Hva ville dere gjort: Bygge et forhold til AD

For oss som har levd noen år og husker 80 tallet og Korskirkeallmenningen i Bergen så var det åsted for kunder som ikke brukte brødet sitt slik det var tenkt.

Jernia på nordsiden og bakeren på sørsiden. Og på kirketrappa i midten;

De slitne sittende og filtrere rødspriten sin i loffen..

Det hører med til historien at «AD» mistet agenturet på rødsprit når Manufakturet fikk høre hvem kundene var.

Så bruk ditt brød og rødsprit med måte

For oss som har levd noen år og husker 80 tallet og Korskirkeallmenningen i Bergen så var det åsted for kunder som ikke brukte brødet sitt slik det var tenkt.

Jernia på nordsiden og bakeren på sørsiden. Og på kirketrappa i midten;

De slitne sittende og filtrere rødspriten sin i loffen..

Det hører med til historien at «AD» mistet agenturet på rødsprit når Manufakturet fikk høre hvem kundene var.

Så bruk ditt brød og rødsprit med måte
Flott sammenligning :D(y)

(Kanskje ironien min ikke helt nådde fram i forrige post...)

• Liker
Reaksjoner: Breitlingen
Lurer på om AD husker at jeg ila de siste årene har sagt nei til en sub etter å ha stått på liste og også hoppa av lista på Daytona, mens jeg har kjøpt dyre Mosere og JLCer nye med massive verditap :ROFLMAO:
En konsekvens av denne atferden Kvasbo er at du så lenge en har «kjent» deg har assosiert deg med klokker med særegenhet, kvalitet og substans.

• Liker
Reaksjoner: Erik_SG
Jeg tror det beste man kan gjøre er å tenke veldig langsiktig, mange mange år. Ikke brenne flere hundre tusen på klokker under 60k over 2 år.
(Kortere fortalt)

Redigert av en moderator:
  • Liker
Jeg tror det beste man kan gjøre er å tenke veldig langsiktig, mange mange år. Ikke brenne flere hundre tusen på klokker under 60k over 2 år.
(Kortere fortalt)
Jo, det er nok det, men jeg syns dette er rimelig teit også.

Om jeg hadde hatt lyst på akkurat det luksusmerket så vil jeg jo gjerne ha det når de har det i butikk, ikke når butikkpersonalet mener jeg kanskje er riktig kunde.

• Liker
Jeg lurer på hva folk mener er løsningen (utover å slutte å løpe i flokk, men det virker umulig).

Bare selge alt som kommer inn til første som spør? Da begynner noen å spørre hver halvtime. Auksjon? Lodd?

Jeg synes AD løser det bra slik de gjør det i dag. Hvertfall Bjerke som er "min AD".
Jeg har handlet der i ca 20 år selv om jeg har bodd i utlandet flere år.
Kjøper jevnt og trutt. Som regel 1-3 klokker i året. Diverse merker. Flipper eller selger ingen.

Det gjør at jeg alltid blir behandlet med den samme respekt jeg viser de. Profesjonelle til fingerspissene.

Får i utgangspunktet kjøpe det jeg har lyst på. Joda , må på liste jeg også noen ganger og vente noen måneder, men venting er noe av sjarmen. Skal jo gå å glede seg litt.

Det e resultatet av et langsiktig kundeforhold

Lurer på om AD husker at jeg ila de siste årene har sagt nei til en sub etter å ha stått på liste og også hoppa av lista på Daytona, mens jeg har kjøpt dyre Mosere og JLCer nye med massive verditap :ROFLMAO:
Ser for meg en blockchain-løsning, der historikken blir umiddelbart synlig..."kjøpt 5 TT-Chronomater siste 10 år :oops:, herregud, gi denne mannen en Daytona!!"

Er forsåvidt enig med at jeg har skutt meg selv litt i foten ved kjøp og videresalg. Intensjonen i utgangspunktet var aldri å selge, men når muligheten for nye ting, f.eks Zenith Chronomaster, + div andre ur og nå 126710BLRO, så ble dem solgt. Min mor på sin side er meget fornøyd med sin ny Nomos som ble kjøpt hos Lian.

Må igjen understreke at etter den ene klokken ble solgt videre innen kort tid (Tudor Chrono) har ikke forholdet med AD vært det samme (i mine øyne). Zenithen ble klart dominerende. I fare for å gjenta meg selv, så står det klart noen innlegg tilbake. Tidligere lovpriste jeg AD, og anbefalte dem til alle. Dette pga utmerket service og gode klokkesamtaler. Siden jeg var ofte innom gav jeg tips til enkelte inne på klokkeriet om klokker som var i butikk for salg.

eneste jeg reagerer på nå er måten jeg føler meg behandlet på. Hører folk si at slik jeg fremstiller meg selv så ønsker ikke dem å selge meg en klokke. Greit nok, fordi det er mange som jeg kan kjøpe hos i stedenfor. En ting er å kjøpe privat, men dette er trossalt en bedrift som livnærer seg på salg og gode kundeforhold.

gjør meg sikkert misforstått, og får kanskje ikke frem det jeg egentlig ønsker å formidle. Er ikke meningen å virke «sytete». Klokker kommer jeg til å kjøpe uansett om det er fra min lokale AD eller fra private, så det spiller egentlig ingen rolle. Eneste jeg reagerer på er hvordan jeg selv føler meg mottatt i butikken nå. Er vel bare å legge denne diskusjonen død :)

Jeg synes AD løser det bra slik de gjør det i dag. Hvertfall Bjerke som er "min AD".
Kjøper jevnt og trutt. Som regel 1-3 klokker i året. Diverse merker. Flipper eller selger ingen.

Det gjør at jeg alltid blir behandlet med den samme respekt jeg viser de. Profesjonelle til fingerspissene.

Får i utgangspunktet kjøpe det jeg har lyst på. Joda , må på liste jeg også noen ganger og vente noen måneder, men venting er noe av sjarmen. Skal jo gå å glede seg litt.

Så flott å lese.
Kunne jeg spurt om et litta bilde av din samling. Høres ut som den er spennende og variert.

Er dette egentlig en bra løsning? Å havne på liste er greit, men jeg syns ikke det å måtte kjøpe seg plass på lista (sett at de syns du passer profilen deres da) er særlig ålreit.

Jeg vil nok aldri ha mulighet til å kjøpe en Rolex fra Bjerke. Jeg har ikke råd til å kjøpe masse klokker med det håp om å kanskje havne på liste. Jeg har heller ikke lyst til å kjøpe en drøss med klokker fra en forhandler for muligens å havne på liste.

Altså. Du har muligheten, det er mange andre som ikke har den. Hvorfor gjør det deg til en bedre Rolex-eier enn hen som vil kjøpe sin første Rolex, men ikke har mulighet til å legge igjen penger i andre klokker før kjøp av Rolex?