Hvor har de dresser i Oslo?

Skal du ha virkelig fin dress i Oslo er det tre butikker som går for å være det beste; Ferner Jacobsen, Gunnar Øie og L'Escalier. Disse fører virkelig fine merker og har blant annet målsømdager. Ellers har man jo kjeder som Follestad og lignende, men disse kommer i en annen klasse. Av de tre overnevnte vil jeg anbefale L'Escalier. Denne ligger i Rådhuspassasjen og har upåklagelig service:) Her får du det beste av det beste, og hjelp fra de flinkeste av de flinke. Det er nå min mening da, men som sagt jeg ville prøvd en av disse tre, eventuelt tatt en tur innom alle og valgt den du synes har best service:)
 
Redigert:
Min stemme går til Gunnar Øie. Jeg kjøpte en nydelig Corneliani dress der i går og servicen var upåklagelig. Der jobber det folk som virkelig kan yrket sitt.
 
Noen som har benyttet seg av Mike Tailor før? Evt noen som har noen tanker rundt dressene hans? Prisen virker jo usannsynlig god..
 
Mr. Mike har enten ikke oppdatert sidene sine siden før internetts utbredelse, eller så er han genuint uenig med alle dyktige skreddere i at skreddersydde dresser skal se, tja, "tailored" ut. Jeg kunne fått en Dressmanndress til å se bedre ut på meg enn det han klarer på modellene sine, og jeg er småtjukk.
 
Höyer Eger såklart! :)))

Canali (RTW, MTM, MTO)
Boss Selection
Tombolini (om du kommer i höst :) )
Tiger
Oscar Jacobsson
SAND
J.Lindeberg


Allt under ett tak :)
 
the player?
Selv en som ikke har peiling på klær må da bli skeptisk til en butikk som alltid har salgsplakater i vinduet?

Personlig vil jeg likevel rette en takk til selgeren deres (innehaveren?) for materialet til følgende historie:

Kunde: Hei hei. Jeg skulle gjerne begynt med å ta en liten titt på noen stoffprøver, jeg.
Selger: Stoffprøver?
K: Ja. Dere hadde jo en annonse i finansavisen i dag?
S: Annonse?
K: Ja, for skreddersydde dresser? Så jeg ville gjerne tatt en titt på stoffene deres jeg.
S: ....
S: Ja, altså, hvis du blir med bort hit.... Her henger de skreddersydde dressene våre.
K: Skreddersydde dresser? Hva mener du?
S: Jo, disse dressene er skreddersydd. Sydd hos vår skredder i italia.
K: I motsetning til alle andre dresser, da mener du? Som er sydd av snekkere?
S: ...
K: Så om jeg forstår deg riktig, så har du nettopp annonsert for skreddersydde dresser til en rimelig penge, og så kommer jeg hit og så er de ikke skreddersydd i det hele tatt?
S: Du kan da ikke forvente å få en ekte skreddersydd dress til 8000 kroner! Først må man ta mål, og så må dressen sys...
K: ... Og så må kunden prøve den, og så må dere tilpasse den, og så må kunden prøve den igjen, og så må dere ta siste tilpasninger, ja. Skreddersydd!
S: Du får ikke det for 8000 kroner! Du kan åpenbart litt om dette, du må jo vite at det blir mye dyrere!
K: Hør nå her, det er dere som reklamerer med skreddersøm.
S: Ja men det er ikke det vi mener med skreddersydd!

ærlig talt....




hahaha
 
Noen som vet om en butikk med bra utvalg på blazer med lange ermer? Jeg trenger 100cm arm og ca str 156 eller 158. Alt jeg har funnet hittil er standard størrelse og da blir ermene for korte.
 
Noen som vet om en butikk med bra utvalg på blazer med lange ermer? Jeg trenger 100cm arm og ca str 156 eller 158. Alt jeg har funnet hittil er standard størrelse og da blir ermene for korte.

Vil anta at enhver herrekonfeksjonsforretning har et decent utvalg av størrelser med ekstra lengde- Gunnar Øye, L'escalier og Ferner J fx. Hvis pris er i fokus, så sjekk ut Menswear. De pleier å ha både skjorter og jakker med ekstra lengde inne
 
Noen som vet om en butikk med bra utvalg på blazer med lange ermer? Jeg trenger 100cm arm og ca str 156 eller 158. Alt jeg har funnet hittil er standard størrelse og da blir ermene for korte.

Hvis det er en "blazer" som i blå jakke med gull/sølvknapper har Ferner godt utvalg i lange modeller fra henholdsvis Corneliani og Boss. Str du ser etter er da 110 eller 114. Hvis det er andre sportsjakker du er på utkikk etter er det noe dårligere utvalg på lange modeller, men du har jo alltids målsøm!
 
