Hvor har de dresser i Oslo?

Medlem
27. sep. 2011
Innlegg
527
Sted
Rogaland
Merker jeg er ikke så lommekjent som jeg trodde. Noen som kan anbefale et sted med skikkelige dresser i Oslo?
 
Om du skal ha dress med stor D er vel Ferner Jacobsen stedet. De har også målsøm-dager noen ganger i året, da kan man spare noen kroner om du uansett er i den øvre prisklasse.
 
Steen og strøm har Boss, bruunz bazaar , tiger osv. butikker. Her er det dresser, og de fleste butikkene har avtaler med nærliggende skreddere.
 
Ferner er nevnt, er det målsøm du er på utkikk etter er jo også L´Escalier en sikker vinner:p
 
Vi som har levd noen år har fått utmerket service hos Gunnar Øye, eller er det Øie? - i Bogstadveien. Så vidt jeg husker hadde de merker som BOSS og det som bedre var. Og så fikk man alltid med flott kleshengere av tre og en ganske solid dresspose om man dro kortet litt småvarmt:D

Den gangen var Ferner Jacobsen omtrent på nivå med Follestad, men jeg har hørt om forbedringer der de siste ti årene.

Må innrømme at jeg ikke aner hvordan det står til hos Øie i dag.
 
Enige i det som blir sagt her:

-Ferner Jacobsen
-Kiman Mann
-Aspeli Aker Brygge
-Lescalier
-Gunnar Øie
-Steen & Strøm
-Tiger Of Sweden Bogstadveien
-Høyer
 
Prispåslaget skyldes trolig at eieren er klokkeinteressert og trenger marginen for å realisere noen goodies. Pål, som han vel heter, har en daytona, og kjøpte en gmt ii av meg til sin sønn. Helt riktig prioritering - men det krever trolig "riktig" pris på dressene :)
 
Jeg anbefaler Corneliani hos Gunnar Øye eller Ferner. Dessverre er de andre ordentlige herreekviperinger erstattet av meningsløse kjedebutikker. (Les Dressmann) En trist utvikling:(
 
Anbefaler også Corneliani fra en av overnevnte.
Har selv god erfaring med målsøm på L´Escalier.
Vet ikke hvor mye billigere det er på Ferner?
 
Skabo på Paléet. En kompis av meg jobbet der, og jeg har kjøpt en del fint av han. De har blant annet Corneliani.

Ellers har House of Singles en del rimelige dresser som faktisk er av ganske bra kvalitet, og med fint snitt. Du får en fin dress for 3000-3500 der.
 
Vel, var innom gunnar øye og fikk veldig god service. Der hadde de fine dresser i den rette prisklassen. Hos ferner jacobsen hadde de greit nok utvalg, men vi ble ekspidert av en ferievikar eller noe. Han var helt ute å kjørte. Stakk snuten innom butikkene som var nevnt på paleet for å konstatere at de hadde noe billig ræl.

Så fikk jeg også tatt turen innom noen klokkeforhandlere. Hadde et trivelig besøk hos alf lie, der traff jeg to unge selgere som kunnenfortelle til min store forskrekkelse at de skal slutte å forhandle girard-perregaux. Rakk så vidt innom bjerke på karl johan. Prøvde noen master controles, men selgeren var litt distrahert over at klokka nærma seg fem over stengetid. Fint vær og god stemning i Oslo ja.
 
nå vet jeg ikke helt hvilken prisklasse du legger deg på, men de har vel Zegna dresser på Steen & Strøm og dette er vel de dressene som regnes som mest "krem" av dresser. Ligger rundt en 10 000,- men får de vel litt nedsatt i januar når salget kommer der... Corneliani ligger vel ikke så mye billigere enn Zegna tror jeg..
 
nå vet jeg ikke helt hvilken prisklasse du legger deg på, men de har vel Zegna dresser på Steen & Strøm og dette er vel de dressene som regnes som mest "krem" av dresser. Ligger rundt en 10 000,- men får de vel litt nedsatt i januar når salget kommer der... Corneliani ligger vel ikke så mye billigere enn Zegna tror jeg..

det er interessant. vi var ikke innom steen og strøm, da var jeg litt i klokkemodus etter å ha vært innom alf lie, så det bare strake veien til bjerke på karl johan.

prisklasse rundt 10k, men prisen er egentlig litt underordnet. dersom jeg finner dressen som sitter så tenker jeg ikke så mye hva den koster. likevel er det ingen tvil om at den dyreste dressen vi fant (hos gunnar øie) var den som satt best.
 
Har du råd:

Sett deg på flyet til Trondheim. Ta turen innom Retro i Karl Johans-gate. Spør etter Morten. Han yter super-service, og du får en dress som sitter som et skudd. Evt. tilpasninger blir utført av lokal skredder samme dag.
 
Kjøpte Zegna til 5 000 hos Menswear i Homansbyen.
Du kjøpte nok heller en dress sydd av stoff angivelig produsert av Ermengildo Zegna.
En ekte dress produsert av Ermengildo Zegna er i en helt annen kvalitets- og prisklasse.

Det samme gjelder deres Loro Piana dresser.
Loro Piana selger ingen dresser fra stativ. De tilbyr kun målsøm og skreddersydde dresser i sine butikker. De koster fra ca. 20 laken og oppover.
Når Menswear selger sine Loro Piana dresser til 3.500, så betyr det at de mest sannsynlig har fått tak i masse overflødig stoff fra dem som de får sydd til dresser (garantert i et lavkostland).

Det nærmeste du kommer bespoke tailoring i Oslo er vel denne butikken:
http://www.fmramstad.no/

Ellers dra til London, Paris eller Milano og kjøp en Brioni, Kiton, Stefano Ricci eller Isaia dress:)