Hvor har de dresser i Oslo?

Noen som har tips til dresser til rundt 5.000?

Kunne tenke meg en blå/mørk blå dress. Må ikke være så mørk at den ser sort ut.

Boss har vel muligens noe?

Menswear om du er noenlunde slank.

Boss er det mange år siden jeg har prøvd, men de pleide å være skåret for å passe forfyllede tyske onkler med ølmave og utlagt tarm.

Boss er det mange år siden jeg har prøvd, men de pleide å være skåret for å passe forfyllede tyske onkler med ølmave og utlagt tarm.

Det har i så fall endret seg. er 179 cm og 75 kilo og sklir rett inn i Boss' 48. Dog må de kanskje taes inn litt i livet.

A

Jeg har også hatt den holdningen til Boss. Nå kjøper jeg mest Boss. De har alle alternativer for alle smaker og kropper, og går du på Boss butikken i Akersgata får du flust med service og kompetanse.

Eger og Steen & Strøm har de fleste merkene, men ikke samme utvalget eller ekspertisen som Boss butikken.

Ellers liker jeg Acne, Filippa K og tildels Lindeberg. Men de har ikke samme utvalget som Boss.

Ellers liker jeg Acne, Filippa K og tildels Lindeberg.
Ikke for å være slem - men ingen av disse lager dresser, de lager moteklær som er til forveksling lik dresser.

Nå føler jeg meg forøvrig som en skikkelig gretten gammel gubbe.

Når det gjelder skjorter kan jeg tipse om at Eton sine slimfit skjorter av en eller annen uforståelig grunn er noen cm lenger i ermene enn deres standard fit. Jeg har prøvd og prøvd, men forstår ikke hvorfor slank kropp betyr gorillaarmer. (Eton bekrefter at det er sånn, og sier at mange kunder setter pris på dette...)

Før jeg begynte å jobbe med klær og konfeksjon hadde jeg óg inntykket av at sistnevnte svenskemerker var merker jeg kunne tenke meg å bruke penger på, det forandret seg fort. Hvis jeg hadde hatt 5000,- å bruke på dress ville jeg iallefall styrt unna filippa, acne, tiger, lindeberg o.l. Jeg har selv flere Boss dresser (da av typen Hugo, for oss så altfor smale guttunger), som har gjort nytten opp gjennom årene. Hugo Boss (amaro/heise) ligger vel på 5' i samtlige butikker.

Etter å ha frekventert en stund på dette forumet føler jeg det er rom for å foreslå "legge til litt mer", som alle dere klokkegærninger gjør :cool:

Corneliani har et undermerke som heter Trend, der får du semi-canvas dresser til rundt 7'. De har et smalt og fint snitt og jeg personlig mener det er mye mer verdi for pengene, enn en Hugo til 5. Legger du til 3' til kan du kjøpe deg en Corneliani og få den tilpasset, da har du dress i mange år! :)

Når det gjelder skjorter kan jeg tipse om at Eton sine slimfit skjorter av en eller annen uforståelig grunn er noen cm lenger i ermene enn deres standard fit. Jeg har prøvd og prøvd, men forstår ikke hvorfor slank kropp betyr gorillaarmer. (Eton bekrefter at det er sånn, og sier at mange kunder setter pris på dette...)

I Eton må jeg ha extra long sleeve og har bestilt en del av de. Problemet er at siden jeg ikke lengre er str 46 så blir skjortene nå telt rundt midten når de passer på armene. Men takker for tips! Jeg skal prøve slimfit skjortene og se om de sitter bedre med tanke på armene :)

Tenkte bare å dele en erfaring her..

For litt siden var jeg innom Mike Tailor når han var i Norge. Selv om dressene på nettsiden hans ikke akkurat så skreddersydd ut så tenkte jeg at 2500 kr for dress og skjorte ikke var all verden å gamble med. Nå har jeg fått dressen og må si jeg faktisk er imponert med passformen. Dressen sitter perfekt! Nå er jeg ingen ekspert på materialer, men antar at det nok ikke er det beste av det beste som er brukt. Til tross for det må jeg si meg meget fornøyd med tanke på at prisen tilsvarer omtrent en dressmann-dress.

Jeg kjøpte noen "skreddersydde" klipp-og-lim dresser under mine studieår i Shanghai. De kostet ingenting, satt som et skudd og ga meg mye glede de tre gangene før de falt fra hverandre. Alt til sitt bruk! Hehe:)

Noen som har tips til dresser til rundt 5.000?

Kunne tenke meg en blå/mørk blå dress. Må ikke være så mørk at den ser sort ut.

Boss har vel muligens noe?

40% hos Skabo for øyeblikket, da får du en flott dress for kun 3300,- kr + tilpasningene. Røverkjøp. Så det hang noen mørkeblå der.

Geir

Har ikke trådstarter @SoulG fått seg dress ennå ?

Joda, kjøpte meg en dress i fjor vår. Var mye fint i Oslo, men venter med Dressen enn så lenge. Jeg støtta lokalsamfunnet i denne omgang.

Ser ut som denne tråden har blitt en slags fellestråd for dresser i Oslo. Jeg kan gjerne endre førsteinnlegget til noe som reflekterer dette.

Redigert av en moderator:
Målsømdager hos Gunnar Øye nå snart (første halvdel av oktober en gang, mener jeg at jeg hørte).

Drar opp denne igjen. Ser at det er Corneliani målsøm-dager hos Ferner J snart. Prøver å finne tid denne runden.

Men er det noen som har prøvd MTM hos Skabo? Prisene ser jo trivelige ut, men vet ikke helt om kompetansen og kvaliteten er der?