Hva fa.. er poenget med Steinhart??

Og da får jeg svar på om den ikke tar inn vann eller ikke? skal bare bade i overflaten, kanskje dykke et par meter for å plukke noen fine skjell til fruen. Og skryte hemningsløst av den nye fine dykker klokka mi :D

En trykktest kan være fornuftig å ta med noen års mellomrom for å finne ut om klokka di faktisk tåler det den hevder på urskiva. Det koster rundt en hundrelapp hos de fleste respektable urmakere og er gjort på et kvarters tid. Tok trykktest på min tre år gamle Tudor Black Bay tidligere i år. Noe som var lurt, siden det viste seg at Tudoren hadde dårlige pakninger og måtte inn til reparasjon. Typisk nok etter en ferietur hvor den var blitt brukt i både basseng, sjø og badstue.

Kjøpte en brukt Steinhart Ocean One for å ha "noe" å ha på armen i mellomtiden, og den har jeg faktisk blitt ganske glad i. Forrige eier har enten vært veldig uforsiktig eller en stor klodrian, for den har riper og hakk overalt, men det har også gjort den til klokka jeg bruker når det er en viss sjanse for at det kan oppstå skader. Som for eksempel når det skal mekkes, bygges, trenes eller kjøres traktor.

I utgangspunktet var jeg bare "interessert" i Steinhart fordi det later til å være et merke veldig mange mener noe om utenom å nødvendigvis ha tatt i et eksemplar. Så for meg å bare selge den videre med en gang klokka jeg bruker mest kom tilbake fra service, men siden den kan herjes med uten at jeg bryr meg om den får skader har den overraskende nok fått sin misjon i min rotasjon av ur.

Såvidt man kan tolke av denne videoen tåler de faktisk å bli utsatt for situasjoner som overgår mye av det folk flest bruker dykkerurene sine til, men det kan som sagt være en fordel å sjekke hvor tett den er først.

20180521_225126-01(1).jpeg

Redigert:
Hvorfor ikke bare kjøpe en ærlig og redelig Seiko i stedet for dette kopitullet...for meg er ikke dette det spor bedre enn å kjøpe en fake Rolex på stranda i Thailand.

• Liker
Reaksjoner: Genta og trippelj
Hvorfor ikke bare kjøpe en ærlig og redelig Seiko i stedet for dette kopitullet...for meg er ikke dette det spor bedre enn å kjøpe en fake Rolex på stranda i Thailand.

Steinhart betaler nok skatt og har ordnede forhold for sine ansatte.
Å sammenligne et seriøst "homage-merke" med sweatshop-produserte Rolexkopier solgt av et kriminelt nettverk blir ganske håpløst...

Jeg har ikke noe til overs for at Steinhart så uforskammet kopierer andres design, men de er jammen ikke alene om det.
Graden av skrive- og orddelingsfeil som tydeligvis oppstår etter et Steinhartkjøp er langt mer bekymringsverdig.:rolleyes:

Redigert:
Å sammenligne et seriøst "homage-merke" med sweatshop-produserte Rolexkopier solgt av et kriminelt nettverk blir ganske håpløst...

Jeg har ikke noe til overs for at Steinhart så uforskammet kopierer andres design, men de er jammen ikke alene om det.
Graden av skrive- og orddelingsfeil som tydeligvis oppstår etter et Stenhartkjøp er langt mer bekymringsverdig.:rolleyes:
Det var vel ikke så mye arbeidsforholdene til de ansatte og seriøsiteten til produsenten jeg siktet til, de har sikkert ting på stell. Jeg har mer problemer med det at man skamløst går rundt med et produkt som ikke har noen annen misjon enn å kopiere et anerkjent merke. Det for meg er sidestilt med en sweatshop Rolex.
Da mener jeg at man som entusiast heller velger et produkt som har mer integritet og egne design (til en viss grad) og kan stå på egne ben, fremfor å velge en kopi som ikke har noen annen hensikt enn å gi inntrykk til andre at man har en dyrere klokke enn man egentlig har råd til.

• Liker
Reaksjoner: trippelj og UJU

Graden av skrive- og orddelingsfeil som tydeligvis oppstår etter et Stenhartkjøp er langt mer bekymringsverdig.:rolleyes:

Sitat; ''Graden av skrive- og orddelingsfeil som tydeligvis oppstår etter et Stenhartkjøp er langt mer bekymringsverdig''

Dude....:D
Chill, det er bare et klokkeforum.... hi hi hi hi

• Liker
Reaksjoner: Utinaturen og UJU
Jeg vet ikke hva som er mest idiotisk jeg, kjøpe en Steinhart "Submariner" for en slikk og ingenting over disk eller SØKE en AD om å få stå på VENTELISTE I FLERE ÅR for å kjøpe en Rolex Submariner som det produseres flere ti-talls tusen av i året?

(Cue innsigelser om... antall produsert. antall år på venteliste. søknadsprosess. :D )

Jeg vet ikke hva som er mest idiotisk jeg, kjøpe en Steinhart "Submariner" for en slikk og ingenting over disk eller SØKE en AD om å få stå på VENTELISTE I FLERE ÅR for å kjøpe en Rolex Submariner som det produseres flere ti-talls tusen av i året?

(Cue innsigelser om... antall produsert. antall år på venteliste. søknadsprosess. :D )
Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves :rolleyes: