Hva fa.. er poenget med Steinhart??

Generelt enig, men disse B-uhre er det jo ingen merke som kan hevde eierskap til, derav er Steinhardt sin versjon hverken bedre eller verre enn de andre.
Forstår at det var 5 klokkemakere som fikk kontrakt på å produsere disse under krigen. De 5 var A. Lange & Söhne, Stowa, Laco, Wempe og IWC. Ser at både Stowa og Laco holder frem at de var blant de opprinnelige 5.
Nå finner man jo samme designet hos mange andre produsenter.

Nei hva er poenget?
Jo. Jeg er nyfrelst.
Rolex koster mange penger.
Dyrtid gjør dyre klokker til galskap.
Vi får flere skruppelløse tyver blant oss.
Det er stor usikkerhet ved bruktkjøp, spesielt for vintage, som også må behandles pent siden de er gamle og sjeldne.
Det er vanskelig å få tak i en vintage Rolex.

Derfor: samme utseende, høy kvalitet/pris-ratio og lav pris! Kinder-egg-klokke-lykke! Håper på en slik i samlingen snart, gir dere

Steinhart Ocean One 39:​

IMG_0073.jpeg

(På 4m avstand klarer ingen å se forskjell eller lese teksten på skiva uansett!).

Nei hva er poenget?
Jo. Jeg er nyfrelst.
Det er stor usikkerhet ved bruktkjøp, spesielt for vintage, som også må behandles pent siden de er gamle og sjeldne.

Derfor: samme utseende, høy kvalitet/pris-ratio og lav pris! Kinder-egg-klokke-lykke! Håper på en slik i samlingen snart, gir dere

Vis vedlegg 386169
(På 4m avstand klarer ingen å se forskjell eller lese teksten på skiva uansett!).
😅

• Haha
Reaksjoner: Bgo80
Nei hva er poenget?
Jo. Jeg er nyfrelst.

Vis vedlegg 386169

Delvis enig.
Jeg hadde i lang tid min 'Kina Sub'. Påfallende lik Submariner, men hadde elementer på skiven som skilte den fra Rolex sin variant. Blant annet dato, enten engelsk eller kinesisk. (Jeg hadde kjøpt den som 'kinesiske marinen sin klokke, men var aldri i god tro om at det var riktig. )

Kina-Sub var fin og god kvalitet. Men etter at en ekte Sub kom i hus gav ikke Kina godfølelsen på håndleddet. De var såpass ulike i design, men Kina gikk rett til salg.

(Bilde hadde jeg ikke for hånd....)

8

ChatGPT hevder poenget er:

Poenget med Steinhart er i praksis at noen så på en Rolex eller kanskje en Omega og tenkte: “Fy faen, den der er fin… men jeg har ikke lyst til å betale prisen av en liten bruktbil.” Så Steinhart lager klokker som ser mistenkelig like ut, putter inn et helt solid sveitsisk verk fra for eksempel Sellita eller ETA SA Manufacture Horlogère Suisse, og selger hele greia til en brøkdel av prisen. Resultatet er at klokkesnobber blir småfornærma fordi det ikke er “originalt”, mens helt vanlige folk får en robust, pen klokke uten å måtte pantsette sjela si. Med andre ord: litt som å kjøpe en veldig god burger som smaker nesten som gourmetvarianten – bare uten at du føler deg økonomisk rævkjørt etterpå.