Hva fa.. er poenget med Steinhart??

Jeg er tilhenger av barnearbeid så jeg vil anbefale alle å kjøpe steinhardt. Tenk på det som alle barna vi berger fra prostitusjon og menneskehandel.

#doyourpart
#ogsåleggervitrådendødigjen
Tviler på at det jobber noen underbetalte barn i dette firma bygget
5E04210F-265C-4D75-A770-04F45277718B.jpeg


Kan heller ikke lese noe sted at de monterer urene sine i et u land
Med barne arbeid og korrupsjon

Company profile:
Steinhart Watches GmbH was founded by Günter Steinhart in about 2001. Günter, who studed studied architecture and engineering in Munich, started the business with the objective of making quality watches at accessible prices. «Their watches are assembled in Germany»using Swiss movements, by ETA, Soprod and other movement manufacturers, nearly always personalized with modifications to the rotor, Côtes du Genève stripes on the three-quarter bridge, swan-neck regulator and so forth. With well over a hundred models on sale through their website, their specializations include pilot’s watches, divers’ watches, marine watches, and some pieces based on historical precedents such as B-Uhr pilot’s models and the Rolex Submariner and GMT Master II. The brand is working towards the development of its own watch movements, currently in cooperation with its Swiss suppliers.



Location:
Steinhart Watches GmbH
Boschstrasse 6
86391 Stadtbergen
Germany
Tel. +49 (0)821 5433 800
www.steinhartwatche
 
Hei,

Har nå lest gjennom alle innleggene i tråden fire ganger, men har fremdeles ikke klart å finne svaret på trådstarters spørsmål: hva er egentlig poenget med Steinhart?

Fint om kun de som har svaret på opprinnelig spørsmål svarer i denne tråden.
Poenget er vel at den er en flott klokke med kvalitet og som gleder meg vær gang jeg bruker den
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Steff
At Steinhart gir klokkeglede er det ikke tvil om. De er flinke til å kopiere (som også mange andre er). Jeg vil i alle fall anse det som positivt at de kaller (og merker) klokkene Steinhart og ikke "Polex", Role x" eller noe tilsvarende.

Det ville vært mer artig om de hadde kommet med noe helt annet, eller noe helt eget, for å være korrekt. Av alle som lager homage til Submariner etc så kan jeg ikke forstå hvorfor Steinhart skal være så mye "styggere" enn alle de andre.

Det at de kan lage gode klokker med god kvalitet skal vel være udiskutabelt? Men kan de designe noe selv også? Det er vanskelig å treffe med et godt design. Klarer de å lage sitt eget DNA?

8
 
Hei,

Har nå lest gjennom alle innleggene i tråden fire ganger, men har fremdeles ikke klart å finne svaret på trådstarters spørsmål: hva er egentlig poenget med Steinhart?

Fint om kun de som har svaret på opprinnelig spørsmål svarer i denne tråden.

Det kjennes ut som spørsmålet ditt er en smule retorisk, men jeg skal forsøke meg med et nøkternt svar likevel ;)

Eksklusive Steinharts originale design, er poenget å gi eier en følelse av å eie den originale, eller tilsvarende opprinnelige design, uten å måtte betale pålydende.
Jeg er sikker på at Steinhart eiere av nevnte modeller hadde heller valgt originalen om den, eller pengene hadde vært tilgjengelig.

Diskusjonen om Steinhart er kvalitet, er egentlig fullstendig sekundær.
 
Delene er nok laget i Kina. Som alle «swiss made» med unntak av noen få. Selv om monteringen skjer Tyskland skjer produksjonen en annen plass.

Men det blir en annen diskusjon.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Delene er nok laget i Kina. Som alle «swiss made» med unntak av noen få. Selv om monteringen skjer Tyskland skjer produksjonen en annen plass.

Men det blir en annen diskusjon.

Friskt å melde (implisitt) at mesteparten av klokkeindustrien bruker barnearbeid?
 
