Ja, vi elsker nato-rem

Gah! Skyv over en såkalt hyperlink hvor jeg kan handle litt nylon. Jeg er sugen på litt shopping. :cool:
Så skal jeg prøve på paneraien. Men bare fordi det er så enkelt å skifte rem. ;)

Ville nok anbefalt en Zulu på Paneraien din. De er litt kraftigere. Står litt mer i stil med kassen. Men en nylon på Panerai er som å banne i kirka da for enkelte Paneristi's.

Jeg synes det er grisetøft. Hadde min 312 på Zulu et par ganger.

Ser litt teit ut på mine små jentelanker da :D

4362888340_8e3315616c_z.jpg


4782984720_d6b7654609_z.jpg


Kan fåes kjøpt her.
 
NATO på Submariner, første gang jeg tester den kombinasjonen. Meget komfortabelt og praktisk... jo, jeg tror jeg liker det :)

Ble ikke allverdens til bilder.

6b4ceb61.jpg


5824f107.jpg


400c729e.jpg


ccdaf0ec.jpg
 
Ville nok anbefalt en Zulu på Paneraien din. De er litt kraftigere. Står litt mer i stil med kassen. Men en nylon på Panerai er som å banne i kirka da for enkelte Paneristi's.

Jeg synes det er grisetøft. Hadde min 312 på Zulu et par ganger.

Ser litt teit ut på mine små jentelanker da :D


Kan fåes kjøpt her.

Ålreit. Jeg innrømmer. Det der var faktisk litt stilig. Må bli Zulu. 20mm? (Å, så flaut at jeg må spørre.)
Nå har jeg ligget og sett på Paneraien. Jeg er, uten å kødde, blitt glad i den. :oops: Breitlingen er plutselig blitt som en uønsket sønn.

Kunne vært aktuelt med natorem i det norske flagget også. Til bruk kun på 17. mai, såklabert. Any idea?
 
Tillater meg en post til her, fra Mike Woods samling :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
DSCN8116.jpg


From left-to-right: 1975 ref. 5513 (0552 Royal Navy Clearance Diver) ~ 1977 double ref. 5513/5517 (0552 Royal Navy) ~ 1957 ref. A/6538 (0552 Royal Navy) ~ 1978 ref. 5517 (0552 Royal Navy Marines) ~ 1977 ref. 5517 (W-10 S.A.S. Army)

The watches are all "full-spec".
 
Det er noen (Rolex)kroner ja... :)

Noen flere? Ok.

Fant disse i samme søket, igjen Mike Wood - beklager at det bryter med NATO-temaet..

DSCN8119.jpg

Top row: 5514 ~ 5513 ~ 5514 (all with helium gas escape valves)

Bottom row: 1665 ~ 1665 (both with Mk I "600m" rail dials)
 
Ikke vær så nøytral.:D Kom igjen! Se her:

Patek.jpg


Jeg vet, Agassiz....
At du vet at jeg vet at jeg egentlig ikke er så nøytral hva gjelder å erstatte originale remmer eller lenker med en skarve tøybit....:cool:

Men når det er sagt; - det er faktisk mange ur som kler kombinasjonen, det skal jeg erkjenne.

Likevel; - litt fristet til å nikke anerkjennende til The Watch Snob i denne saken. Men tror ikke jeg gjør det fullt så "ekstremt" som ham. Men han har noen morsomme poeng....

Peace to all!
:rolleyes:


I just have a short question: What do you think about NATO watch straps? I think they look excellent on classic-looking dive watches. NATO straps give them a casual, yet preppy look. The only downside, I think, is that people who don't know anything about watches think that you’re wearing a cheap watch because of the nylon strap. Does the Snob approve?

By “NATO” straps, I assume you’re referring to those thin strips of nylon that urban hipsters are wearing on their faux vintage military watches in a hollow attempt to emulate a more genuine era. Nylon straps obviously had their use for soldiers as a cheap, durable means to strap on a watch, but they don’t belong on any watch to which a proper leather strap can be fitted. In fact, they don’t belong on any watch that costs more than the strap itself unless it’s a Rolex Military Submariner. But then you have no choice. And if you have one of those, you can wear whatever damn strap you want.

The short answer is: No, I don’t approve. These straps don’t make your watch look cheap. They make you look cheap.
 
Jeg vet, Agassiz....
At du vet at jeg vet at jeg egentlig ikke er så nøytral hva gjelder å erstatte originale remmer eller lenker med en skarve tøybit....:cool:

Men når det er sagt; - det er faktisk mange ur som kler kombinasjonen, det skal jeg erkjenne.

Likevel; - litt fristet til å nikke anerkjennende til The Watch Snob i denne saken. Men tror ikke jeg gjør det fullt så "ekstremt" som ham. Men han har noen morsomme poeng....

Peace to all!
:rolleyes:

+100

Å gud hvor mye jeg hater Nato remmer, fyyyy. Disse er en voldtekt mot alle seriøse klokke merker! Burde vært straffbart å bære ;) Klokken ser ut som den er kjøpt på NILLE dersom den er utstyrt med en slik nylon rem!

Burde starte en tråd som heter Ja vi hater Nato remmer ;)


AW