles tid.
 
Da er det bare å krype til korset og innrømme at jeg her om dagen nappet ut klokka fra skuffen og satt den på håndleddet uten å hverken trekke eller stille den.
Jeg har altså gått nesten en hel dag med en utrukket og ustilt klokke uten å merke det. :eek:
Eller er man den ultimate entusiasten når man bare ser på klokka uten å merke hva klokken er? ;)