Ja, vi elsker nato-rem

Tillater meg en post til her, fra Mike Woods samling :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
DSCN8116.jpg

Jeg må si det er noe som tiltaler meg FRYKTELIG sterkt med det bildet! :D Spesielt den i midten, både klokken og natolærreim! Uuhh, bryter nok med mange "regler" og skjærer vel i klokkehjertet til Mogens og Moore.

Synes forøvrig ikke man skal kimse av en natostrap, men det kunne jo vært laget et par highend straps i tvinnet karbontråd med roségull innimellom. Hadde passet finfint til en ALS rosé.
 
Mi første Nato-reim, gjekk for "bond" berre for å teste ut :)

404802_10150632555130709_525445708_11531307_1205251494_n.jpg


Kjøpte også den "17.mai" reima, som sjølvsagt skal brukast på 17.mai ;)

Blir garantert fleire variantar i framtida.
 
1001 ord fra meg:

L1000333.jpg

Hvilken rem er dette og hvor kjøpte du den. Jeg har en Carrera Day-Date med hvit skive og det ser ut til at denne vil passe perfekt til den klokken :) Hvordan er egentlig Nato-remmene på klokker som er litt "topptunge" slik Carreraen er? Når man bruker vanlige remmer så blir klokken litt "slengete", blir den det også med Nato-remmer?

Jarle
 
Hvilken rem er dette og hvor kjøpte du den. Jeg har en Carrera Day-Date med hvit skive og det ser ut til at denne vil passe perfekt til den klokken :) Hvordan er egentlig Nato-remmene på klokker som er litt "topptunge" slik Carreraen er? Når man bruker vanlige remmer så blir klokken litt "slengete", blir den det også med Nato-remmer?

Jarle

Jeg kan ikke svare for Tore, men du får kjøpt grå Nato (Admirality grey) i TS-shopen.

Personlig syns jeg klokken ligger bedre på armen med Nato fremfor vanlig rem, men er den ikke stram nok, kan denne og bli noe "slengete".
 
Så det er Admirality grey som er avbildet på bildet. Den virket bare så mye mørkere på bildene i webshoppen så jeg trodde kanskje det var en annen rem. Da bestiller Admirality grey i dag og venter i spenning.

Takk for veldig raskt svar :)

Jarle
 
Så det er Admirality grey som er avbildet på bildet. Den virket bare så mye mørkere på bildene i webshoppen så jeg trodde kanskje det var en annen rem. Da bestiller Admirality grey i dag og venter i spenning.

Takk for veldig raskt svar :)

Jarle

Det virker som om remmen på bilde heller er en slik: http://www.tidssonen.no/webshop/product.php?id_product=41

Denne har en grovere vev en den originale Admiralty Grey, og er også mye lysere.
 
none of the above ;)

Det er en Maratac. Det er kun Maratac som har denne fargen, og i tillegg er de blankere enn mange andre natoer. Fargen er grå (Maratac har bare en gråfarge), men den har i praksis et svakt varmt grønskjær. Dette kommer tydligere frem når den blir slitt. Dette passer hvite skiver med rød detaljer som hånd i hanske, men også sorte skiver. På Seamaster EB med blå skive så det helt håpløst ut. Total mismatch! Der passer derimot den siste grå. Adm-grey passer perfekt til sorte skiver.

Av de to nevnt over er den første (MOD) smal mellom bøylene (der klokken sitter) mens den andre er veldig bred mellom bøylene. Begge har blank hardware. Maratac er midt i mellom, eller nærmere MOD, og den har matt hardware. Admiralty grey er en helt egen gråfarge som også har et grønnskjær, men i motsetning til Maratac er det kjølig og heller mot turkis. Den siste er ganske nøytral grå, men såpass kald at den kan fremstå som litt blålilla. Det er stor fargeforskjell på adm-grey og Maratac.

