Hi-Fi tråden

Støydempingen er middelmådig, ubrukelig passthrough funksjon, byggekvaliteten er ikke stort å skrive hjem om utenom magnesium yokes, appen er latterlig dårlig om du i det hele tatt får headsettet til å bli gjenkjent i den og headsettet må være slått på for å kunne bruke dac funksjonen med kabel.

Lyden er dog så bra som det blir i en BT hodetelefon.. om tanken er å ta de med ut av huset for bruk på reise hadde jeg sett meg om etter noe annet.

Du får 90% av lyden, langt bedre app og 60t batteritid med sennheiser momentum 4.

Sistnevnte ble med på ferie og Bathys ligger hjemme på skrivebordet.

Takker for en meget ærlig rask anmeldelse!
 
Her er mitt relativt (ifølge meg) stuevennlige oppsett.
FD683FAD-6EE3-4012-8672-802B1FC84787.jpeg
27E34CF7-D901-46C5-B3C2-D796D2333589.jpeg

49F2341B-6277-47E0-9D25-3366FB797A59.jpeg
3C18B0C1-953D-43D7-9B70-410AA738E597.jpeg
 
Etter 30 år siden forrige HI-FI messe ble det en tur til Oslo hi-fi show i Asker. Masse lekkert, men hvorfor skal alle utstillerne spille så dørgende kjedelig demoer. Etter halvannen time med Pink Floyd, Cohen og evinnelige kvinnevokaler gikk turen hjem.
Og må si rekrutteringen i klokkemiljøet ser langt bedre ut. Så si kun grått hår og kabriolet. :D(Altså min årgang)
Men dæven og mye fantastisk utstyr.
 
Redigert:
Etter 30 år siden forrige HI-FI messe ble det en tur til Oslo hi-fi show i Asker. Masse lekkert, men hvorfor skal alle utstillerne spille så dørgende kjedelig demoer. Etter halvannen time med Pink Floyd, Cohen og evinnelige kvinnevokaler gikk turen hjem.
Og må si rekrutteringen i klokkemiljøet ser langt bedre ut. Så si kun grått hår og kabriolet. :D(Altså min årgang)
Men dæven og mye fantastisk utstyr.

Det virker som om lyden ofte er viktigere en musikken . Greit nok at en ønsker gode innspillinger for å kunne få fram kvalitetene , men av og til har det nesten motsatt effekt . Sjølv pleide eg å ta med egen musikk , men i dag er det tilgjengelig med et kjapt søkt på Spotify.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og Ove
Har kverna igjennom masse rare låtønsker på messer oppigjennom årene. Fellesnevneren for alle er stygge blikk og masse unnskyldninger for og slippe :LOL:
 
  • Haha
Reaksjoner: Ove
Herlig oppsett!
Skulle gjerne hørt dine Graham LS6.
Har selv LS3/5 og vurdere og till å oppgradere.
Enig. LS3/5 er jo også en virkelig klassiker da. Men selv om jeg har sans for det minimalistiske, hadde jeg nok ikke klart meg med med kun platespiller i dag (har for mange CD’er etter hvert).
 
Herlig oppsett!
Skulle gjerne hørt dine Graham LS6.
Har selv LS3/5 og vurdere og till å oppgradere.

Takker!!
Har ikke hørt LS3/5 selv, men hørt veldig mye bra om de, men for min del sto det mellom LS6 og de større brødrene, men syntes lyden til LS6 var så rå at det ikke var noe tvil. Hjertelig velkommen til å høre på de om du er i området/byen :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Enig. LS3/5 er jo også en virkelig klassiker da. Men selv om jeg har sans for det minimalistiske, hadde jeg nok ikke klart meg med med kun platespiller i dag (har for mange CD’er etter hvert).

Jeg gjemmer en sonos greie bak noen bøker. Er nok ikke samme kvaliteten som CD, men fungerer veldig fint til alt som ikke er vinyl for min del.
 
Jeg gjemmer en sonos greie bak noen bøker. Er nok ikke samme kvaliteten som CD, men fungerer veldig fint til alt som ikke er vinyl for min del.

Eg har en rimelig god cd spiller og en sonos og sia eg begynte å kjøre den igjennom en skikkelig DAC også så er det jaggu vanskelig å høre forskjell uten at man virkelig setter seg ned å lytter . Det forutsetter sjølvsagt at en bruker høyeste tilgjengelige kvalitet på tidal eller Spotify etc .
 
Har kverna igjennom masse rare låtønsker på messer oppigjennom årene. Fellesnevneren for alle er stygge blikk og masse unnskyldninger for og slippe :LOL:

Dette har jo vært et langvarig problem i andre, beslektede bransjer, også:


Jeg har vært innom hifisjapper (Var det Soundgarden i Ålesund, da den lå i Idungården, mon tro?) der det hang oppe oppslag om 'INGEN Dark Side of the Moon. INGEN Steely Dan. Kari Bremnes og annet KKV kun etter avtale.'
 
For veldig lave verdier av "artig" om du sikter til LPen. Stort mørkere enn Per Bergersen blir det ikke.
 
Tidligere vært ganske langt nedi Hifi-gryta. Men pga plass, og livet har det blitt nedskalert voldsom de siste årene. Har hatt noen halvkjipe aktive Dali høytalere de siste årene. Gjort jobben de altså, men ikke helt det store. Kjøpe i uken de relativt nye System Audio legend 5.2 silverback. Ikke noe for puristene, men det spiller altså helt absurd for pris og størrelse.
 
  • Liker
Reaksjoner: Makken og Zawatch