Hva fa.. er poenget med Steinhart??

Bare en liten kommentar til fra meg :D
Kan vel ikke finnes et klokkemerke som har flere lite fornøyde kunder enn Rolex?
Mange eksempler på lignende salgsannonser: Rolex Submariner selges. Kjøpt sommeren 2019 fra Norsk AD, jeg er 3. eier! (eller andre, fjerde osv. på veldig kort tid)
 
"Hva fa.. er poenget med Steinhart??"

Forhåpentligvis å ikke falle ned i samme hull som enkelte pro-Rolex personer her.. Makan til ufyselig oppførsel jeg har sett i tråden her skal man lete lenge etter! At ikke administratorer prøver å få gjort noe med personangrep og mobbing som folk lirer av seg her inne er meg et under, men er kanskje ingen regler om oppførsel her inne på TS.

Selv eier jeg en Steinhart Triton 1000, som jeg kjøpte uten en minste tanke på at flere av modellene dems likner på andre klokkers design av den grunn at jeg synes den ser litt bølletøff ut og det faktum at den er satt sammen av fantastiske komponenter med god kvalitet på finish. Er ikke mange divers med safirglass, ETA urverk, titandetaljer, 100ATM wr og helium release valve til den prisen jeg betalte. Men nok om det, får vel bare 3-4 kommentarer om at jeg er en idiot som kjører bil med Ferrari-kit, leke Porsche eller spiser tegnestifter.. (Kjører Pajero fordi det er en forbanna solid bil.)

Etter å ha lest den tråden her kommer jeg aldri til å kunne vurdere enn Rolex uansett hvor stor klokkeinteressen min vokser til å bli, i fare for at jeg blir en Rolex mann og hva dette tydeligvis må innebære. Jeg sier ikke at jeg er uenig i det dere sier om design, men Steinhart er absolutt ikke aleine! OceanX, Squale, Seiko - the list goes on. Men argumentene deres angående de andre merkene blir virkelig veike når de somregel er "noen av de lager inhouse urverk og har en historie å vise til." - Ikke så enkelt å ha historie når man starter opp i 2016, og hvorfor lage inhouse urverk om man ikke har midler til det og kan få et treskeverk som går og går til en grei innkjøpspris.

"Hva fa.. er poenget med Steinhart??"

Gleden av å ha et kvalitetsverk, god byggekvalitet til overkommelig pris og oppleve gleden av det fantastisk fascinerende med mekaniske ur. Og alt dette uten å ha sittet på venteliste, brukt såpass mye penger iforhold til hva klokkene engang ble solgt for og slippe å være hårsår fordi andre har klokker som "likner på min".

Gleden av å ikke føle meg bedre enn andre uten grunn, slippe forbrukslån som jeg vet flere Rolex eiere har.

Kunne spise hummer og drikke champagne (ikke at jeg gjør det særlig ofte, det finnes bedre mat) uten å føle at jeg må henge klokka mi over flaska og ta bilde av det, for deretter å poste bilder på nett og skryte hemningsløst.

Kunne reise uten å være bekymra for at klokka ikke er forsikra til en sum som tilsvarer hva man betalte for klokka, eller eventuelt måtte ha en annen "billigere" klokke som har samme forsikringssum som det klokka ble kjøpt for. Gud forby å bli sett med en klokke som gjør at noen kan tenke at man ikke har penger, hva?

Innse hvordan synet til en Rolex entusiast er på andre, slik at man heller går for en Tag Heuer, Breitling, IWC, Tudor eller high-end Seiko.

Legger ved et par bilder av Steinharten min sånn på tampen, kanskje noen her inne liker den.

Vis vedlegg 177907Vis vedlegg 177908Vis vedlegg 177909Vis vedlegg 177910Vis vedlegg 177911Vis vedlegg 177912

Ja ta like godt rennafart og spark i ballene i første innlegg. Den sikre måten å bli oppfattet som et nett-troll i stedet for seriøs debattant spør du meg.