Fargenenøyansene jeg snakker om her er svært svake, men grått har den egenskapen at selv ørsmå fargeinnslag setter tydelig preg på fargen og hvordan den fremstår og matcher andre farger. Bilder får sjelden dette tydelig frem.
 
none of the above ;)

Det er en Maratac. Det er kun Maratac som har denne fargen, og i tillegg er de blankere enn mange andre natoer. Fargen er grå (Maratac har bare en gråfarge), men den har i praksis et svakt varmt grønskjær. Dette kommer tydligere frem når den blir slitt. Dette passer hvite skiver med rød detaljer som hånd i hanske, men også sorte skiver. På Seamaster EB med blå skive så det helt håpløst ut. Total mismatch! Der passer derimot den siste grå. Adm-grey passer perfekt til sorte skiver.

Av de to nevnt over er den første (MOD) smal mellom bøylene (der klokken sitter) mens den andre er veldig bred mellom bøylene. Begge har blank hardware. Maratac er midt i mellom, eller nærmere MOD, og den har matt hardware. Admiralty grey er en helt egen gråfarge som også har et grønnskjær, men i motsetning til Maratac er det kjølig og heller mot turkis. Den siste er ganske nøytral grå, men såpass kald at den kan fremstå som litt blålilla. Det er stor fargeforskjell på adm-grey og Maratac.

Fargenenøyansene jeg snakker om her er svært svake, men grått har den egenskapen at selv ørsmå fargeinnslag setter tydelig preg på fargen og hvordan den fremstår og matcher andre farger. Bilder får sjelden dette tydelig frem.

Gidder du legge ut linken til hvor du får kjøpt Maratac`ene, Tore? :)
 
Her er min grønne seiko 5 på grå maratac. :)
DSC_0657.jpg
[/IMG] Elendig bilde da, har bare mobil og analogt kamera, og ja det er mitt fingeravtrykk nederst på glasset .:p
 
none of the above ;)

Det er en Maratac. Det er kun Maratac som har denne fargen, og i tillegg er de blankere enn mange andre natoer. Fargen er grå (Maratac har bare en gråfarge), men den har i praksis et svakt varmt grønskjær. Dette kommer tydligere frem når den blir slitt. Dette passer hvite skiver med rød detaljer som hånd i hanske, men også sorte skiver. På Seamaster EB med blå skive så det helt håpløst ut. Total mismatch! Der passer derimot den siste grå. Adm-grey passer perfekt til sorte skiver.

Av de to nevnt over er den første (MOD) smal mellom bøylene (der klokken sitter) mens den andre er veldig bred mellom bøylene. Begge har blank hardware. Maratac er midt i mellom, eller nærmere MOD, og den har matt hardware. Admiralty grey er en helt egen gråfarge som også har et grønnskjær, men i motsetning til Maratac er det kjølig og heller mot turkis. Den siste er ganske nøytral grå, men såpass kald at den kan fremstå som litt blålilla. Det er stor fargeforskjell på adm-grey og Maratac.

Fargenenøyansene jeg snakker om her er svært svake, men grått har den egenskapen at selv ørsmå fargeinnslag setter tydelig preg på fargen og hvordan den fremstår og matcher andre farger. Bilder får sjelden dette tydelig frem.

Man kan ihvertfall ikke klage på svarkvaliteten her inne :) Takk for veldig bra svar. Remmen er bestilt :)

Jarle
 
Noen som har tips til hvor amn kan kjøpe litt karftige PERLON? Gjerne med farger.



Har noen perlon. De jeg liker best er litt korte. De andre er tynne og stive.

Har et lass med nato/ zulu men bruker de sjeldent for tiden. Ønsker å variere med perlon


Har forsøkt å søke her og googlet men finner ikke de jeg ser noe her inne har. Regner med flere kan ha samme ønske?
 
Fine og fargerike Nato mikkemus23!

Skal du forsøke med hulken på nato også? Selv liker jeg lenken så godt at jeg foreløpig ikke har forsøkt.