Hublot - hva mener asylet

...

Dersom man kun er ute etter å vise bling på byen, foreslår jeg f.eks. en gull Rolex, gjerne med diamanter. Alle vet den er dyr, og den blinger som bare en ekte gullklokke kan ;)

Absolutt!

Men, til forskjell fra Hublot, er Rolex bling med historie, tradisjon, kvalitet og renomme. Et merke som er ettertraktet av både unge og gamle, fattige og rike. Ikke bare en nyrik pappagutt, som har en desperat lengsel etter et ligg med en blondine som er imponert over hvor stor Hubloten hans er ;)

Absolutt!

Men, til forskjell fra Hublot, er Rolex bling med historie, tradisjon, kvalitet og renomme. Et merke som er ettertraktet av både unge og gamle, fattige og rike. Ikke bare en nyrik pappagutt, som har en desperat lengsel etter et ligg med en blondine som er imponert over hvor stor Hubloten hans er ;)

Kunne ikke vært mer enig, jayeff!

Men en blondine i ny og ne...guilty pleasures ;)

OP er ikke på jakt etter bling ur, men noen ganger må det være lov å bli fasinert av utseende og ikke innhold. Flere av oss som har besøkt BAR Bygdøy alle har sikkert opplevd samme følelse

Som en digresjon kan jeg nevne at jeg bare en gang har møtt en fyr med Hublot "in the wild". Det var også en av de mest ufyselige personene jeg har vært borti, en nyrik megler i 20 årene som var "pen i tøyet men uten dannelse" som en av mine gamle nabofruer så fint oppsummerte ham. Han og kompisen hadde ingen forståelse for at hans (i utgangspunkte velvillig instilte) naboers behov for søvn var hakket større enn silkerampens behov for å skru volumet til 11 på sine gjentatte nachspiel natt til onsdag. Jeg spottet (det jeg tror var) en Hublot i rødt gull på hånden hans mens jeg forsøkte anstrengt å ikke bruse inn og knuse stereon.

Just sayin' ;)

OP er ikke på jakt etter bling ur, men noen ganger må det være lov å bli fasinert av utseende og ikke innhold. Flere av oss som har besøkt BAR Bygdøy alle har sikkert opplevd samme følelse

Jeg skjønner deg godt, og er helt enig! Det er ekstremt lov å bli fascinert av utseende, og jeg vil mene det er tull å hevde noe annet. Hva annet er det som gjør en RedSub så utroooolig mye penere enn enn vanlig Sub, eller sverdvisere så mye penere enn standardviserne hos Omega? Smak og behag, og det er jo det som er moroa!

Dette med ur er vel litt som med damer, vi er gjerne noe mer opptatt av utseendet deres enn vi liker å innrømme. De vi synes er de fineste frister jo alltids litt ekstra i første omgang. Jeg prøvde selv en BigBang Ayrton Senna på armen i helgen, just for fun, og må jo innrømme at jeg synes den var rimelig kul der og da. Men, igjen som med damer, så er det det indre som teller hvis man ønsker å inngå i et langsiktig forhold, og der når ikke Hublot helt opp for meg foreløpig. I den prisklassen er det mye annet jeg heller ville ha brukt pengene mine på. Men Hublot kommer seg, og skal ha for at de har en del designelementer på plass. En BigBang er i ferd med å kvalifisere som et klassisk klokkedesign IMO.

Anders: Man skal ikke skue hunden på hårene. Det er mange tullinger der ute med alle slags klokker på armen. Han ene jeg kjenner med en Hublot i samlingen, er en svigermors drøm...;)

Farefullt farvann å navigere i: douchebags og luksusklokker. Noen er interessert i innsiden, utsiden, historien, estetikken - alt som har med klokkene å gjøre - andre er interessert i om det kan få deg høn på byen. Jeg tror ikke man kan generalisere alle Hubloteiere som sleske eiendomsmeglere, selv om du unektelig burde se ut - og sannsynligvis også burde spille i NBA for å slippe unna med en Big Bang på armen.

Når det er sagt så har nok jeg også møtt ganske begredelige folk med Sub'er på armen. Just sayin' ;)

Synes Hublot er et harry dustemerke. De siste modellene med balansen (tourbillion) på siden er et BNB-verk tvers igjennom og var et customprosjekt til et klokkemeke ved navn Concord. Hublot har jo ansatt BNB-gjengen etter en massiv konkurs etter finanskrisa i 2008. Dette ser vi klart og tydelig på siste modellene, ja. Dessuten har blikkfang altid vært høyt prioritert av overbetalte guttevalper fra både fotballen, basket, rap-musikken og nyrike som elsker å vise frem rikdommen sin. Nei, holder meg til det gode gamle og erverdige på markedet, Rolex in my heart;)

Seriøst? :neutral:

Helt useriøst! Jeg tror godt den ville gi samme "godfølelsen" med en kina utgave de folka, selvom jeg aldri ville kjøpt det. Jeg er ikke veldig opptatt av ur pga pris (men prisen henger ofte sammen med det jeg setter pris på) og er helt uinteressert i Hublot!

Men det er vel ingen Hublot som han har på bildet! Er vel snarere en Omega Speedmsster Broad Arrow..?

Damtidningen har ikke alltid helt oversikt, og det hender vel at arkivbilder brukes til småsaker om de kongelige. Men at han har en custom Hublot, det tviler jeg ikke på. Den Svenske kongefamilien har vel alltid hatt en litt annen estetikk enn vår egen..