Klokkespotting

da ville jeg heller gått for en albino skive ( Speedmaster Pro "Pour l'Italie")
:razz:


mg74811600.jpg



er ikke den lekker ?


Herregud så vakker.:eek:
Denne og Alaska er virkelig utrolig vakre.
Laget for italiensk marked i 1998. Kun 500stk.
Noen som vet hva anledningen var, hvorfor akkurat Italia?
 
Siden vi allikevel havnet tilbake off-topic, jeg fant enda et par nydelige bilder av denne Italia-speedy'en, som seiler opp som min nye favoritt med hvit skive :) (fra denne posten på WUS)

2724856956_2f690e656c_b.jpg

2725052625_f33c9df9a8_b.jpg


Jeg aner ikke bakgrunnen for at de lager/lagde versjoner kun for det italienske markedet (det vet kanskje lobergen?) Som en kuriositet ser jeg det hevdes at dette var den første modellen med 1863-verket og sapphire sandwich, noe som bekreftes av denne tabellen.

Vill spekulasjon med liten skrift: Wikipedia sier at Speedy kom på markedet i 1957 for å komplementere Omegas posisjon som offisiell tidtaker i OL. Denne modellen kom i 1997, kan således være en 40-års jubileumsmodell. 1960-OL (første etter 1957) fant sted i Roma. Spekulasjon slutt :)
 
spottet en med en submariner i kantinen på jobben på fredag. Han likte å vise den frem og det forstår jeg godt. Jeg ble stående og stirre på han og studere klokken :p
 
GMT master på den danske Egmonteieren som har kjøpt TV2. Og jaggu en Sub på psykiateren som mener Breivik er kokko. Tydelig at den fyren har en skrue løs.. Psykiateren altså :D
 
Moneyball

Brad Pitt stiller med tidsriktig TAG Heuer Kirium i Oscar-aktuelle Moneyball. Jonah Hill spiller assistenten med hva jeg tror er en Daytona SS.

Savner den Genta-inspirerte(?) Kirium'en, et av TAGs flotteste design IMHO.
 
Så ikke merke i dag, men spottet en firkantet klokke med fire subdials. Urskiven var sort med hvite subdials. Subdialsene var i en rekke loddrett på høyre side av urskiven. Noen som aner hva det kan være?
 
Spotta en Sinn U1 og en Corum (tror jeg det var) på ett kick-off møte jeg var i forige uke, i den nye jobben:cool: