Klokkecafé – løst og fast om klokker

Jeg liker å se på meg selv som en moderne Helge Ingstad.
I ly av en presenning i skogen finner mitt legeme hvile for natten på en myk seng av granbar.
Idet jeg går fangstrunden min om morgenen, puster jeg inn den friske skogsluften. Hvilken luksus det er, og så allment tilgjengelig!
Forledendag fanget jeg fjorten og en halv rotte, en kongeørn og en mink.
Jeg priser Herren for at Han, i sin uendelige godhet, lar meg høste så rikt av naturens spiskammer.
Det forråd jeg har av salt kommer godt med. Småspist som jeg er, salter jeg nemlig de fleste skrottene.
De huder og skinn som blir til overs blir utmerkede underbukser, fettet koker jeg til olje og fyrer i min oljelampe med så jeg har noe å føre min journal i lyset av nu i denne mørke årstid.
Mitt levesett kan nok fremstå spartansk for den gjengse byborger, men likevel bedyrer jeg at jeg lever et umåtelig rikt liv.
Dog kommer en ikke utenom at det å ha litt mer å rutte med kommer godt med når en har en affinitet for store badeklokker.
 
Fornuftig: Kjøp brukt klokke som normalt. Vask den gjerne i litt såpevann (som vel de fleste gjør uansett). Ha god personlig hygiene.

Litt hysteri: Kjøp brukt klokker som normalt. La pakken ligge 3-5 dager før den åpnes. Vask den gjerne i litt såpevann (som de fleste gjør uansett). Ha god personlig hygiene.
 
CC236804-7A70-4A1B-A887-C69945BB4C75.png
 
Fornuftig: Kjøp brukt klokke som normalt. Vask den gjerne i litt såpevann (som vel de fleste gjør uansett). Ha god personlig hygiene.

Litt hysteri: Kjøp brukt klokker som normalt. La pakken ligge 3-5 dager før den åpnes. Vask den gjerne i litt såpevann (som de fleste gjør uansett). Ha god personlig hygiene.
Jeg tror ikke dette er forsiktig nok
 
Jeg tror ikke dette er forsiktig nok

Om du leser paperne, og ikke disse nettavisene som refererer til de (og cherrypicker info + oversetter på en forenklet måte), så er bildet mye mer nyansert.

Det er (heldigvis) en forskjell på å finne spor av virus, og det å å utgjøre en reell smittefare.

Ja, på sykehus, gamlehjem, arveidsplasser og offentlige steder med mye trafikk, hjem hvor et men ikke alle familiemedlemmer er syke etc., så kan det gi mening å desinfisere flater.

Men på døde gjenstander hvor det går flere dager fra de blir pakket (uten at avsender bevisst står og hoster 100 ganger ned i plast/metallgjenstanden i esken), og hvor mottakers første reaksjon (forhåpentligvis ikke) er å slikke gjenstanden for å sjekke hvordan den smaker, så kan jeg ikke se hvordan det skal utgjøre noen reell smitterisiko.
 
Hva tenker folk om Doxa Sub 200? Den ble vist frem på Basel i fjor. 999 euro, riktige farger, litt spennende kasse, beads lenke og bezelen har et ytterlag av safir.

Jeg liker historien til Doxa, men jeg føler at de andre modellene er noe overpriset. Her er det mulighet til å eie en uten å brenne lommeboka.
Doxa-Sub-200-Collection-2019-Value-Proposition-Dive-Watch-2.jpg
 
Overhørte en som ville bestille Tudor BB58 på Bjerke i går. Måtte fylle ut søknad og skulle få svar om han fikk komme på venteliste i løpet av 3-4 uker.

Ventelister gjelder enda.
 
Overhørte en som ville bestille Tudor BB58 på Bjerke i går. Måtte fylle ut søknad og skulle få svar om han fikk komme på venteliste i løpet av 3-4 uker.

Ventelister gjelder enda.

Hmm, Ganske likt som da jeg bestilte rundt årsskiftet, annet enn at de fortalte meg at det ikke var noe "om" man kom på venteliste, men det tok 4 ukers tid å avklare ca hvor lang ventetid man måtte regne med. Etter 4 ukers tid sa de 1-1,5 år.
 
Jeg pleier å vaske klokker kjøpt fra privatpersoner. Regner med at om jeg skulle få lyst på en ny bruktklokke vil såpe virke like bra på klokke som på hender.

Der er jeg helt avslappet. Og så tar jo posten nok tid til at virus sikkert er døde ved ankomst.

LarsB


Sorry, jeg leste ikke hele tråden før jeg svarte. Alle lure svar var brukt opp allerede.
 
Redigert:
Kult nytt fra Hamilton!


660-440-hamilton-psr-01.jpg