  • Liker
Reaksjoner: hakotorg
Det kjennes ut som spørsmålet ditt er en smule retorisk, men jeg skal forsøke meg med et nøkternt svar likevel ;)

Eksklusive Steinharts originale design, er poenget å gi eier en følelse av å eie den originale, eller tilsvarende opprinnelige design, uten å måtte betale pålydende.
Jeg er sikker på at Steinhart eiere av nevnte modeller hadde heller valgt originalen om den, eller pengene hadde vært tilgjengelig.

Diskusjonen om Steinhart er kvalitet, er egentlig fullstendig sekundær.

Takk for at du setter ord på følelsene mine @JonasV :)
 
  • Liker
Reaksjoner: JonasV
"Barn vet hva barn liker. Kjøp leker som er laget for barn, av barn."

Hmmm. Jeg fikk ikke noen respons da jeg sendte inn mitt forslag til slagord for en større leketøyskjede.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: SantaMonica og UJU
upload_2019-1-22_16-43-9.jpeg

Ser ikke helt poenget med å henge ut Steinhart her når andre produsenter blir hyllet.
Steinhart har egne design men ja, de har også kopier. På et eller annet tidspunkt har vel alle sett på andre før de har kommet med sitt eget design, hvem begynte med to, tre eller flere visere for eksempel?
Er alle som kom etter kopier?
Et eller annet sted er kost/ nytte for alle, hver mann/ kvinne sitt ur!
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr.Steff
På et eller annet tidspunkt har vel alle sett på andre før de har kommet med sitt eget design, hvem begynte med to, tre eller flere visere for eksempel?
Er alle som kom etter kopier?

Jeg mener at det er en vesentlig forskjell på å «bygge på» eller videreutvikle en ide eller et design, f eks antall visere, og det å skamløst kopiere et annet ur. Hvor grensen går kan vi sikkert diskutere til lenge etter at kuene har kommet hjem, men at enkelte modeller fra Steinhart tilhører den siste kategorien er vel uomtvistelig.
 
Redigert:
Denne synes jeg er innafor fra store stygge S. Ja,den har roterende krans, kronebeskyttelse og til og med Oysterlenke. Men de har gitt den nok særpreg til at det blir en egen modell og ikke en kopi. Da går det greit i min bok. Resten er mye skamløse kopier.

6554E5B6-0C3E-444E-B52D-1D0575145963.png


Lars Birger
 
Steinhart er kjempebra det. Stabilt på +3 sec i døgnet på min. Jeg kjenner at jeg er glad for at jeg gikk for den istedenfor squale, som etter min mening ligner vel så mye på sub, om ikke mer?? 40mm og cyclops.. Hvorfor får ikke de mer pes angående kopiering av sub? Pga. De har holdt på lenger?

Dere må ikke glemme at det er mange fordeler med å ha en rimelig klokke kontra noe som kommer på 50k+++
Hva faen er poenget med Rolex? :)
 
  • Liker
Reaksjoner: velociraptor og Jrm
Dere må ikke glemme at det er mange fordeler med å ha en rimelig klokke kontra noe som kommer på 50k+++

Helt enig @Mr.Steff. Det er også mange fordeler med Quartz fremfor mekanisk. Som tidsvisningsservitør gir nok G-Shocken min mest valuta for pengene. Hadde G-Shocken min vært en kliss lik kopi av en Rolex ville den allikevel fått pepper.
 
Steinhart er kjempebra det. Stabilt på +3 sec i døgnet på min. Jeg kjenner at jeg er glad for at jeg gikk for den istedenfor squale, som etter min mening ligner vel så mye på sub, om ikke mer?? 40mm og cyclops.. Hvorfor får ikke de mer pes angående kopiering av sub? Pga. De har holdt på lenger?

Dere må ikke glemme at det er mange fordeler med å ha en rimelig klokke kontra noe som kommer på 50k+++
Hva faen er poenget med Rolex? :)

Nå var det Steinhart trådstarter satte spørsmålstegn ved.
Hvis du føler deg kallet er det bare å starte trådene:
  • Hva f**n er poenget med Squale?
  • Hva f**n er poenget med Rolex?
Vi har jo en WTF!?-tråd om AP allerede.:)