Hublot - hva mener asylet

Dersom du har falt for den og du har pengene, sier jeg hvorfor ikke?!? :)
Spennende med variasjon og noen som velger annerledes enn Rolex, Omega osv.
På den annen side må du sikkert regne med et større verditap om du skulle ønske å selge og Hublot er vel kanskje også litt "hypet" i enkelte kretser som ikke regnes som WIS-kretser.
Men siden det er du som skal gå med uret sier jeg at du skal velge det du selv begjærer :D

Lykke til med valget!
 
Hublot er vel å betrakte som overprisede moteklokker for posører, fotballspillere og nyrike russere.
Når det er sagt ser det ut til at det begynner å skje interessante ting der i gården også. Spesielt etter oppkjøpet av BNB concept.

Nå har de gitt ut noe som heter Masterpiece Collection. Ikke helt etter min smak eller lommebok, men de viser nå at de er i utvikling.

6466873169_99d259dcf7.jpg


Bilder tatt fra:
http://www.fratellowatches.com/
 
Det irriterer meg noe helt enormt at skruene i fronten på Hublot-klokkene ikke er skrudd slik at de følger bezelen. Slik som f.eks AP Royal Oak. Det er det misnte man kunne forventet av en klokke i den prisklassen.
 
Hublot har nok en spennende tid foran seg etter oppkjøpet av BNB, får vi vente og så hvor mange inhouse verk de fikk med på kjøpet. Tror nok Hublot kommer til å kjøre veldig hardt på akkurat dette fremover. Sikkert mye piss om hvor lang tid "de" har brukt på å utvikle verkene osv osv.

I min bok står Hublot godt plantet i avdelingen sammen med Channel klokker.
 
Da er mine tanker (igjen) blitt bekreftet, og i og med at jeg ikke er påfugl eller russisk fotballstjerne så forblir Hublot bare en tanke. Da fortsetter jakten på vintage GMT Pepsi, Blancpain FF eller en JLC Master Comp - har bestemt meg - jeg fortjener en ny klokke før jul!
 
Nei. Nå vil jeg ta bladet fra munnen og forsvare Hublot litt.

Bare for å rydde det av veien først, det er spesielt en ting som er feil med Hublot og det er prisen. De har jo priser som tidvis matcher AP og det er ingen her som finner det naturlig å sammenligne de to klokkemerkene.

Men jeg synes det klart er forskjell på påfugl/harrytass faktoren på de forskjellige klokkene. Det kan kjøpe en Big Bang, tutti frutti modell og se ut som om den er vunnet i en tyggegummiautomet, eller du kan kjøpe som du ser på her en Hublot classic fusion som jeg utseendemessig har lite å utsette på, eller kanskje en depose. Klokke med mindre påfugl faktor enn Hublot Depose skal du lete lenge etter. Eller på en annen måte, jeg har ingen klokker som er mer diskret enn det bortsett fra vintage klokkene. (om det misforståes, nei jeg har ikke den klokken)

Hublot er kjent for og bygger sitt rykte på å kombinere spennende materialkombinasjoner. Kjeramiske kasser, gull og gummi i kombinasjon. Dette satser de på og dette har de suksess med.

Det de satser på i alt for liten grad er urverk, og det gjør selvfølgelig at de faller helt igjennom på en arena som dette forumet hvor urverket teller så utrolig mye mer enn det gjør i den normale verden. Men som flere her nevner. blir spennende å se hva som skjer fremover.

Og så for å ta dette med skruene en gang til. De skruene på APRO har ikke gjenget klokken sine slik at skruehodene står på linje. Det var en rimelig livat debatt om det her hvor man kan lese om de. Hadde Hublot ønsket å lage de skruene anderledes så hadde de sikkert kunne gjøre det.

I en del kretser hvor man ønsker noe litt anderledes og man ikke er klokkefreaker er Hublot regnet som noe av det heiteste å få. Og ja disse kretsene innebefatter fotballproffer og en del høytlønnede yrker, som gjør at Hublot tidvis blir forbundet med gruppeonanerende påfugler som ser etter litt andre ting enn de fleste her inne gjør.

Jeg ser at dette er i ferd med å bli den dårligste forsvarstalen for Hublot ever :D så jeg skal runde av.

Jeg synes at en del Hublot klokker er drit kule. (jeg har sansen for en del de gjør med materialer og utseende)
Jeg synes over hele linja at de er alt for dyre. (det er så utrolig mye annet jeg kan tenke meg for de summene)

Resultatet blir jo da forsovet no go fra meg også, Noe jeg tror Hublot med sine 217 mill Euro i salg 2011 lever greit med. Men det endrer ikke det faktum at jeg ser på en del av klokkene og liker det jeg ser.

Hadde jeg ikke vært mijøskadd av forumet her kunne jeg godt ruslet inn hos en urmaker og bedt om å få se på en Hublot, for så å legge den pent tilbake etter å ha fått opgitt prisen.
 
hehe. tror jeg skal sette en kvarts hublot på armen på NURK på mandag og se om jeg blir avvist i døren:p
 
Dere sparer ikke på kruttet, gutter!
Om 150 år er alt glemt og Hublot tatt opp som fullverdig medlem blant PP, AL&S mfl ;)
 
Tar meg faktisk i å like endel av klokken deres, men det er langt fra å like til at jeg hadde bladd opp penger for å kjøpe en:)
 
Hublot, da tenker jeg rappere og basketballspillere og andre som har mer penger enn smak. Men for all del, når du først flørter med tanken, er den du har linka den fineste Hubloten jeg har sett.
 
Hublot Bigbang er den eneste noe interessante IMO, men prisen er jo som mange andre kandidater og da faller den gjennom. Ellers er jeg enig med resten.. Ikke på ønskelista whatsoever!
 
Har du lyst har du lov sier jeg. Selvom jeg ikke personlig har noe facinasjon av Hublot er det ting å like med denne produsenten. Urverkene er ikke en av de tingene... ;) Kassene derimot kan være stilige og nyskapende. Likeså materialvalg.


Det irriterer meg noe helt enormt at skruene i fronten på Hublot-klokkene ikke er skrudd slik at de følger bezelen. Slik som f.eks AP Royal Oak. Det er det misnte man kunne forventet av en klokke i den prisklassen.

Det er fordi skruene på en Hublot faktisk er skruer som holder kassen sammen.
På en AP er "skruene" bare mutre som er gitt et spor for å se ut som en brukbar skrue. Ser du nøye etter på en AP RO ser du at både skruen og hullet skruen ligger i er hexagonalt, og dermed serdeles lite brukervennlig. ;)

Skruene i fronten symboliserer faktisk for meg en av de få grunnene til å like Hublot. De har inoative løsninger på konstruksjon av og materialevalg i sine kasser.

I motsetning til AP, hvor skruene bare har blitt en liten turn off og beviset på at det estetiske alltid vil gå ut over det funksjonelle (og ekte).
 
Ingen tvil om at Hublot har vært en moteklokke, og med urverket som sitter i mange av disse modellene, snakker vi overprising. Men med eget urverk vil de stå mer rustet fremover, og som nevnt har de kombinert en del spennende materialvalg.
Jeg synes bigbang er litt kul, men hadde heller kjøpt meg en AP ROO om det var en slik type klokke jeg ønsket meg.