Jeg har flere Rolex m.m men kjenner meg ikke igjen i stereotypen du skildrer. Ingen klokker jeg eier er kjøpt på forbrukslån. Jeg skryter aldri av klokkene og jeg går gjerne med Casio og Swatch når det passer meg.
Til tross for det må jeg få lov å ha en annen mening om Steinhart enn din. Det er tross alt et diskusjonsforum.

Kos deg med klokka og velkommen!
 
Ja ta like godt rennafart og spark i ballene i første innlegg. Den sikre måten å bli oppfattet som et nett-troll i stedet for seriøs debattant spør du meg.

Jeg har flere Rolex m.m men kjenner meg ikke igjen i stereotypen du skildrer. Ingen klokker jeg eier er kjøpt på forbrukslån. Jeg skryter aldri av klokkene og jeg går gjerne med Casio og Swatch når det passer meg.
Til tross for det må jeg få lov å ha en annen mening om Steinhart enn din. Det er tross alt et diskusjonsforum.

Kos deg med klokka og velkommen!
Vel talt @JonasV La oss håpe «diskusjonen» stopper her, ellers må vi fram med popcornet :mrgreen:
 
- "Folk som ikke liker Rolex er egentlig folk som vil ha en Rolex men som ikke har råd til å kjøpe den."
- "Folk som kritiserer Rolex er folk som vet ingenting om klokker, kvalitetsprodukt eller urverk."
- "Folk som mener at Rolex er ikke påbudt i en klokkesamling er egentlig ingen ekte klokkesamlere."
- "Folk som mener at Rolex er for dyrt for det man får tilbake er folk som forstår seg ikke i klokkeverden eller invistering."

- "Er du en ekte tøffing trenger du en Rolex: da kan du alltid forhandle klokken mot en flybillett til Norge når du er uheldig i Afghanistan."

Mob.jpg



PS:
Se der hvordan Rolex reddet livet mitt.
poppyfield.jpeg
 
- "Folk som ikke liker Rolex er egentlig folk som vil ha en Rolex men som ikke har råd til å kjøpe den."
- "Folk som kritiserer Rolex er folk som vet ingenting om klokker, kvalitetsprodukt eller urverk."
- "Folk som mener at Rolex er ikke påbudt i en klokkesamling er egentlig ingen ekte klokkesamlere."
- "Folk som mener at Rolex er for dyrt for det man får tilbake er folk som forstår seg ikke i klokkeverden eller invistering."

- "Er du en ekte tøffing trenger du en Rolex: da kan du alltid forhandle klokken mot en flybillett til Norge når du er uheldig i Afghanistan."

Vis vedlegg 177934


PS:
Se der hvordan Rolex reddet livet mitt.
Vis vedlegg 177935
Nei F... Hammer, du ser jo at dette er en snøblind amerikaner i en poppyfield som prøver å være cool. Kommer ikke inn i Norge.
 
Jeg synes Steinhart er helt greit som et innsteg til denne interessen. Et sted å starte når man ikke helt vet hva man vil med dette her. Min interesse startet med nettopp Steinhart. Kjøpte en modell som minnet om IWC med et manuelt Unitas-urverk. Var fornøyd med den i flere år før jeg fant ut at det var på tide å få en ordentlig IWC. Fant da en trivelig kar her på forumet som hadde en til salgs noen år tilbake.

Det er delte meninger om homage-klokker som blant annet Steinhart tilbyr. Selv synes jeg det er greit. Det er ofte der man starter.
 
Redigert:
I disse tider sitter det sikkert mang en sjel og lurer på hvorfor de akkurat punga ut 120k for en stålsub når de kan få en Steinhart for et par tusenlapper, så det er nok et sårt tema :mrgreen:
 
Steinhart har klokker som er inspirert av Rolex i "Diver watches", "Premium Line" og "Ladies watches"
Resten er det ikke.
Poenget er at man kan kjøpe en Steinhart uten at den ser ut som noen Rolex.
Kvaliteten er høy for prisen og det tilpasser seg til folk som ikke vil/kan bruke mye penger på klokker.
Jeg hadde en Steinhart "Vintage" Pilot mange år siden og alt var veldig gjennomført.
Kassen, kronen, tallskiven, lumen, visere etc, alt var veldig bra.
Urverket (2824-2 ETA) satt forseglet in en stor stål ring: ikke noe plast der.
Jeg solgte den etter en del år men det var ikke fordi jeg var misfornøyd.
 
