Ja, vi elsker nato-rem

Medlem
28. mai 2011
Innlegg
1.475
Sted
Austlandet
Hvordan har det seg at de som ikke er så klokkeinteressert som oss (les: de utenfor forumet), ikke liker Nato-remmer?

Jeg ble selv ikke klar over denne remmen før jeg begynte å ”henge” her på forumet, men må si at jeg nå forguder den. Den gir et tøft og litt annerledes utrykk til de enkelte klokker, og da spesielt dykker klokker.

Samtlige som jeg har vist denne remmen til, eller de har oppgaget det selv (nå snakker jeg om de ”vanlige”), syns det ser rart ut. Ord som ”Herregud”, ”stygg”, ”har du sett så…”, ”billig”, ”du kan ikke bruke den remmen der til den klokken!” osv.

Jeg har til og med fått kommentarer fra AD om ”hva slags billig rem er det du har på klokken din?”. En kollega av meg fortalte og en AD, at jeg brukte Nato-rem på klokkene mine, og stilte litt spørsmålstegn ved det hele, for å søke litt informasjon. Da hadde han bare fått til svar at det var bare tull. En kunne da ikke ødelegge en fin klokke med å sette den på en nylonrem.

Hva er det som gjør at det er bare vi som liker denne remmen?

Har du andre erfaringer?
 
Mamma har gått med TS-nato på sin Explorer i hele sommer. Da min søster så den første gang lurte hun på hva slags billig drit mamma hadde satt på klokken. Ved en annen anledning kommenterte en kelner den og han synes den var kjempekul!
 
Installerte nato på klokken til min bror, han elsker den. Behagelig, tåler vann, skit og annet dritt man får på remmen når man er i skauen.

Samtidig har fått klokken sin "sjekket opp" av folk med fine klokker på armen. Han er sikkert på at de tror han er klokkeinterresert når de ser remmen. :p Kan ikke være helt uenig med ham, jeg tenker selv at det må være en WIS når jeg ser en nylonrem. :p

Han han visst også fått masse komplimenter på remmen. Men de kom vist mest fra turfolk og andre likesinnede. Gjerne som et kompliment til det som helt tydelig er et bruksur.
 
Jeg digger nato, er både behagelig, praktisk og ser bra ut i min bok. De eneste gangene jeg har fått kommentarer på klokkene er faktisk når jeg har brukt norgesnatoen.

Det skal riktignok sies at de kommentarene ikke nødvendigvis bare har vært positive :p En gang jeg sto i barkø på et utested fikk jeg streng beskjed av en fremmed dame at "den der var ekstremt harry". Hun må jo åpenbart ha vært skikkelig drita...
 
Jeg har litt andre erfaringer enn trådstarter.

Har fått mye positive tilbakemeldinger om TS-NATOen, ofte fra det motsatte kjønn. Med sine sterke farger så tror jeg den er noe mange legger merke til (selv om de kanskje ikke tør å si noe).

Ellers har jeg inntrykk av at spesielt gutter og menn syns det er tøft med sorte/grå/grønn/Bond-NATO, og flere har lurt på hva slags rem dette er og hvor de kan kjøpe.
 
Jeg har nylig begynnt å bruke Nato og synes det er topp, veldig behagelig og du trenger ikke å bekymre deg for vann og den skal bli skitten. Når kommer Norges natoen som 22mm?

Sent from my Nexus One using Tapatalk
 
Nato er for hipsters og eksentriske filotroper.
Det er vel oss, det!?:mrgreen:
 
Nato er kult. Leter etter en grønn nato nå som kan passe på hulken, forslag?
 
Nato er for hipsters og eksentriske filotroper.
Det er vel oss, det!?:mrgreen:

Jepp! ;)

Nato er utrolig behagelig og gjør seg spesielt godt på tool-klokker. Men, må si at de bildene av Patek på Nato her om dagen var spennende :)
 
Bortsett fra kommentarer fra andre klokkeinteresserte har jeg kun fått en kommentar når jeg har brukt natorem. Det var da jeg hadde lånt en Explorer II og hadde den på svart nato og en venninne sa den så ut som en "lekeklokke".... Den kommentaren gjorde dagen min for å si det sånn ;)
 
Dette med NATO-rem er vel noe man enten skjønner, eller ikke skjønner. Jeg har faktisk fått etpar positive kommentarer på TS-NATOen nå når den er montert på Prince Date Chronoen.

