Klokkecafé – løst og fast om klokker

Kult nytt fra Hamilton!


660-440-hamilton-psr-01.jpg


Den der oser det 70-tallet av!
Jeg husker godt disse med lysende røde tall. Du måtte trykke på en knapp for å få frem tid, eller to trykk for dato.

Utrolig tøff sak!
8
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Kult nytt fra Hamilton!


660-440-hamilton-psr-01.jpg



Artig den der, ser ut som en tribute til Daft Punk eller noe slikt. Men friskt pust!
 
  • Liker
Reaksjoner: hbf
Denne passer jo fint når man senker skuldrene i sommer etter all virusskitten.


Det var ikke så lett å se hva den figuren skulle være. Mine første tanker var "en figur fra Pink Floyd - The Wall, litt mislykket tegnet", "et rart virus".... Men etter å a blåst opp bildet så må jeg jo si at den var kul! Meget kul "pool-watch"!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: johage
Vis vedlegg 186583



Skaffer du deg en 2020-modell Rolex så har du gjort en meget god invistering.
Den kommer til å stige som en rakett i pris. Hvis du i tillegg ikke tar av plasten, og bare bruker den 5-10 ganger....

8
 
Jeg fikk plutselig veldig lyst på en Navitimer. For meg er det nok ikke den smarteste klokken å kjøpe da jeg til nå ikke har klart å bli venn med klokker på rem, men for en klokke da :)



Vis vedlegg 186637Vis vedlegg 186638

Da er det bare å gå for Navitimer med lenke.
AB0127211B1A1.jpg


Personlig så kler Navitimer veldig godt en rem, men jeg er enig i at lenker er mer behagelig.

Uansett så er Navitimer den ekte pilot-klokken med E6B-bezel.
Et klokt valg! Denne står også på min ønskeliste...

8- D
 
  • Liker
Reaksjoner: Kenneth R og TomB
Den Hamiltonen vurderer jeg å kjøpe. I femte klasse fikk Tore en av faren sin som hadde vært i USA. Den var sinnsykt kul for de fleste av oss.

Lyste rødt når man trykket på en knapp!
Det var noe helt annet enn min Yema det man så tiden hele tiden. Det var som om den klokke kunne tilhørt en spion eller agent. Samtidig forstod jeg st det på flere måter enn en er upraktisk å måtte bruke to hender for å lese tiden på et armbåndsur.

Det betød mindre enn de røde tallene som dukket opp på den helt svarte flaten.

Det var neppe en Hamilton Pulsar Tore hadde. Og det var endel etter 1970 han fikk klokka. Og glansen ble borte når vi alle sammen fikk digitalur med stoppeklokke, alarm og "chime" så klasserommet hørtes ut som et fuglereir rundt hver hele time. Likevel fikk den reissuen meg til å tenke på første gang jeg var misunnelig på FN klokke.

LarsB