Hva fa.. er poenget med Steinhart??

Steinhart har nok vært en bidragsyter og lavterskeltilbud for klokkeinteresserte. Mange har nok startet med Steinhart og "gått over til tyngre stoffer" etter hvert.

OK, Steinhart har nok litt lav kreativitet i sine design. Jeg er av og til inne på sidene deres og det "finnes en original" for hver modell. IWC, Rolex etc... Jeg husker ikke hva deres (Steinhart) sin modell heter, men det var en "Submariner-modell" de hadde som hadde fått enkelte endringer som jeg skulle likt at Rolex hadde gjort.

@DoDe : Husk at forbrukersamfunnet er det som driver samfunnet fremover og skaper arbeidsplasser. Gjenbruk, lang levetid og reparasjoner skaper ikke arbeidsplasser. Besøk Mammons Tempel (nærmeste kjøpesenter) og se hvor mange klesbutikker som er der. Klær er et godt eksempel på samfunnets drivkraft. Klær laget med morskjærlighet; Laget av barn til damer. "Den som tror at lykke ikke kan kjøpes, har vært i feil butikk", (slagord i butikkbransjen). Hvor mye klær brukes en/ingen ganger? (NB. Leses med en mengde ironi).

Hvis nå en Steinhart stopper som følge av servicebehov, så har man jo en fin klokke å trene skruing på! De har greie ETA-urverk (eller liknende).

8
 
"Så du mener at Steinhart representerer forbrukersamfunnets bruk og kast mentalitet, i motsetning til Rolex som lærer folk å ta vare på ting og tenke på miljøet. Enig"


Ja, selv om det ikke var det jeg siktet til, så er det jo ett poeng du har der ja. Jeg gidder ikke koste på ett ur til 3000 service til 4000. Men de lager ikke bare rimelige klokker. som sagt nav-b anniversary den beholdes, og den skal nok til service når behovet melder seg.
 
  • Liker
Reaksjoner: DoDe
Tviler på at du må ut med 4k for service på et hyllevare ETA-verk.:eek:
Hvis det er prisen du får av urmaker bør du forhøre deg et annet sted.
Synes uansett at en Steinhart også fortjener å få skikkelig service.:oops:
 
  • Liker
Reaksjoner: tidsmarskin og DoDe
IMG_0705.PNG
 
Bekrefter utsagnet til Grendel vedrørende Steinhart "en bidragsyter og lavterskeltilbud for klokkeinteresserte. Mange har nok startet med Steinhart og "gått over til tyngre stoffer" etter hvert" Det ble virkelig ille en periode men er på bedringens vei. Kjenner meg godt igjen i beskrivelsen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Bekrefter utsagnet til Grendel vedrørende Steinhart "en bidragsyter og lavterskeltilbud for klokkeinteresserte. Mange har nok startet med Steinhart og "gått over til tyngre stoffer" etter hvert" Det ble virkelig ille en periode men er på bedringens vei. Kjenner meg godt igjen i beskrivelsen.

Jeg er litt sur på den skamløse kopieringen til Steinhart og vil heller dra en paralell til potetmel vs kokain.
 
For og vinkle litt, hvorfor har alle med Rolex nesten så spinkle og feminine håndledd at man skulle tro de er hårete kvinner. Mange flyr i fistel over Steinhart slik jeg bare har erfart kvinner kan.. Bare sammentreff?

Usikker på dette med håndledd. Men at herrer med Rolex hever seg godt over snittet i den mannlige befolkningen hva gjelder trang til å pynte seg litt, det kan vi nok være enige om.
 
Har vokst opp med folk som kun kjører stor bil for å kompensere for størrelsen nedentil.
Nesten alle har for stor klokke også...

Obs... Hvordan blir det da med de entusiastene her som brenner for Panerai? Eller bare en enkel Omega PO?

8- )

PS: Selv om jeg angående bli syntes det tristeste å se er flerbruksbiler med lavprofildekk... 8- (
 
At mitt hatske utfall mot Steinhart (som jeg selv aldri kommer til å eie), ender som en diskusjon med penis, i3 og Daytona som tema og jeg innehar alle disse elementene, er fornøyelig:D

Nå gjør jeg meg nok mektig upopulær her inne, men det får stå til;)

Jeg ser stadige utpakkinger av - og dagens klokke bilder av Steinhart, jeg skjønner ikke hvorfor noen er fasinert av dette merket??

I mine øyne er det som regel rene Rolex kopier, som prøver å gjemme seg bak "homage", bare ved at de har "Steinhart" og ikke Rolex trykket på tall skiven. Nei, dette er kjipe greier, som jeg ikke skjønner at noen gidder å bruke pengene sine på:(