Hva fa.. er poenget med Steinhart??

Passer ikke 'Milsub'' (Submariner lagd for UK militæret og selges nå for mellom 1/2 - 3/4 mill. kr.), sammen med siste tilskudd av håndvåpen. En liten Glock 9 mm.

(Ps. jeg har vert er aktiv sports skytter i en mannsalder).
Vis vedlegg 287469

1650383528477.png

Det er umulig å eie et slikt ur og samtidig forfekte at man oppfyller kravene til edruskap, evner og tillit.
 
Som gammel dørvakt, er jeg enig med mannen med pistol :cool:

Eller..

Er det ikke mange feilene på Steinhart klokker, og dem ikke er produsert over lengre perioder og ikke kopierer alt så er det vel greit!

Å sammenligne det med noen som helst av dem beste klokkemerkene blir uansett feil! Jeg har holdt på bare 1 år og litt til, og har funnet ut at det meste av homage eller microbrand klokker, ikke er verdt det! Selv med bra kontrollerte produkter før salg!

Zelos liker jeg da ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Min aller først mekanisk klokke var en Steinhart. Lenge siden og jeg hadde ingen anelse om at den var faktisk en Big Pilot ohmaaarge. Tøff klokke, meget solid, rett og slett en suveren beater. Sikkert pådriveren til min kjærlighet for pilotklokker, selv om jeg går nå med IWC. Man må begynne et sted, og jeg har både gode minner og 0% skam om at reisen begynte med en SHBP. So stick that in yer pipe and smoke it, sunshine.
 
Min aller først mekanisk klokke var en Steinhart. Lenge siden og jeg hadde ingen anelse om at den var faktisk en Big Pilot ohmaaarge. Tøff klokke, meget solid, rett og slett en suveren beater. Sikkert pådriveren til min kjærlighet for pilotklokker, selv om jeg går nå med IWC. Man må begynne et sted, og jeg har både gode minner og 0% skam om at reisen begynte med en SHBP. So stick that in yer pipe and smoke it, sunshine.
Alle begynner et sted. Noen med Steinhart. No hard feelings. Den diskusjonen er over. Poenget med Steinhart, og med «hva f… er poenget med Steinhart» slik tråden har utviklet seg - og noen vil si at tråden «har gitt og gitt» - er når du vet hva poenget med Steinhart er.
 
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 14080
Uff. Dette var en reell zombie tråd, ja. 30 sider, TOM. Fikk ikke med meg det, dessverre. Beklager unødvendig bumpen, isf.
 
  • Haha
Reaksjoner: Grendel
delivers.jpeg


Jeg har nå lest denne tråden fra begynnelse til slutt. Det var en spennende dypdykk for meg som er ny på forumet her.
Et par umiddelbare tanker:

* Tonen på forumet virker til å være veldig mye bedre nå en når denne tråden startet heldigvis.
* Det er overaskende underholdene å lese en sånn tråd. Mye provoserende utsagn og dårlig folkeskikk (på begge sider)
* De fleste bilder er borte.Det er gøy å lese en så opphetet diskusjon uten å se hva som blir diskutert.

Det som klarte å engasjere meg mest følelsesmessig var nok uttalelser som "...de som ikke er i en økonomisk posisjon til å kjøpe en skikkelig klokke" osv. Det er ganske fascinerende hvor langt inne i sin egen klokke-boble man må være for å tenke sånn.

Altså at det eneste som stopper folk fra å bruke 70k pluss på en totalt utdatert teknologi som viser tiden (bare noen sekunder feil i døgnet) er at de ikke har de økonomiske midlene til det.

Etter min erfaring i livet så er det gjerne omvendt. De som tjener gjennomsnittlig (eller mindre) er mer opptatt av å framstå som de gjerne tjener litt mer. Det gjøres ofte med å kjøpe overprisede ting som er lett å kjenne igjen for andre. Merkeklær, bagger og klokker av merker som "alle" ser og vet er dyrt.

De av mine venner som _virkelig_ har mye penger prøver gjerne heller å skjule det litt. Det er faktisk en del 10 år gamle Seikoer på en del av de håndleddene med mest penger.

Jeg har en helt gjennomsnittlig "økonomisk situasjon", og skriver dette med en explorer 1 på håndleddet. Den har jeg lånt av en kamerat, og jeg vurderer frem og tilbake om jeg skal kjøpe den. Jeg synes dette er en av de enkleste og fineste klokkene som er laget. Dessverre så er en av argumentene mine mot å kjøpe den at jeg ikke vil bli en sånn "rolex fyr". En del utsagn i denne tråden bygget dessverre opp under det.

(et annet veldig sterkt motargument for å kjøpe den er selvsagt at jeg må betale ca 4 ganger det klokken "egentlig" burde koste rasjonelt sett. Men rasjonelt sett burde vi vel alle gå med G-Shock kjøpt på salg)

Jeg ble faktisk så følelsesmessig engasjert av noen av de arrogante og nedlatende menneskene i "økonomisk situasjon" til å kjøpe en skikkelig klokke, at jeg fikk litt lyst å kjøpe en Steinhart. Hmm.. ETA og greier.. 4k sier du ? Swizz made og alt.. hmm... jeg googler "Steinhart watches" og går inn på websiden deres, det første som slår meg i trynet er en forferdelig explorer 1 kopi.

NEI og NEI! Fysj og fy! Dette er LANGT over grensen for hva som kan kalles homage i min bok!
Dette er ren kopi av design. Dette er ikke noe som man burde støtte opp under eller synes er greit. Jeg angrer på at jeg ikke var i inkognito modus når jeg gikk på websiden deres. Dette ga meg en meget dårlig bismak. fysj å fy

Nå ble jeg faktisk litt følelsesmessig engasjert på motsatt side! Kanskje jeg skal kjøpe Rolexen likevel.

Et lite merke i samme prisklasse som Steinhart som lager NYDELIGE klokker med sterk inspirasjon fra klassikere fra 50/60/70 tallet uten å gå over grensen for kopi er Lorier. Jeg synes faktisk deres tolkninger nesten overgår originalene av og til. Da får du ikke helt de samme specsene, men du får en klokke inspirert av klassiske kjente modeller, men med stor sjarm og egenart. De kopierer heller ikke ETT design, men lar seg inspirere av flere forskjellige klassikere når de skaperen ny klokke.


*PS. jeg lover å reagere veldig dårlig om noen er uenig med meg. Jeg skal gjøre min del for å opprettholde tonen i tråden.