Klokkecafé – løst og fast om klokker

9CF7CAAD-0DCB-4C7F-8146-AB7EA69783F3.jpeg
 
Hei, jeg ser etter en fin gull klokke til kjæresten min. Hun ønsker seg en gullklokke som er smal og firkantet med lenke.
Jeg tenkte dermed på noe lignende dette: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=163311234

Men helst til en pris rundt 3000-5000kr, da jeg er student og ikke har råd til så mye mer. Den kan dermed være gullbelagt og brukt
Burde også være automatisk urverk.

Håper noen på forumet kan hjelpe! :)
 
Fikk tilbake en klokke fra overhaling fra en omtalt virksomhet her inne og oppdaget av det var lett dugg under glasset. Han mente at dette skyldes en steaming som var gjort «rett før jeg dro” (hjemmelevering). Da lenken ikke var strammet som opprinnelig tenkt var det plutselig to årsaker til at han tok med seg klokken tilbake. Har stusset over førstnevnte siden. At en kyndig person overser dette er merkelig nok, men at det faktisk skjer? Han insisterte på at kronen var skrudd igjen før steaming, og at det var standard rutine mtp rens. Noen tanker?
 
Fikk tilbake en klokke fra overhaling fra en omtalt virksomhet her inne og oppdaget av det var lett dugg under glasset. Han mente at dette skyldes en steaming som var gjort «rett før jeg dro” (hjemmelevering). Da lenken ikke var strammet som opprinnelig tenkt var det plutselig to årsaker til at han tok med seg klokken tilbake. Har stusset over førstnevnte siden. At en kyndig person overser dette er merkelig nok, men at det faktisk skjer? Han insisterte på at kronen var skrudd igjen før steaming, og at det var standard rutine mtp rens. Noen tanker?

Jeg tenker at det finnes virksomheter som har elendig orden på både administrasjon og kvalitetskontroll selv om selve håndverket er godt i isolasjon.

Selv brukte jeg en virksomhet i Oslo der jeg måtte levere tilbake speedmasteren min to ganger før problemet mitt ble løst (sekundviseren alignet ikke til klokka tolv da jeg stilte tilbake kronografen). Den siste gangen konstanterte jeg problemet allerede på gata utenfor rett etter at jeg hentet klokka, og måtte nærmest snu i døra.

(Navnet på virksomheten jeg brukte starter på bokstaven S. Anbefaler nå Urmaker Gulbrandsen varmt.)
 
  • Elsker
Reaksjoner: emptybrainjacks
Har også snudd i den døra.. Men som du sier: Gulbrandsen er bare helt konge! Fantastisk service, oppfølging på mail og ypperlig håndverk. I tillegg er han vel Norges råeste på polering?
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Når jeg tenker meg om så snudde jeg meg ikke i døra engang, jeg så alt støvet på skiva når jeg fikk klokka levert over disken hos virksomheten som starter på S.
 
Når jeg tenker meg om så snudde jeg meg ikke i døra engang, jeg så alt støvet på skiva når jeg fikk klokka levert over disken hos virksomheten som starter på S.


Jeg tenker at det finnes virksomheter som har elendig orden på både administrasjon og kvalitetskontroll selv om selve håndverket er godt i isolasjon.

Selv brukte jeg en virksomhet i Oslo der jeg måtte levere tilbake speedmasteren min to ganger før problemet mitt ble løst (sekundviseren alignet ikke til klokka tolv da jeg stilte tilbake kronografen). Den siste gangen konstanterte jeg problemet allerede på gata utenfor rett etter at jeg hentet klokka, og måtte nærmest snu i døra.

(Navnet på virksomheten jeg brukte starter på bokstaven S. Anbefaler nå Urmaker Gulbrandsen varmt.)

Er det lov å spørre hvem denne urmakeren på S er, har selv vurdert service på ei klokke hos en urmaker med navn som starter på S...

Og, er denne urmakeren på S den samme som @twt2 omtaler?

Legger meg flat om jeg har oversett noe her
 
Redigert:
Hei,

Har en 116610LN det bezelen ikke klikker når jeg vrir på bezelen. Er det noen som vet hva det kan komme av? Har sett litt rundt, ser ut som en fjær som bruker å være kjent feil...
 
  • Trist
Reaksjoner: larsbaju
Prøv å legge den 20-30 minutter i lunket vann med Zalo. Kan være "gunk" som har samlet seg under bezel...

Hei,

Har en 116610LN det bezelen ikke klikker når jeg vrir på bezelen. Er det noen som vet hva det kan komme av? Har sett litt rundt, ser ut som en fjær som bruker å være kjent feil...
 
Fikk opp en artig link i dag:

Noe skal vel De Lorean holde på med etter at bilen ble borte. Jeg må innrømme at det kuleste var navn og log. Design er "bedre enn mye annet jeg har sett". Det er jo litt koblinger mot børstet aluminium. Kanskje de i fremtiden kommer med fint urverk også.

Jeg trodde først det var firmaet som lager klokker av gamle fly og biler.

Kul i alle fall!

8
 
Etter at jeg ble bitt av «klokkebasillen» sliter jeg med et stadig sug i magen etter nye ur. Ønskelisten blir bare lenger og lenger og ingenting av de eksisterende klokkene er pr. i dag aktuelle å selge. Alle klokkene jeg eier har sin egen historie og betyr noe for meg. Likevel sitter jeg med dette suget etter stadig noe nytt. Huff- og huff!

Akkurat nå er jeg der at jeg savner en Submariner for å gjøre samlingen «komplett». Men jeg klarer ikke bestemme meg for 14060 eller 114060. Faren er stor for å ende med begge…:rolleyes:

Og ikke nevn Grand Seiko…! Herlighet! Skulle ønske jeg aldri hadde sett «Seasons Special Edition»!

Er dette suget en vanlig nybegynnerfeil…? Eller bare noe man må lære seg å leve med?

Misforstå meg rett; sparingen og prosessen frem til et kjøp gir jo en enorm lykkefølelse. Har dog funnet trøst i tråden her på Tidssonen «De andre er verre».o_O