Hva fa.. er poenget med Steinhart??

For min del ble Steinhart en inngangsport.
Beklager til dere som mener jeg har tatt feil vei til Rom....

Vis vedlegg 97178

Hva tenker du om denne?
01.jpg
 
Tudor BB er vel strengt tatt ikke en hommage til Rolex Sub, snarere Tudor Sub 7922 eller hva den nå heter..

Helt enig. Bildet som er sakset fra et annet klokkeforum sier bare at "Black Back" er en homage. Ikke homage til hva.
 
Steinhart er for meg litt som denne her ;
48282_a0aeb1f7c877_low_res.JPG


Folk får gjere som dei vil, men med det utvalget av flotte klokkemerker med ein meir særegen identitet så hadde nok aldri eg vurdert en kopiklokke.
 
Den var kul @Fredrik4628

Monnin urkasse?
Det vet jeg ikke. Crown guards og form på kasse er lik, men lugsene er vel litt slankere på denne enn Monnin kasser jeg har sett. Denne her er vel et sted mellom 30-40 år gammel, så godt mulig Hamilton og Monnin fant på noe lurt sammen. Takk, veldig tøff klokke ja:) Viser kanskje ikke så godt på bildet, men den har virkelig fått sin dose patina på visere og skive.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Det vet jeg ikke. Crown guards og form på kasse er lik, men lugsene er vel litt slankere på denne enn Monnin kasser jeg har sett. Denne her er vel et sted mellom 30-40 år gammel, så godt mulig Hamilton og Monnin fant på noe lurt sammen. Takk, veldig tøff klokke ja:) Viser kanskje ikke så godt på bildet, men den har virkelig fått sin dose patina på visere og skive.

Du har nok rett, lignet veldig mye på crownguarden.

Du får sjekke innsiden av baklokket ved neste batteriskift;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Lurer på om man ville fått enda mer juling hvis man blir ranet med en Steinhart ocean one på armen?

Spøk til side. Mange som nevner at det finnes masse gode alternativer i prisklassen til Steinhart, 4-5k. Men ikke så mange som kommer med eksempel. Hamilton, Tissot? Seiko prospex er bra, men savner safirglass. Og 1mm tynnere er ikke feil.
Jeg trodde jeg hadde lagt hele Steinhart bak meg, men må innrømme at jeg har sett litt på ocean one vintage red i det siste.. Det virker som en ganske solid diver for pengene. Bare synd at den må være så vanvittig lik Rolex.
 
  • Haha
Reaksjoner: Mr.Erling
Lurer på om man ville fått enda mer juling hvis man blir ranet med en Steinhart ocean one på armen?

Spøk til side. Mange som nevner at det finnes masse gode alternativer i prisklassen til Steinhart, 4-5k. Men ikke så mange som kommer med eksempel. Hamilton, Tissot? Seiko prospex er bra, men savner safirglass. Og 1mm tynnere er ikke feil.
Jeg trodde jeg hadde lagt hele Steinhart bak meg, men må innrømme at jeg har sett litt på ocean one vintage red i det siste.. Det virker som en ganske solid diver for pengene. Bare synd at den må være så vanvittig lik Rolex.

Ta deg en liten titt her: http://flippersdiary.blogspot.com/2015/11/no-87-steinhart-ocean1-vintage-red.html

Han har testet en god del i denne prisklassen, også nevnte Steinhart. Herlig blogg og herlig lesning.
 
Poenget med Steinhart er att det er klokke glede til overkommelig pris. Jeg har hatt 4 på det meste, inklusive en Rolex homage. Men det er den eneste som jeg vet hva ligner på. Ellers er to andre i behov av service, og det er de ikke verdt. Så har jeg en som jeg aldri selger. Vet ikke om den ligner på noe annet eller ikke. Her er ett bilde. LTD111 ex. COSC.

016_zps696f967a.JPG
 
Poenget med Steinhart er att det er klokke glede til overkommelig pris. Jeg har hatt 4 på det meste, inklusive en Rolex homage. Men det er den eneste som jeg vet hva ligner på. Ellers er to andre i behov av service, og det er de ikke verdt. Så har jeg en som jeg aldri selger. Vet ikke om den ligner på noe annet eller ikke. Her er ett bilde. LTD111 ex. COSC.

Vis vedlegg 111429

Så du mener at Steinhart representerer forbrukersamfunnets bruk og kast mentalitet, i motsetning til Rolex som lærer folk å ta vare på ting og tenke på miljøet. Enig !
 
  • Liker
  • Trist
Reaksjoner: Mr.Erling og UJU