Hvor har de dresser i Oslo?

Hvis du tar turen til Norwegian Outlet er det også en Follestad butikk med mange "affordable" dresser og velge i. Fin's en TOS butikk og, men de har knapt hatt varer de gangene jeg har stukket hodet inn butikken.


Follestad selger kun merker som er laget i beste kinensisk ånd på Vestby. Dessverre består 85% av follestad butikken på vestby av merker som kommer rett fra Kina(Vanucci, Masaitier, Brunelli, Giovanni, Westbrooks etc.)
 
Spurte om dette i skjortetråden også, men helgarderer og spør her også.
Hvilke dressbukser i OK kvalitet til jobbruk anbefales?
Hvilke butikker gjør små endringer som å smalne buksebena og evt legge opp kostnadsfritt?
Hvilke butikker i Oslo har gode salg nå?

Tusen hjertelig takk for råd.
 
Spurte om dette i skjortetråden også, men helgarderer og spør her også.
Hvilke dressbukser i OK kvalitet til jobbruk anbefales?
Hvilke butikker gjør små endringer som å smalne buksebena og evt legge opp kostnadsfritt?
Hvilke butikker i Oslo har gode salg nå?

Tusen hjertelig takk for råd.

Svarer deg her også jeg :)
Jeg hadde dressfornying på disse tider i fjor. Kjøpte hos Follestad og på Boss-butikken. Der er det vel 30-50% på alt nå. Boss gjør endringer kostnadsfritt hvis du skriver deg på mailingliste.
 
… For the record, så gjør også Menswear, som jeg snakket om i den andre tråden, enkle skredder tilpasninger gratis.
Utover dette har de en haug med bedriftsavtaler. Nå vet jeg ikke hvor du jobber, men jeg vet de gir 20% til bedriftskunder. Jeg var en kort tur inom Telenor i sommer, og når jeg skulle kjøpe spurte jeg rett ut om i butikken om Telenor hadde avtale. Det viste seg at de hadde det, selv om det ikke stod noe om det på intranettet på jobben, etc.
 
Jeg er ute etter en blå dress. Ikke så mørk at den ser nesten sort ut.

Tenkte noe slikt:
matt-bomer-blue-suit-white-collar-05.jpg


Noen som vet om eller hvor i Oslo jeg kan finne noe lignende?
 
Har vært hos Hugo ved Stortinget der. De har bare grå/sorte/mørkeblå dresser. Ferner hadde det samme. De kunne evt lage fra målsøm, men dette mistenker jeg blir dyrt.

Ikke hørt om de andre du nevner. Kan sjekke det ut!
 
Har vært hos Hugo ved Stortinget der. De har bare grå/sorte/mørkeblå dresser. Ferner hadde det samme. De kunne evt lage fra målsøm, men dette mistenker jeg blir dyrt.

Ikke hørt om de andre du nevner. Kan sjekke det ut!

Det må ikke nødvendigvis bli veldig dyrt. Spør om å få se stoffprøver fra Ferner's eget merke, "By Ferner". Et rimeligere og enklere alternativ med mange flotte stoffer og velge mellom :)
 
Har vært hos Hugo ved Stortinget der. De har bare grå/sorte/mørkeblå dresser. Ferner hadde det samme. De kunne evt lage fra målsøm, men dette mistenker jeg blir dyrt.

Ikke hørt om de andre du nevner. Kan sjekke det ut!

Mener at J.Lindeberg har hatt den fargen i kolleksjonen sin flere sesonger. Kvalitet vet jeg ingenting om dog.
 
Sier du det? Får ta meg en til tur dit. Sist jeg var der fikk jeg opplyst om at dette var en farge de ikke førte og at den i så fall da måtte skreddersys.
 
Sier du det? Får ta meg en til tur dit. Sist jeg var der fikk jeg opplyst om at dette var en farge de ikke førte og at den i så fall da måtte skreddersys.

Ah, sorry, kjøpte den på målsøm-dagene så det er vel ikke sikkert de har den fargen i RTW.
Vet ikke prisforskjellen, men er veldig fornøyd med den jeg endte opp med.
 
@Benjbo
910AEF3F-A361-4E2C-AB7A-B13D895FC92D-1403-00000149ED43DCD6_zps273ed67a.jpg

Steen og strøm.
Står også på Follestad og ser de har lysere blå Hugo boss dresser her
 
Redigert av en moderator: