Hva ville dere gjort: Bygge et forhold til AD

Er det egentlig så veldig rart at de som har vært lojale kunder over flere år blir tilgodesett med litt ekstra service nå som kreti og pleti plutselig synes Rolex er pop?
Takk. Du oppsummerte mye kortere og mer forståelig det jeg forsøkte å formidle.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Takk for mange gode og saklige tilbakemeldinger, da særlig de siste av @BigT og @CEO :) Har kanskje vært litt for kjapp på avtrekkeren, og de saklige kommentaren gjør det lettere for meg å reflektere. Var aldri ment som et «sutre» innlegg i utgangspunktet, men følte kanskje jeg ble urettferdig behandlet når en kunde med så og si ingen historikk får kjøpe både det ene og det andre for så å selge med profitt, og AD tilsynelatende ikke bryr seg, mens hos meg ble det still motsatt. Som du påpeker @BigT har jeg kanskje vært en «dårlig» kunde selv om jeg har har kjøpskapasitet. Ble kanskje også litt paff da jeg ble fortalt at dem så ann personen som kom i butikken og kundehistorikken ikke spilte noen stor rolle. Ja, verden er urettferdig, men sånn er det bare :)
 
Er det egentlig så veldig rart at de som har vært lojale kunder over flere år blir tilgodesett med litt ekstra service nå som kreti og pleti plutselig synes Rolex er pop?

Nei det er absolutt ikke rart. Men det blir jo da veldig vanskelig for nye entusiaster å skaffe seg en Rolex fra AD.

Det kan nok være lett å tenke at absolutt alle som ønsker seg en Rolex nå om dagen definitivt må være en invistor. Men jeg tror jo at det fortsatt finnes nyfrelste klokkeinteresserte som ønsker seg en Rolex av samme grunn som flere av traverne her på forumet ønsket seg det for 20 år siden. Ikke på grunn av hype og prisgallopp, men på grunn av kvalitet og godfølelse.

Men tidene har vel forandret seg.
 
  • Liker
Reaksjoner: hanse og kire
Selv om jeg har solgt klokker som er kjøpt ny hos AD er jeg @pistasjkis av den siste kategorien du nevner. Har alltid hatt lyst på Rolex, rett og slett pga kvalitet, historikk og godfølelse, men er kun de siste få årene jeg har vært i stand til å faktisk kunne kjøpe. Bare synd det kom på en tid hvor markedet er blitt som det har blitt. Håper pga usikkerheten i markedet at det kanskje stabiliserer seg litt, for en gang må det si stopp!?

Kjøpte faktisk min første «Rolex» i Tyrkia da jeg var 7år, så fascinasjonen for merket er langt i fra nytt… Historikken til rolexen er jo noe for seg selv. Fra da Mercedes svømte over den engelske kanal med Oyster, til Exploreren var på mount everest i -54 osv osv.

Er veldig glad for at jeg nå har kjøpt en 126710BLRO, en klokke som har vært en grail i mange år. Den kommer aldri til å bli solgt, og skal gå i arv. GMT modellen har alltid ligget nærmest mitt hjerte, så må vel med tiden enten anskaffe en birthyear, selv om jeg ser litt på SuB 168000, evt bare gå for en GMT 1675. Amit Dutta på klokkeriet viser ofte frem sin som er vanvittig vakker! Bezelen på den har fått en nydelig patina, som kan nesten ikke beskrives :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 15873
Takk for mange gode og saklige tilbakemeldinger, da særlig de siste av @BigT og @CEO :) Har kanskje vært litt for kjapp på avtrekkeren, og de saklige kommentaren gjør det lettere for meg å reflektere. Var aldri ment som et «sutre» innlegg i utgangspunktet, men følte kanskje jeg ble urettferdig behandlet når en kunde med så og si ingen historikk får kjøpe både det ene og det andre for så å selge med profitt, og AD tilsynelatende ikke bryr seg, mens hos meg ble det still motsatt. Som du påpeker @BigT har jeg kanskje vært en «dårlig» kunde selv om jeg har har kjøpskapasitet. Ble kanskje også litt paff da jeg ble fortalt at dem så ann personen som kom i butikken og kundehistorikken ikke spilte noen stor rolle. Ja, verden er urettferdig, men sånn er det bare :)

Merk at jeg ikke uttaler meg om deg spesifikt. Det har jeg ikke forutsetning for. Du er nok en trivelig fyr med gode hensikter - slik det fremstår. Dog litt uheldig med timingen på kjøp og salg.

Så kan helt sikkert enkelte forhandlere justere seg litt. Det er åpenbart nok av flippere, spekulanter og «invistorer», som får handle. Flere av våre kjære «influensere» og «kjendiser» ser også ut til å ha noen fortrinn. Sånn. Da skal jeg ikke gnåle mer.

Ønsker alle en god påske!
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 15873
GMT modellen har alltid ligget nærmest mitt hjerte, så må vel med tiden enten anskaffe en birthyear, selv om jeg ser litt på SuB 168000, evt bare gå for en GMT 1675. Amit Dutta på klokkeriet viser ofte frem sin som er vanvittig vakker! Bezelen på den har fått en nydelig patina, som kan nesten ikke beskrives :)

Nå ser det ut til at du kan gjøre en deal her - forhåpentligvis uten å måtte bygge et langsiktig forhold til selger på forhånd: https://www.tidssonen.no/forum/threads/rolex-1675.67217/
 
  • Liker
Reaksjoner: DoDe
Begynner å lure på om jeg gjorde en dårlig strategisk handel da jeg solgte den strøkne 1675en min for 50000 for noen få år siden :ROFLMAO: