Klokkecafé – løst og fast om klokker

Tre min med cape cod. Magisk :)

58D47530-2880-42E1-9FE9-EABC9DF3E790.jpeg

Mon tro om noen store klokkeprodusenter går dukken i løpet av 2020? Hvis noen var i økonomiske problemer allerede før dette utbruddet, så kan det se mørkt ut.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Pinto og Grendel
Burde man bedrive kjøp og salg nå i disse dager? Det sies jo at viruset kan overleve i opptil 5 døgn på overflater, så det er jo reell risiko for å dra alskens utøy i hus ved kjøp/salg mellom privatpersoner.

Nei. Det er det korte svaret.

Mener det er forskjell på emballerte varer i butikk og salg mellom privatpersoner. Folk får gjøre som de selv vil, men jeg vet hva jeg selv står for.

Redigert:
Jeg liker å se på meg selv som en moderne Helge Ingstad.
I ly av en presenning i skogen finner mitt legeme hvile for natten på en myk seng av granbar.
Idet jeg går fangstrunden min om morgenen, puster jeg inn den friske skogsluften. Hvilken luksus det er, og så allment tilgjengelig!
Forledendag fanget jeg fjorten og en halv rotte, en kongeørn og en mink.
Jeg priser Herren for at Han, i sin uendelige godhet, lar meg høste så rikt av naturens spiskammer.
Det forråd jeg har av salt kommer godt med. Småspist som jeg er, salter jeg nemlig de fleste skrottene.
De huder og skinn som blir til overs blir utmerkede underbukser, fettet koker jeg til olje og fyrer i min oljelampe med så jeg har noe å føre min journal i lyset av nu i denne mørke årstid.
Mitt levesett kan nok fremstå spartansk for den gjengse byborger, men likevel bedyrer jeg at jeg lever et umåtelig rikt liv.
Dog kommer en ikke utenom at det å ha litt mer å rutte med kommer godt med når en har en affinitet for store badeklokker.

Fornuftig: Kjøp brukt klokke som normalt. Vask den gjerne i litt såpevann (som vel de fleste gjør uansett). Ha god personlig hygiene.

Litt hysteri: Kjøp brukt klokker som normalt. La pakken ligge 3-5 dager før den åpnes. Vask den gjerne i litt såpevann (som de fleste gjør uansett). Ha god personlig hygiene.