Klokkecafé – løst og fast om klokker

Sitter for øyeblikket med en Tudor Pelagos, Omega Speedmaster Schumacher edition og en vintage Doxa Searambler 300T.

Er lysten på en JLC Ultra Thin Moon som dress og hverdagsbeater (med natorem), men klarer ikke helt bestemme meg for hvilke av mine tre ur som i såfall måtte ofres. Kjenner Omegaen og Doxaen sitter lengst inne pga. deres raritet, men Pelagosen er allbruksklokka.

Hvis dere måtte ofret én, hvilken hadde dere valgt?
 
Sitter for øyeblikket med en Tudor Pelagos, Omega Speedmaster Schumacher edition og en vintage Doxa Searambler 300T.

Er lysten på en JLC Ultra Thin Moon som dress og hverdagsbeater (med natorem), men klarer ikke helt bestemme meg for hvilke av mine tre ur som i såfall måtte ofres. Kjenner Omegaen og Doxaen sitter lengst inne pga. deres raritet, men Pelagosen er allbruksklokka.

Hvis dere måtte ofret én, hvilken hadde dere valgt?
Enkelt valg imo, Doxa.
 
Sitter for øyeblikket med en Tudor Pelagos, Omega Speedmaster Schumacher edition og en vintage Doxa Searambler 300T.

Er lysten på en JLC Ultra Thin Moon som dress og hverdagsbeater (med natorem), men klarer ikke helt bestemme meg for hvilke av mine tre ur som i såfall måtte ofres. Kjenner Omegaen og Doxaen sitter lengst inne pga. deres raritet, men Pelagosen er allbruksklokka.

Hvis dere måtte ofret én, hvilken hadde dere valgt?
Hva enn du gjør, ikke selg Doxaen!! Jeg ville solgt Pelagosen da den enkelt kan skaffes igjen om du angrer
 
Tja, ingen av disse svarene ga meg noen trøst. Må vel inse at jeg må spare meg opp til en JLC UTM.
 
Sitter for øyeblikket med en Tudor Pelagos, Omega Speedmaster Schumacher edition og en vintage Doxa Searambler 300T.

Er lysten på en JLC Ultra Thin Moon som dress og hverdagsbeater (med natorem), men klarer ikke helt bestemme meg for hvilke av mine tre ur som i såfall måtte ofres. Kjenner Omegaen og Doxaen sitter lengst inne pga. deres raritet, men Pelagosen er allbruksklokka.

Hvis dere måtte ofret én, hvilken hadde dere valgt?

Det er en nøtt. En lei nøtt...
Har Doxa'en historie for deg? Det er et moment som er lett å se på ved vintage. Men det er en flott klokke som du åpenbart setter pris på. Pene vintage er alltid vanskelig å få tak i, og krever vedlikehold.

En Schumacher er en spesialversjon som vil kunne bli vanskelig å få tak i igjen, om du skulle ønske det.

Pelagos er en fantastisk klokke, og nok den del vil være lettest å gjenkjøpe, om det ønsket skulle melde seg. Bruktprisene er vel på vei oppover for disse, som følge av Rolex-hysteri... Igjen vil dette skape eventuelle gjenkjøp, ikke vanskelig, men kjipt.

Det spørs om ikke det beste alternativet vi sitter igjen med blir "vann og brød".

8
 
  • Liker
Reaksjoner: PJO og jsf
Tre min med cape cod. Magisk :)

58D47530-2880-42E1-9FE9-EABC9DF3E790.jpeg
 
Mon tro om noen store klokkeprodusenter går dukken i løpet av 2020? Hvis noen var i økonomiske problemer allerede før dette utbruddet, så kan det se mørkt ut.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Pinto og Grendel
Burde man bedrive kjøp og salg nå i disse dager? Det sies jo at viruset kan overleve i opptil 5 døgn på overflater, så det er jo reell risiko for å dra alskens utøy i hus ved kjøp/salg mellom privatpersoner.

Nei. Det er det korte svaret.
 
Mener det er forskjell på emballerte varer i butikk og salg mellom privatpersoner. Folk får gjøre som de selv vil, men jeg vet hva jeg selv står for.
 
Redigert: