Klokkecafé – løst og fast om klokker

Er ute etter en "forest green" lærreim i type "semsket skinn" eller lignende til min Aqua Terra. Se bilde for referanse. Noen som vet om noen steder jeg kan finne slike reimer i Norge, eventuelt utlandet. Ønsker litt kvalitet på den.
 

Vedlegg

  • Forest green strap.PNG
    Forest green strap.PNG
    219,5 KB · Visninger: 0
Er ute etter en "forest green" lærreim i type "semsket skinn" eller lignende til min Aqua Terra. Se bilde for referanse. Noen som vet om noen steder jeg kan finne slike reimer i Norge, eventuelt utlandet. Ønsker litt kvalitet på den.
@Kaasp Du kan ta en titt på molequin.com
De har stort utvalg og god kvalitet.
 
Klarer ikke bestemme meg for hva jeg synes om disse altså. På ene siden synes jeg de ser kule ut. På den andre lurer jeg på hva det gjør med "måneklokke-brandet" å ha en plast-lillebror. Kognitiv dissonans!

Tror omega i større grad skyter seg i foten her enn de gir folk lyst til å kjøpe the real thing. Kommentarene under hodinkee-artikkelen om den grønne seamasteren sier egentlig alt. «Neitakk, venter på plastversjonen»
 
Tror omega i større grad skyter seg i foten her enn de gir folk lyst til å kjøpe the real thing. Kommentarene under hodinkee-artikkelen om den grønne seamasteren sier egentlig alt. «Neitakk, venter på plastversjonen»
Men disse klokkene er ikke ment for «kjennere».
De er ment for alle de som ikke er her, ikke leser Hodinkee og ikke er opptatt av urverk.

Disse klokkene kommer til å selge godt. Samboeren har lyst på en. Dattera mi på seks har lyst på en. Dette er markedet.
 
Får bare gratulere Omega med en millionselger, som garantert vil føre til introspeksjon hos delen av markedet som er opptatt av å ha noe dyrt på armen og lite annet. Og det gjelder ikke bare Omega.

Hadde vel strengt tatt vært ok med en nedkjøling. Om flere merker følger på, vil den antakeligvis bli permanent.
 
Er jo dette som er trenden i luksusmarkedet. Adidas har sammarbeidet med Prada, Gucci med North Face osv osv.

Kjenner at eksistensen av omegaxswatch ikke gjør noe med min oppfatning av Speedmaster .
Det er en gøy fargerik klokke i billigsegmentet.
 
Dette slippet fra Omega har gått under radaren min:
Screenshot_20220325-204746_Chrome.jpg


Tar meg selv i å like sektorskiver nesten hver gang jeg ser det på en klokke, og syns ikke Omega gjør seg bort i det segmentet med denne.

Fra Omegas hjemmesider:
 
Det er nok bare en midlertidig greie for mange. Jeg har vært nærme å kjøpe moonwatch mange ganger. Nå får jeg satt den trangen litt på pause, og det er litt deilig egentlig.

Ikke la et vådeskudd fra Swatch Group ødelegge for at DU skal få en så fantastisk klokke som Speedmaster Professional. For å bruke et nokså lite velvalgt adjektiv så er Speedmaster et superlativ armbåndsur :mrgreen:
 
Dette er en kul greie - hvordan noen kan føle at det degraderer Speedmaster på noen måte forstår jeg ikke.

Jeg ser det heller som et veldig, veldig kult alternativ til G-Shock.
Samme synes jeg. Kule klokker. Har også noen gryende klokkeentusiaster i den yngre garde i familien som uttrykker stor entusiasme. Men for meg er disse ikke, jeg har min Speedy (som jeg forøvrig ikke synes at blir degradert av dette, tvert imot).
 
Jeg skjønner ikke de som mener Omega har dummet seg eller skutt seg i foten.
Jeg synes de var knall tøffe. Viste bilder til sønn og kone og de syntes også de var «døds fete»
Disse kommer til å selge som hakka møkk akkurat som kø-bildene viser.
Gratulerer til Omega og Swatch med en geni strek.

Til de som vurderte Speedmaster men nå legger det på is:
1. Speedmasteren er akkurat samme klokke i dag som den var for en uke siden. Hva har endret seg?
2. Kjøper du klokke for at du liker den eller andre?

Og til de som skriker om plast: er ikke dette en egen ceramic miks klokken er laget av?

Love it!
 
Jeg skjønner ikke de som mener Omega har dummet seg eller skutt seg i foten.
Jeg synes de var knall tøffe. Viste bilder til sønn og kone og de syntes også de var «døds fete»
Disse kommer til å selge som hakka møkk akkurat som kø-bildene viser.
Gratulerer til Omega og Swatch med en geni strek.

Til de som vurderte Speedmaster men nå legger det på is:
1. Speedmasteren er akkurat samme klokke i dag som den var for en uke siden. Hva har endret seg?
2. Kjøper du klokke for at du liker den eller andre?

Og til de som skriker om plast: er ikke dette en egen ceramic miks klokken er laget av?

Love it!
Helt enig!
Det slår meg dessuten at Omega på denne måten faktisk styrker egen merkevare og Speedyen spesielt, litt på samme måte som jeg ikke tror Rolex er særlig bekymret for Steinhart og alle andre Submariner-kopier: The Real Thing - og alt det andre. Det Omega gjør, er å ta kopien i egne hender, ha det litt morsomt og samtidig øke interessen for The Real Thing. Og det er jo greit å selv ta omsetningen fra «kopien». Swatch? For dem er det enkelt: What’s not to like?
 
Klokkeboks for små klokker?!
Jeg kom over et utvalg av min barndoms klokker og tenkte de fortjente en bedre oppbevaring enn plastposen jeg fant de i.
Diameteren på putene i klokkeboksen fra TS er for stor. Hva er alternativene der ute?
 
  • Liker
Reaksjoner: Reodor F