Vis vedlegg 112082 Et par ryper, en hare og to slitne hunder: Fin formiddag
Ja, den er god å skyte med, etter at jeg fikk på en kolbeforhøyer, og har en ujålete, solid kvalitetsfølelse, om den ikke er spesielt vakker. Etter å ha variert hyppig mellom forskjellige hagler til forskjellig bruk i årevis, har jeg denne sesongen bestemt meg for å prøve noe nytt: Jakte med samme våpen hele høsten. Valget falt på den rustfrie amerikaneren, så får vi se hvor lenge det holder..Jeg ser sjøfugl- og vinterhagla får være med på høstjakta også - er du fornøyd med Rugeren?
Kan ikke så mye om det, men når jeg har gitt bort dette til folk med hund har jeg vakumpakket dem enkeltvis med tanke om St lukten kan vare lenger og at de kan «bruke opp» en om gangen.Har fått vinger av både rype og skogsfugl som skal brukes til trening på min irske settervalp. Skal vingene tørkes eller lignende? Alle tips tas imot med glede.
Shweinepels!!
Som fersk rypejeger lurer jeg på hvordan man kommer på tettere hold før de støkker? Bikkja gjør jobben og finner de men hele tiden drar de opp på 30-40 meter. Svære flokker men kommer ikke på skuddhold. Har været betydning? Tid på dagen? Går selvsagt mot vinden.
Som fersk rypejeger lurer jeg på hvordan man kommer på tettere hold før de støkker? Bikkja gjør jobben og finner de men hele tiden drar de opp på 30-40 meter. Svære flokker men kommer ikke på skuddhold. Har været betydning? Tid på dagen? Går selvsagt mot vinden.
OppdateringVis vedlegg 113154 Med lånt hund som ikke funker er det gøy når refleksene er på plass