Klokkecafé – løst og fast om klokker

Returnerte et ur til Urverket i mai for reparasjon.
Skulle ta 3 til 7 uker...

Purret 2 ganger og får kun et standard svar tilbake... "vi venter på de siste delene før reprasjonen er ferdig"

Vi snakker om en Citizen Promaster...

Skulle tro at det ville vært enklere å gi meg et nytt ur...

#frustrert
Oppdatering: Fikk melding i dag at uret er på vei til meg i posten... 3 md etter Urverket mottok det...

Det er visst byttet urverk i klokken...

Skjønner ikke hvorfor ingen har laget et helt enkelt minimalistisk "smart"armbånd bare. uten display, osv osv. så enkelt og smalt som praktisk mulig slik at det bare ser ut som et hvilket som helst armbånd
Et armbånd kan du miste eller knuse.
Mikrochip under huden er det du trenger.

Redigert:
Skjønner ikke hvorfor ingen har laget et helt enkelt minimalistisk "smart"armbånd bare. uten display, osv osv. så enkelt og smalt som praktisk mulig slik at det bare ser ut som et hvilket som helst armbånd
+1
Jeg har lett etter akkurat det samme.
Har ikke så lyst på microchip under huden. Liker å kunne "ta av meg" teknologien. Det er jo ikke sånn at jeg er så flink til å legge bort teknologi, men jeg vet at jeg kan.

• Liker
Reaksjoner: ludokid
IMG_1632.jpg

Gledet du deg til Oslo Watch Fair? Da vil denne nyheten skuffe deg.

• Trist
Reaksjoner: YoManYo og hanse
På et eller annet tidspunkt vil elektronikken bli så liten at smartfunksjonen kan bygges inn i hvilket som helst baklokk. Da kan du få helseinformasjon via mobilen og fortsatt sette pris på et mekanisk ur.

-

Hvilke nettbutikker har et kurant utvalg av 19mm band? Prøver finne en elastisk mn nato, men det var neimen ikke lett uten å måtte betale en arm til Erika.

Noe slikt: https://wearchronos.com/

Så er jo spørsmålet: Hvilken modifikasjon skal man utføre nå da? Det er mange permutasjoner, men få som føles like balansere som en GW-5000U og DW-5600CA-8. Har dessuten innsett at de andre seriene utenom square-modellene som e.g. Rangeman, Mudman, Mudmaster, etc ikke appellerer like mye til (den sobre) designtilnærmingen.

_1250478-jpg.2371471

_1250485-jpg.2371472