Personlig syns jeg det er behaglig og kult med NATO, og det kan faktisk gi et ganske annet helhetsinntrykk av en klokke.
 
De som misliker nato følger vel mer en idé om hva som er pent enn å stole på sin estetiske sans, riktig nok med noen få hederlige unntak for de som faktisk ikke liker "joggebuksen" ;)

Her er en herlig forbudt kombinasjon:
TBE_8899.jpg
 
Jeg digger nato eller kanskje mer presist zulu!

Liten digresjon... På terrengsykkelforumet er det en lang tråd om riktig stil på (landevei)sykkel og om man er i tvil om noe er på kanten eller ikke er det bare å grave fram et bilde av Chippolini (som dro damer, ble verdensmester og alltid stilte til start like stylet):

220px-Mario_Cipollini_2004_Tour_de_Georgia.jpg


eller Coppi

coppi_f%20green.jpg


og la det være fasiten for ABSOLUTT STIL.


Her kan vi kanskje se til mr. Bond? Uansett hva du mener om filmene eller skuespillerne har i alle fall den første og den siste mer stil enn de fleste. Og et av historiens absolutte ur-øyeblikk har vel ikke gått mange her forbi?

img1268139962smy.jpg


Og jada, damene liker nylon også:

drnoa.jpg


Her er forøvrig et interressant bilde av Craig på promotur for Quantum of solace (litt uheldig øyeblikk stilmessig, men det var det bildet som viste reimen best):

4.jpg


Og klokken:

2.jpg


Så nei, det blir ikke feil med nato :D
 
Jeg digger nato eller kanskje mer presist zulu!

Liten digresjon... På terrengsykkelforumet er det en lang tråd om riktig stil på (landevei)sykkel og om man er i tvil om noe er på kanten eller ikke er det bare å grave fram et bilde av Chippolini (som dro damer, ble verdensmester og alltid stilte til start like stylet):

220px-Mario_Cipollini_2004_Tour_de_Georgia.jpg


eller Coppi

coppi_f%20green.jpg


og la det være fasiten for ABSOLUTT STIL.


Her kan vi kanskje se til mr. Bond? Uansett hva du mener om filmene eller skuespillerne har i alle fall den første og den siste mer stil enn de fleste. Og et av historiens absolutte ur-øyeblikk har vel ikke gått mange her forbi?

img1268139962smy.jpg


Og jada, damene liker nylon også:

drnoa.jpg


Her er forøvrig et interressant bilde av Craig på promotur for Quantum of solace (litt uheldig øyeblikk stilmessig, men det var det bildet som viste reimen best):

4.jpg


Og klokken:

2.jpg


Så nei, det blir ikke feil med nato :D



And that sums it up....:D

(Fått mere og mere sansen for nato jeg også)
 
Hei igjen

Ja det er vel ikke tvil om at "vi elsker Nato-remmen"! Og at de "utenforstående" ikke skjønner seg på disse. Herlige tilbakemeldinger. Takk :)

cosmo

PS! Tore: post gjerne flere bilder av den fine AT'en din.
 
Oi stilige bilder. Jeg hadde ikke trudd at Daniel Craig brukte nato.
Jeg vant foresten 2 natostraps i en konkuranse som gikk på watchtalkforums i helgen :- )
 
Hei igjen

Ja det er vel ikke tvil om at "vi elsker Nato-remmen"! Og at de "utenforstående" ikke skjønner seg på disse. Herlige tilbakemeldinger. Takk :)

cosmo

PS! Tore: post gjerne flere bilder av den fine AT'en din.

Jeg er ikke vond å be :mrgreen:

To fra arkivet, med og uten nato:
TBE_8910.jpg


AT-2.jpg