Klokkeentusiaster som ikke stiller klokka?

Medlem
8. aug. 2022
Innlegg
539
Sted
Sarpsborg
Under en sjelden tur til treningssenteret på torsdag, hørte jeg på siste episode av The Grey Nato.

Der kom det frem at en visstnok betydelig andel av klokkeentusiaster ikke bryr seg om å stille klokka, eller engang om den går, men bare setter den på armen og går ut i verden.

Jeg innser jo at utseendet, og selve klokka er mye av attraksjonen, men likevel! Jeg får OCD-utslett av tanken på å ta på en klokke fra boksen uten å sørge for å synke den med klokka på telefonen. :)

Så; hva gjør du? Stiller du klokka du har på, eller i hvert fall sjekker at den går ca. riktig?
 
Under en sjelden tur til treningssenteret på torsdag, hørte jeg på siste episode av The Grey Nato.

Der kom det frem at en visstnok betydelig andel av klokkeentusiaster ikke bryr seg om å stille klokka, eller engang om den går, men bare setter den på armen og går ut i verden.

Jeg innser jo at utseendet, og selve klokka er mye av attraksjonen, men likevel! Jeg får OCD-utslett av tanken på å ta på en klokke fra boksen uten å sørge for å synke den med klokka på telefonen. :)

Så; hva gjør du? Stiller du klokka du har på, eller i hvert fall sjekker at den går ca. riktig?
Kunne ikke falt meg inn å gå med en klokke som ikke var riktig stilt! Driter man i det, er man ingen entusiast. Da er det bedre å gå uten ;)
 
Vel, de sier jo at en klokke er det eneste smykket en mann kan gå med. :) Noen bruker dem tydeligvis kun som det. (?)
 
Under en sjelden tur til treningssenteret på torsdag, hørte jeg på siste episode av The Grey Nato.

Der kom det frem at en visstnok betydelig andel av klokkeentusiaster ikke bryr seg om å stille klokka, eller engang om den går, men bare setter den på armen og går ut i verden.

Jeg innser jo at utseendet, og selve klokka er mye av attraksjonen, men likevel! Jeg får OCD-utslett av tanken på å ta på en klokke fra boksen uten å sørge for å synke den med klokka på telefonen. :)

Så; hva gjør du? Stiller du klokka du har på, eller i hvert fall sjekker at den går ca. riktig?
Jeg kjenner jeg får utslett bare av å lese innlegget ditt :sick: klokka skal stilles, samt dato og eventuelt alle andre komplikasjoner. Hvis ikke kan den ligge. Blir bare vas, jåleri og imagekliss hvis man skal la en "død" klokke henge på armen.
En klokkeentusiast ville ikke tenkt tanken engang. En fotballfrue eller influenser er nok ikke like nøye, dog unntak kan sikkert finnes.
 
Dette er jo en provokasjon :ROFLMAO:

Man må stille klokka. Hvis ikke så blir det for dumt. Det har hendt jeg har glemt å trekke klokka og når jeg i løpet av dagen legger merke til at den har stoppet så må man få den både trukket og stilt så fort som mulig.
 
Tok på meg klokka 29 des.er nå nesten 2min for rask.Har sin skjerm med mekanisk.
Men neste gang blir det Quartz

Det fine når klokka går litt for fort, er at du bare kan dra ut krona og vente til korrekt tid tar igjen klokka, trykke den inn igjen og så er den nøyaktig igjen.

+8 sekunder pr. dag er ikke så verst, det da. Anbefaler å bruke 10-12 sekunder på å synke en gang eller to i uka. :)

Hvis nøyaktighet utover det er viktig for deg, kan kvarts være det riktige.

For meg er det nettopp det mekaniske som er mest fascinerende, og mange innser ikke hva slags fantastisk ingeniørbragd det er å få et urverk til å gå så jevnt og nøyaktig kun ved hjelp av bittesmå mekaniske komponenter.
 
Redigert:
Tok på meg klokka 29 des.er nå nesten 2min for rask.Har sin skjerm med mekanisk.
Men neste gang blir det Quartz
IMG_2530.jpeg

Hva med en Apple Watch med tekst TV rett på armen?
 
Bare kjøp en G-Shock, Oceanus eller Astron som stiller seg selv etter radiosignaler hver dag. Problem solved.
Har sett litt på disse,men er litt skeptisk til holdbarheten.har jo hatt citizen eco før…
Anbefaler å kjøpe noe quartz, logge av her å leve lykkelig resten av livet.
Har vurdert å kjøpe en GS quartz.logge ut her å aldri komme tilbake.
Vis vedlegg 357431
Hva med en Apple Watch med tekst TV rett på armen?
Hadde vært klokkeløs i flere år.kjøpte en apple watch nov 22.drita lei av å lade.solgte den å kjøpte en tissot connect okt 23 å meldte meg inn her.
Det finnes mye fint å velge i med kvarts også. Hva med en CWC?
Har sett litt på CWC
Bare kjøp en G-Shock, Oceanus eller Astron som stiller seg selv etter radiosignaler hver dag. Problem solved.
Citizen sine radioklokker virker ok ut.men vet ikke helt..,er jo ei enkel sjel
 
Stiller klokka hver søndag! På fredag stemmer den 100% :D Det er lov at klokka henger etter 5-10 sekunder på helg! Ellers i uka MÅ den enten være litt raskere eller presis!
 
  • Liker
Reaksjoner: Raniets og Klokkegutt
Stiller klokka hver søndag! På fredag stemmer den 100% :D Det er lov at klokka henger etter 5-10 sekunder på helg! Ellers i uka MÅ den enten være litt raskere eller presis!
Jeg gjør det samme. Stiller klokka sånn at den er 100% i helgen for å rekke ølutsalget på lørdag, samt få med den siste drinken før baren stenger natt til søndag. De andre dagene er det ikke så farlig.