Ja ta like godt rennafart og spark i ballene i første innlegg. Den sikre måten å bli oppfattet som et nett-troll i stedet for seriøs debattant spør du meg.

Jeg har flere Rolex m.m men kjenner meg ikke igjen i stereotypen du skildrer. Ingen klokker jeg eier er kjøpt på forbrukslån. Jeg skryter aldri av klokkene og jeg går gjerne med Casio og Swatch når det passer meg.
Til tross for det må jeg få lov å ha en annen mening om Steinhart enn din. Det er tross alt et diskusjonsforum.

Kos deg med klokka og velkommen!

Hei.
Poenget mitt var ikke å bli oppfattet som et nett-troll, men ble sittende og lese igjennom denne tråden da jeg av en eller annen grunn havnet innpå den ifbm et søk på "Watch gang". Kan være ting kom ut litt mere spydig og direkte enn det burde, men ble ærlig talt ganske trekt av måten flere diskuterte. Mye korte poster uten noe annet enn at Steinhart er dritt og at alle som kjøper det er folk som ikke har kjøpekraft eller interesse. Interessen min for klokker har vokst på meg gradvis, men det var først etter jeg kjøpte en Tissot PR 516 og deretter Steinharten at jeg har begynt å bruke alt for mye tid og penger på klokke, ifølge samboer.

Hensikten var ikke å dra alle under en kam, vet det finnes mange som eier Rolex som en "grail" og fortsatt har alle mulige klokker, uansett pris. Problemet føler jeg er når noen ikke har interesse for annet enn Rolex og mener at alt annet er søppel. Inkludert folk som kjøper en klokke de liker, uten å være klar over at den er nesten identisk til en dyrere klokkes design.

Hundre prosent enig i at alle skal få ha sin egen mening om hva de vil, diktatur er ingen tjent med.

Beklager hvis det fremstår som at jeg dømmer alle som eier en Rolex, det var ikke poenget med posten min.

Takk så mye for velkomsten, enten det er ironisk eller ei. Skal prøve så godt jeg kan! Allerede kjøpt meg en Vostok Energia 2, så da får jo Steinharten litt mindre armtid. Dog mye farger og detaljer på Vostoken, så vetikke om jeg tør å bruke den som beater slik som jeg gjør med Sh.
IMG_20200118_004037.jpg
 
Det viktigste er jo klokkegleden, @NorMade. Det virker som du har den, enten klokken er laget av ene eller andre produsenten. Stå på dine valg, og ditt valg er aldri feil, dersom du liker det! Ingen klokke kjøpes som investering.

Som andre har skrevet så er du ikke alene om å starte med Steinhart. Veien videre går dit den går.
(For øvrig så har også jeg en Tissot PR516. Trivelig klokke jeg liker godt!)

Velkommen til oss.
(Det blir spennende å se hva du mener om starten her om ti år...)

8
 
Skal ikke jeg kuppe tråden, men så noen OceanX (eller noe sånn)...
Det opplevdes også som å se noe en hadde sett før..

Noen som har befatning med de?
 
Skal ikke jeg kuppe tråden, men så noen OceanX (eller noe sånn)...
Det opplevdes også som å se noe en hadde sett før..

Noen som har befatning med de?

OceanX er også litt i samme gata som diver klokkene til Steinhart, likner veldig på Rolex Sub osv. Samme visere, bezel, tekst på gradering ifra urskive mot bezel, safirglass dog ikke Swiss made da de bruker Seiko urverk. Vet mange er veldig fornøyd med klokkene, men de får også mye hat for utseende sitt.

Har kun sett de på bilder, så kan ikke si noe særlig mer enn dette.
 
  • Liker
Reaksjoner: JanSkrotnes