Klokkecafé – løst og fast om klokker

F02459F1-BEF3-431A-A6BB-CEC70487202E.png
 
Nå kom jeg på en historie om en kar som leide en leilighet jeg hadde for mange år siden. Halvvoksen mann, som nok likte å fremstå litt storkar.
Uansett - han hadde en svoger fra Tyrkia. Denne typen hadde lyst på en Patek, og i den tro at han sparte litt penger hadde han sendt med svogeren 170 000 til Tyrkia for å kjøpe en PP hos en billig forhandler svogeren kjente. Og det gjorde han. Ikke bare det; denne «forhandleren» var også så snill at han alltid inkluderte en «utrolig god fake» som man kunne bruke når man ikke ville ødelegge den «ekte» PP. Lurer på om dette var helgull Nautilus, men litt for lenge siden til at jeg husker.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og hakotorg
Kom over denne grønne lille saken.
F10B883E-61CA-46E0-B47A-03FC1AC05845.jpeg


Ingen andre som har nevnt den før her inne ser det ut til.
Jeg har ingen erfaring med «skrivepenn» som ur, men kanskje andre har?
Antar 2. håndsmarkedet er ganske dårlig?
 
Bjerke har lansert klokke-podcast i samarbeid med Moderne Media. Lyttet til første episode i dag. Selv om jeg applauderer alle som engasjerer seg rundt klokker og skaper innhold som andre kanskje kan ha glede av, var jeg ikke veldig imponert over første episode.

Dette var utelukkende pga. programlederen (ikke han fra Bjerke) som fremstod som utrolig harry og lite reflektert. Hadde ingen kunnskaper om klokker overhodet, men hadde googlet seg frem til sine drømmeklokker som (selvfølgelig) var Hulk, Nautilus og Royal Oak. Han ante ikke hvordan automatiske klokker fungerte. Forstår at konseptet her at han skal ta en reise inn mot å bli mer kunnskapsrik rundt klokker, men utgangspunktet er rimelig syltynt og ser ikke helt hvor "interessen" til programlederen kommer fra. Førsteinntrykket han har gitt så langt er at han er opptatt av Rolex fordi han kan få igjen pengene sine og at hans klokke-idol så langt er fra trash-reality serien Jersey Shore.

Håper jeg blir positivt overasket over fortsettelsen, men har mine tvil.
 
  • Liker
Reaksjoner: fysiofelipe
Kom over denne grønne lille saken.
Vis vedlegg 183904

Ingen andre som har nevnt den før her inne ser det ut til.
Jeg har ingen erfaring med «skrivepenn» som ur, men kanskje andre har?
Antar 2. håndsmarkedet er ganske dårlig?

@Nicolai har hatt stålversjonen inne til testing :)

 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og gullet