Hva fa.. er poenget med Steinhart??

Jeg tenkte meg en Steinhart ocean one gmt, men blei en Tisell marine diver istede
C5944DFB-CE59-4EBA-B17D-780F6E319601.jpeg

Kommer neste uke og fikk tilogmed refundert 550kr fra Tisell
 
  • Liker
Reaksjoner: Bond
Jeg tenkte meg en Steinhart ocean one gmt, men blei en Tisell marine diver istede
Vis vedlegg 130963
Kommer neste uke og fikk tilogmed refundert 550kr fra Tisell
Positivt at de spesifiserer at det er en marine diver på skiven. Greit å få det i klartekst. Er jo så lett å begynne å lure når det bare står "diver's", for ikke å snakke om den totale forvirringen som oppstår når det kun står feet/meter.

Rolex burde kopiere dette.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Steff og Asahi
Positivt at de spesifiserer at det er en marine diver på skiven. Greit å få det i klartekst. Er jo så lett å begynne å lure når det bare står "diver's", for ikke å snakke om den totale forvirringen som oppstår når det kun står feet/meter.

Rolex burde kopiere dette.

De fleste av oss har godt av spesifisering av marine da vi stort sett bare bruker klokkene til deskdiving.
 
Steinhart er kjempebra det. Stabilt på +3 sec i døgnet på min. Jeg kjenner at jeg er glad for at jeg gikk for den istedenfor squale, som etter min mening ligner vel så mye på sub, om ikke mer?? 40mm og cyclops.. Hvorfor får ikke de mer pes angående kopiering av sub? Pga. De har holdt på lenger?

Dere må ikke glemme at det er mange fordeler med å ha en rimelig klokke kontra noe som kommer på 50k+++
Hva faen er poenget med Rolex? :)
De får mindre pes fordi de har en historie de kan være stolt av.... (nei, tenker ikke på homagene de produserer) ;)
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Squale_Watches
 
Jeg tenkte meg en Steinhart ocean one gmt, men blei en Tisell marine diver istede
Vis vedlegg 130963
Kommer neste uke og fikk tilogmed refundert 550kr fra Tisell
Kult, hvis du er et snev nærsynt og ikke tar på brillene har du jo en Hulk. Personlig må jeg bare innrømme at kynisk kopiering av merkevare er noe drit - du kjøper et ikonisk "image" med kvalitet som gjenspeiler prisen. :(
 
Det finnes mye fett av Steinhart. For eksempel Marine-Officer bi-compax kronografer, som har en kul og original design. Racetimer også. De har også gjort en flott jobb med å modifisere Unitas 6497-1 til den nye LE-modellen sin, som også er utrolig fin.

https://wornandwound.com/introducing-the-steinhart-st-1-premium-movement/

Og så ligner en del av diverene deres vel mye på Rolex, greit nok, men det er solide, gode klokkekjøp og man får de i 44mm, titan, bronse og andre versjoner som er mer særegne. De bruker meget bra urverk til prisen er også verdt å nevne. I tillegg trekker Steinhart fra EU-momsen når de sender til Norge og er gode på aftersale. Så det er litt absurd å lure på hva poenget med Steinhart er, man kan jo bare kjøpe Rolex på Finn til 1,5x nypris, hvorfor gjør ikke alle det?

Jeg mener det er to forskjellige ting å late som man har en Rolex ved å kjøpe en forfalskning, og å kjøpe en klokke som har kopiert designen (så kan man diskutere i hvor stor grad). Se på hvor like mange smarttelefoner er f.eks, og de saksøker hverandre i hytt og gevær for kopiering. Likevel er det å kjøpe en Kina-kopi av iPhone regnet som et helt eget nivå av shithousery. Og la oss innse det - målgruppen til de Rolex-lignende Steinhartene kjøper ikke en Rolex sportsmodell til 120k uansett.
 
Redigert:
Og så ligner en del av diverene deres vel mye på Rolex, greit nok,

Nei, ikke greit. Det er jo hele fundamentet for denne diskusjonen at dette ikke er greit.

Alt det andre de produserer er jo ikke gjenstand for denne diskusjonen. Hvorvidt de har god kundeservice har jo ikke noe med sakens kjerne å gjøre.
Hadde de holdt seg til originale og egne modeller hadde vi ikke diskutert dette i det hele tatt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Så veldig original er vel ikke Marine-Officer chronoen deres. Hvis det ikke viser seg at Steinhart var først ute da vel og merke.

panerai_5261966.jpg


marine-o.44_blue_1kx1k_07.1512743495.jpg


Det finnes mye fett av Steinhart. For eksempel Marine-Officer bi-compax kronografer, som har en kul og original design. Racetimer også. De har også gjort en flott jobb med å modifisere Unitas 6497-1 til den nye LE-modellen sin, som også er utrolig fin.

https://wornandwound.com/introducing-the-steinhart-st-1-premium-movement/

Og så ligner en del av diverene deres vel mye på Rolex, greit nok, men det er solide, gode klokkekjøp og man får de i 44mm, titan, bronse og andre versjoner som er mer særegne. De bruker meget bra urverk til prisen er også verdt å nevne. I tillegg trekker Steinhart fra EU-momsen når de sender til Norge og er gode på aftersale. Så det er litt absurd å lure på hva poenget med Steinhart er, man kan jo bare kjøpe Rolex på Finn til 1,5x nypris, hvorfor gjør ikke alle det?

Jeg mener det er to forskjellige ting å late som man har en Rolex ved å kjøpe en forfalskning, og å kjøpe en klokke som har kopiert designen (så kan man diskutere i hvor stor grad). Se på hvor like mange smarttelefoner er f.eks, og de saksøker hverandre i hytt og gevær for kopiering. Likevel er det å kjøpe en Kina-kopi av iPhone regnet som et helt eget nivå av shithousery. Og la oss innse det - målgruppen til de Rolex-lignende Steinhartene kjøper ikke en Rolex sportsmodell til 120k uansett.