Hvor har de dresser i Oslo?

Hei !

Bumper en gammel tråd.

Begynner så smått å kikke etter en klassisk svart dress til en hyggelig andledning til våren. Er novise på området, har selvfølgelig hatt en håndfull dresser opp gjennom årene. Tenker nå å oppsøke et sted for å få hjelp av noen med fagkunnskap. Hvis budsjettet er tilstrekkelig da...

Ser av tråden at steder som Ferner, G Øye, MensWear, L'Escalier er nevnt. Hvis budtsjettet er 5-7 tusen, hvor blir en novise best tatt imot, og er det optimistisk å få en dress for dette beløpet på stedene nevnt ?

Ser altså etter en pen svart, tidløs dress, ønsker selvfølgelig best mulig passform/snitt, må kunne renses og stoffkvalitet best mulig sett i forhold til pris. Bruksområdet er i første omgang bryllup.


Selv om det kan være fristende for å heve budsjettet for å få en målsydd italiensk dress, vil jeg unngå det. Både med tankte på antall ganger den blir brukt og at vi har mange aktiviteter som gjør dype innhogg i kontoen i 2013:).

Har dress som arbeidsantrekk, så derfor benyttet jeg salget til å oppdatere litt. Både Follestad og Bossbutikken har nå 30% på dresser. Kjøpte en på Follestad og to hos Boss. De kom på ca 3500,- stk, men de hadde dyrere (og sikkert bedre) dresser begge steder.
 
Støtter også Menswear-anbefalingen. Giftet meg faktisk i en dress derfra.
Men akkurat når det er salg kan man jo få flere typer dresser ned mot samme pris. Så det kan være verdt å sjekke flere steder.
 
Var en runde på Follestad på Outleten på Vestby, og fant en svart dress som fristet (Brunelli ?). Desverre var ikke størrelsen riktig. Når jakka passet, var buksa for trang, og når buksa passet var jakka for stor...

Blir nok en runde imorgen etter jobb også, tar en runde i sentrum.

Var forøvrig 50 % på alle dressene hos Follestad på Norwegian Outlet.
 
I tillegg til de ovennevnte butikkene hvor jeg har handlet dresser før, har jeg i det siste kjøpt et par Boss dresser på 4-Men både på CC Vest og på Sandvika og fått veldig god service. Prisen er innenfor din budsjettramme og mener den siste jeg kjøpte kostet rundt 5K.
 
Kjøpte dress fra Hugo Boss på Ferner i sommer. Mener den hadde en veil. pris på 4999
 
Hvis budsjettet er 5000 totalt, ville jeg heller brukt 3500 på dress og 1500 på skredderarbeid, enn 5000 på dressen og ikke gjort noe med den. For at en dress skal sitte pent kreves det tilpasninger (med mindre du virkelig har flaks).... Just my 5 cents. Men burde absolutt være mye pent å få tak i for 3000+ nå isalgstider. Når det gjelder kvalitet vil jeg påstå at du vil få langt bedre ullkvalitet hos Menswear enn hva du får hos mange designermerker. Det viktigste av alt er du selv er fornøyd med dressen, ikke bare passform men også detaljer som bredde på slagene, enkel eller dobbel splitt, osv. Jeg får f.eks krampertrekninger av å bruke dress med enkel splitt (noe jeg først fant ut etter å ha brukt det litt!). Fordelen med å handle hos Gunnar Øye, L´Escalier og Ferner er at du faktisk har tilgang på fagkunnskap hos de ansatte. Det får du i laangt mindre grad om du svinger innom Tiger of Sweden for å si det sånn...
 
Redigert:
Støtter absolutt denne.


Gode forslag jevnt over.

Må tilføye jeg innimellom pleier plukke med meg en og annen bruksdress hos..... The Player. Ja, butikken, that is.:cool:
Prøv den.
Kjøpte meg en dyp mørk blå og en koksgrå for et par tre uker siden. Slim fit.
Priser på gode alternativer i sjiktet 5'-7'(+). Super 120-150. Tilpasser også/inkludert. Utmerket service.

Meget konkurransedyktig alternativ.
 
Eg har kjøpt alle dressane mine på House of Singles i Oslo dei siste 10 åra. Dei har ofte salg (veil. rundt 4000) - og dresskjøpet inkl. tilpasning av skreddar.
 
Follestad i Akersgata løste biffen. Fant en hvor både buksa og jakka passet. Kun enkel justering på armlengde og benlengde. Fikk ok hjelp også. 30 % rabatt gjorde også beslutningen enklere. :)
 
Har ikke så mye peil dette, men har ved et par anledinger kjøpt fra en skredder som ligger under sas hotellet.

Det har vært tipp topp. Heter vel executive.
 
Gode forslag jevnt over.

Må tilføye jeg innimellom pleier plukke med meg en og annen bruksdress hos..... The Player. Ja, butikken, that is.:cool:
Prøv den.
Kjøpte meg en dyp mørk blå og en koksgrå for et par tre uker siden. Slim fit.
Priser på gode alternativer i sjiktet 5'-7'(+). Super 120-150. Tilpasser også/inkludert. Utmerket service.

Meget konkurransedyktig alternativ.

Må jo innrømme at jeg har vært en del der...mitt nick er jo en smule inspirert derfra.
Både far og sønn er kunnskapsrike og svært servicevennelige. I tillegg så har de mye bra.
 
Litt off topic, men er det noen som vet hvorfor den knappehullsømmen øverst på venstre krage er der?