Klokkecafé – løst og fast om klokker

Min "take" på Bulgaris nyeste verdensrekord..


bulgari-octo-finissimo-ultra-featured-1600x900.jpg
 
Jeg skjønner ikke de som mener Omega har dummet seg eller skutt seg i foten.
Jeg synes de var knall tøffe. Viste bilder til sønn og kone og de syntes også de var «døds fete»
Disse kommer til å selge som hakka møkk akkurat som kø-bildene viser.
Gratulerer til Omega og Swatch med en geni strek.

Til de som vurderte Speedmaster men nå legger det på is:
1. Speedmasteren er akkurat samme klokke i dag som den var for en uke siden. Hva har endret seg?
2. Kjøper du klokke for at du liker den eller andre?

Og til de som skriker om plast: er ikke dette en egen ceramic miks klokken er laget av?

Love it!
Alt det objektive med speedmasteren er selvfølgelig det samme, men subjektivt har den endret seg for meg. En del av hvorfor jeg liker en klokke går på hvordan jeg oppfatter merket og hva det står for, og her vanner Omega ut seg selv og speedmaster navnet slik jeg ser det. Nå skal det legges til at jeg er glad i tradisjon og ufravikelige kjerneverdier jeg setter pris på. Tror for eksempel Rolex aldri hadde køddet meg egen merkevare på denne måten.

Om andre liker eller ikke liker klokken er for meg lite relevant, og tror man nå faktisk får enda mer cred for en ekte speedmaster. For de som bryr seg om slikt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald
Er nok mer strategi for hvordan man skal holde merkenavnet hett enn kjerneverdier.
Men du har rett i at rolex trolig ikke kommer til å prøve noe nytt da dagens strategi ser ut til å fungere utmerket.
 
"The Swatches are perfect for budding Moonwatch fans, and I can't think of a more appropriate icon for our shared project," said Raynald Aeschlimann, president and chief executive officer of Omega. "We went to the moon; now we're exploring the whole Milky Way." (www.space.com)

Begrensede astronomikunnskaper, eller noen milliarder nye varianter på gang?
 
Redigert:
Jeg synes dette er mindre skivebom enn utallige grusomme James Bond-utgaver av Seamaster.
Logikken er jo at folk vil ha samme klokke som James Bond. Men James Bond har ikke en Seamaster med 600 007-logoer og et baklokk som imiterer en kule.
I tillegg kostet de ofte mer enn klokka han faktisk bruker også.

For meg gir det hvertfall mindre mening enn et artig samarbeid med Swatch der klokkene holder seg tro til verdiene til inspirasjonen.

Jeg har en Speedmaster Professional, og har hatt den i ti år nå. MoonSwatch gir meg på ingen måte et dårligere bilde av klokka mi.
Om noe har jeg lyst på en rød, for å komme nærmere en Alaska Project enn jeg har mulighet til nå som prisene har gått bananas.

Det er Swatch. Lett, billig, uhøytidelig og moro.
At folk skal legge så mye i det som at dette ødelegger merket er helt fjernt for meg.

5B36BB9D-D1B4-4B1E-8E0D-47AAEEF57A4F.jpeg
 
Det er nok en billig kopi, 3D printet eller noe. Den ser i hvert fall ikke helt lik ut på baksiden.
 
Er flere som melder om det samme, både på Reddit og på Facebook.
Tilsynelatende er det klistremerket over batteriluka med planeten på som farger av, ikke selve klokka.
 
  • Wow
Reaksjoner: Grendel