Hi-Fi tråden

Takk for svar @Oscr

Vil det si at på f.eks DISSE så må jeg kjøpe en Phono til 3,5MM jack overgang og bruke den inngangen?

Er det evt andre høyttalere i samme prisklasse som kan anbefales til min spiller?

Høyttalerne du linker til har en bryter som kobler ut phono-trinnet, slik at du kan bruke en vanlig RCA til RCA fra spilleren. Samme produsent har også en større modell, og det finnes alternative aktive høyttalere fra produsenter som Dynaudio, Yamaha, DALI m. fl.

• Liker
Reaksjoner: Scubasteve
Takk for svar @Oscr

Vil det si at på f.eks DISSE så må jeg kjøpe en Phono til 3,5MM jack overgang og bruke den inngangen?

Er det evt andre høyttalere i samme prisklasse som kan anbefales til min spiller?
Viss du ønsker å gå opp et hakk lydmessig se på Klipsch the sixes. En får de nå i sort også... Koster 9k hos f.eks Power. NB! Sett de på solide gode stativer om du kan...Løfter lyden betraktelig IMO...

Lykke til

• Liker
Reaksjoner: Scubasteve
Takk for svar og tips

Jeg skal tiite litt rundt og se på alternativer. I dag bruker jeg en Beoplay A8 som fungerer ganske bra, men det er nok litt mer sjarmerende med to separate høytalere.

• Liker
Reaksjoner: Oddemann
Dette går kanskje under low-fi men spør likevel. Har bygd et nytt soverom til meg og fruen med god plass og pent moderne skandinavisk stil. Les: listefritt og mye detaljer i tre/eik. Ellers minimalistisk. Skal ha et lite anlegg der for hver 3. Fredag i oddetallsmnd;) kravet er at jeg kan streame musikk fra mobilen, grei lyd og at designet enten er harmonisk eller med litt wow-faktor. Har vurdert noe fra podspeakers men da blir det dyrere enn jeg egentlig ville. Har også sett på disse fra hifiklubben men syns de kanskje er litt kjedelige. Noen som har et annet tips? https://www.hifiklubben.no/hoyttale...hoyttaler-med-bluetooth/?variant=ARGALTOA4ASH

Dette går kanskje under low-fi men spør likevel. Har bygd et nytt soverom til meg og fruen med god plass og pent moderne skandinavisk stil. Les: listefritt og mye detaljer i tre/eik. Ellers minimalistisk. Skal ha et lite anlegg der for hver 3. Fredag i oddetallsmnd;) kravet er at jeg kan streame musikk fra mobilen, grei lyd og at designet enten er harmonisk eller med litt wow-faktor.

-Har du kikket på noe fra Geneva? Ser helt kurant ut, kunne nok passe på et minimalistisk rom - og når det er crunch time har de den forsonende egenskap at Det Bare Virker(tm) - i min erfaring, i det minste.

Denne
, eksempelvis?

Dette går kanskje under low-fi men spør likevel. Har bygd et nytt soverom til meg og fruen med god plass og pent moderne skandinavisk stil. Les: listefritt og mye detaljer i tre/eik. Ellers minimalistisk. Skal ha et lite anlegg der for hver 3. Fredag i oddetallsmnd;) kravet er at jeg kan streame musikk fra mobilen, grei lyd og at designet enten er harmonisk eller med litt wow-faktor. Har vurdert noe fra podspeakers men da blir det dyrere enn jeg egentlig ville. Har også sett på disse fra hifiklubben men syns de kanskje er litt kjedelige. Noen som har et annet tips?

Spreng budsjettet å gå for KEF LSX

B70A5AA0-1D65-4F6F-8001-316DE083A465.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Oddemann
Takker for innspill:) har lest mange tester og vurdert KEF. Alle anmeldelser er enige om at de er good shit! Men i utradisjonell tidssonen stil velger jeg ikke sub denne gangen;) Har snart brukt 1 mill på utbygging så stereobudsjettet er ikke prioritert. Men så dukket det opp 2 stykk pent brukte Minipod med BT på finn.no til kun 2 lapper så da slo jeg raskt til. Har også bestilt spikes/føtter i lys eik til dem så da er ihvertfall designbiten på plass. Så gjenstår det å høre på lydbildet. Har 2 micropods koblet mot tven i stua så da harmonerer stilen fint:)
43E16931-6908-4B5C-8A1C-C1EF42564197.png
04D76D8A-3D36-4C68-86F9-B16AC21D25A8.jpeg