Takker for svar! Menswear skal sjekkes ut, da det ser ut som de kan ha skjorter som er lange nok også :) Skal ta en runde hos de andre også, men tanken var noe litt mer casual, alla denne:

76036_405_1.jpg
 
Noen som har tips til dresser til rundt 5.000?

Kunne tenke meg en blå/mørk blå dress. Må ikke være så mørk at den ser sort ut.

Boss har vel muligens noe?
 
Menswear om du er noenlunde slank.

Boss er det mange år siden jeg har prøvd, men de pleide å være skåret for å passe forfyllede tyske onkler med ølmave og utlagt tarm.
 
Menswear om du er noenlunde slank.

Boss er det mange år siden jeg har prøvd, men de pleide å være skåret for å passe forfyllede tyske onkler med ølmave og utlagt tarm.

Det har i så fall endret seg. er 179 cm og 75 kilo og sklir rett inn i Boss' 48. Dog må de kanskje taes inn litt i livet.
 
A
Menswear om du er noenlunde slank.

Boss er det mange år siden jeg har prøvd, men de pleide å være skåret for å passe forfyllede tyske onkler med ølmave og utlagt tarm.

Jeg har også hatt den holdningen til Boss. Nå kjøper jeg mest Boss. De har alle alternativer for alle smaker og kropper, og går du på Boss butikken i Akersgata får du flust med service og kompetanse.

Eger og Steen & Strøm har de fleste merkene, men ikke samme utvalget eller ekspertisen som Boss butikken.

Ellers liker jeg Acne, Filippa K og tildels Lindeberg. Men de har ikke samme utvalget som Boss.
 
Når det gjelder skjorter kan jeg tipse om at Eton sine slimfit skjorter av en eller annen uforståelig grunn er noen cm lenger i ermene enn deres standard fit. Jeg har prøvd og prøvd, men forstår ikke hvorfor slank kropp betyr gorillaarmer. (Eton bekrefter at det er sånn, og sier at mange kunder setter pris på dette...)
 
Før jeg begynte å jobbe med klær og konfeksjon hadde jeg óg inntykket av at sistnevnte svenskemerker var merker jeg kunne tenke meg å bruke penger på, det forandret seg fort. Hvis jeg hadde hatt 5000,- å bruke på dress ville jeg iallefall styrt unna filippa, acne, tiger, lindeberg o.l. Jeg har selv flere Boss dresser (da av typen Hugo, for oss så altfor smale guttunger), som har gjort nytten opp gjennom årene. Hugo Boss (amaro/heise) ligger vel på 5' i samtlige butikker.

Etter å ha frekventert en stund på dette forumet føler jeg det er rom for å foreslå "legge til litt mer", som alle dere klokkegærninger gjør :cool:

Corneliani har et undermerke som heter Trend, der får du semi-canvas dresser til rundt 7'. De har et smalt og fint snitt og jeg personlig mener det er mye mer verdi for pengene, enn en Hugo til 5. Legger du til 3' til kan du kjøpe deg en Corneliani og få den tilpasset, da har du dress i mange år! :)
 
Når det gjelder skjorter kan jeg tipse om at Eton sine slimfit skjorter av en eller annen uforståelig grunn er noen cm lenger i ermene enn deres standard fit. Jeg har prøvd og prøvd, men forstår ikke hvorfor slank kropp betyr gorillaarmer. (Eton bekrefter at det er sånn, og sier at mange kunder setter pris på dette...)

I Eton må jeg ha extra long sleeve og har bestilt en del av de. Problemet er at siden jeg ikke lengre er str 46 så blir skjortene nå telt rundt midten når de passer på armene. Men takker for tips! Jeg skal prøve slimfit skjortene og se om de sitter bedre med tanke på armene :)
 
Tenkte bare å dele en erfaring her..

For litt siden var jeg innom Mike Tailor når han var i Norge. Selv om dressene på nettsiden hans ikke akkurat så skreddersydd ut så tenkte jeg at 2500 kr for dress og skjorte ikke var all verden å gamble med. Nå har jeg fått dressen og må si jeg faktisk er imponert med passformen. Dressen sitter perfekt! Nå er jeg ingen ekspert på materialer, men antar at det nok ikke er det beste av det beste som er brukt. Til tross for det må jeg si meg meget fornøyd med tanke på at prisen tilsvarer omtrent en dressmann-dress.
 
Jeg kjøpte noen "skreddersydde" klipp-og-lim dresser under mine studieår i Shanghai. De kostet ingenting, satt som et skudd og ga meg mye glede de tre gangene før de falt fra hverandre. Alt til sitt bruk! Hehe:)