Jeg har en plan om å pusse opp en kjellerstue som skal benyttes til furtebu/tvstue nr 2.
Ønsker minst mulig mikk makk og hater ledninger.
Har derfor begynt å kikke på in-wall høytalere og en grei forsterker til dette.
Så langt har jeg sett på NAD M10 som forsterker og B&W CWM-7.4.
Er dette et greit oppsett, eller ville dere valgt noe annet?
Det første du må finne ut av er om du skal ha et musikkanlegg eller et hjemmekinoanlegg i den furtebua. Du ønsker ganske ulikt utstyr til de to bruksområdene. Hvis du ikke har ubegrenset budsjett, så må du velge det ene eller det andre. SKriv gjerne litt mer her, så er vi mange som kan komme med råd om litt av hvert. Og vi er eksperter på å strekke budsjett alle som en......
Å ha in-wall gjør det sykt styrete å bytte høyttalere, og det ønsker vil komme etterhvert.
Dessuten, in-wall = du bygger kabinettet...
Er det ikke bedre å la proffenebyggekabinett, så kan du bygge vegg?
Blir sikkert mye bedre da. Men du har femdeles ulempen som andre også har spesifisert mtp optimal plassering, endring av produkt.Jeg ser absolutt poenget ditt.
Vil ikke in-wall bli bra om mann bruker backbox heller?
Jeg har selv en Eclipse som jeg bruker sammen med en Beolab19 sub, er strålende fornøyd. Lydmodulen i Eclipse har en meget kompetent prossesor, som lar deg sette opp alle tenkelige konfigurasjoner (opp til 12 høytalere + multirom). I ditt tilfelle tror jeg at jeg hadde satt Beolab18 som bakhøytalere - tro meg du trenger ikke noe mer i front enn Eclipse + 1 sub. Du kan da også velge og kjøre subsignalet til bakkanaler (Beolab18). Du kan også ha en egen musikk konfigurasjon som da bruker Beolab18 som hovedformidlere og Eclipse som ambient. Eller du kan bruke hele Eclipse rekka med høyttalere som senter og Beolab18 som H+V - mulighetene er bokstavelig talt uendelige.
Gratulerer så mye! Ble det 55 eller 65?
Rommet vil primært bli brukt til tvtitting av hele familien, men jeg ønsker også muligheten å spille musikk med god lyd. Har i dag kun Sonos og spille på så det meste blir nok en oppgradering. Mye av grunnen til at jeg ønsker in-wall er fruen og hennes forhold til høytalere og elektronikk generelt. Min tanke var da å få høytalerne inn i veggen og elektronikken i et teknisk rom. Happy wife osv...
Skal jeg ha musikkanlegg eller et hjemmekinoanlegg? Ja takk begge deler
Budsjett? 50-100', men vi vet jo at den ryker
Jeg anbefaler in-wallhøyttalere. Ikke noe problem å få til en god plassering av høyttalerne hvis man tenker på forhånd. Et godt startsted kan jo være et 5.1.2-system. En guide til høyttalerplasseringene finner du her: https://www.dolby.com/about/support/guide/speaker-setup-guides/5.1.2-overhead-speaker-setup-guide/ . Dette er bare en mulig kombinasjon, størrelse på rom og ambisjonsnivå avgjør vel gjerne om man skal gå for et større system. Ikke la deg skremme av vinkler og såånt, men tenk på at de som produserer lyden du skal høre har systemer som er satt opp i henhold til "reglene". Sågreit å holde seg i nærheten i alle fall.Hvorfor anbefaler dere ikke in-wall? Er det fordi plassering er vanskelig eller at lyden er dårligere enn i andre høytalere?