Hi-Fi tråden

Det forstår jeg ikke engang hva du mener med. Hvis output er bra er vel alt bra? Ikke som klokker der selve implementasjonen er poenget, ikke output.
 
Det forstår jeg ikke engang hva du mener med. Hvis output er bra er vel alt bra? Ikke som klokker der selve implementasjonen er poenget, ikke output.

-Jeg leste det som en lett beundrende konstatering av at Klipsch hørtes mye dyrere ut enn det var, om det ga mening - at ytelsen går langt utenpå det man burde forvente gitt komponentene de var bygget av.
 
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo
Men 240k er rett og slett dyrt. Helt koko. Men om man ikke vet bedre er det bare å betale. Det er minimalt med produktutvikling da det ble gjort på 40-tallet.

TegNinger til Klipschhorn ligger på nettet. En møbelsnekker bygger sikkert to kasser for noen titalls tusen inkl flott finish. For eks Bakken i Vestby. Elementene og delefilter er billige deler.

JBL lagde sin versjon av Khorn kalt Hartsfield. Som i prinsippet er Khorn gjort skikkelig.

 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo
Dette spørsmålet er nok helt i ytterkanten av denne trådens omfang. Men jeg prøver.

Har et par Beolab 8000 koblet til TV-en i stuen. Her ferdes også en liten pike som begynner å bli glad i å klatre og dra i ting.

Finnes det noen gode tips eller produkter for å barnesikre høye høyttalere som kan velte?
 
Jeg har også prøvet K-horn og det er relativt simple greier, men som det spiller/underholder! Hvorfor det MÅ være så dyrt…, vel det koster en god del i transport/logistikk og bare emballasje er mye mer enn mann umiddelbar forestiller seg. Lave serie-størrelser hjelper heler ikke, men dette kan gjøres billigere! Er er ett stemningsbilde fra min horn-stue…
45E87ABF-DE16-4726-A00D-72264390AB06.jpeg
 
Dette spørsmålet er nok helt i ytterkanten av denne trådens omfang. Men jeg prøver.

Har et par Beolab 8000 koblet til TV-en i stuen. Her ferdes også en liten pike som begynner å bli glad i å klatre og dra i ting.

Finnes det noen gode tips eller produkter for å barnesikre høye høyttalere som kan velte?

Jeg sjekka opp det samme og ga opp. De er for høye, tunge og tynne til at du får det pent.
 
  • Trist
Reaksjoner: Jon Henrik
Dette spørsmålet er nok helt i ytterkanten av denne trådens omfang. Men jeg prøver.

Har et par Beolab 8000 koblet til TV-en i stuen. Her ferdes også en liten pike som begynner å bli glad i å klatre og dra i ting.

Finnes det noen gode tips eller produkter for å barnesikre høye høyttalere som kan velte?

Nå hadde eg ikkje så tynne høytalere , men med oss var det en periode guttungen måtte hentes/distraheres til annen aktivitet kver gang han skulle opp etter stereo og høytalere og plutselig slutta han med å bry seg om det og siden har dei fått stått i fred.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Khorn unboxing.

Enkle kasser, billige drivere, OK finish, emballasjen er ganske stor, men den koster maks fem tusen. En 40 fots kontainer koster nå ca 80k fra Kina til Norge.

Kanskje LM Audio 812 til 140 k er verdt å se på.

i 2005 kostet La Scala 40k. Khorn lå på 50k.
 
Hei. Jeg har en oppvarmet garasje på 30 kvm der jeg i dag har en liten DAB-radio. Det holder ikke mål. Har vurdert en Soundboks siden den kan flyttes mellom treningsrom og garasje, og ev tas med ut - tåler juling. Men jeg er ikke 19 år, og det er for voldsomt og vulgært. Har også vurdert KEF LSX. Det passer nok rommet og bruken bra, men de er liksom for fine for å ha i en garasje med OBS-plater på veggene synes jeg.

Noen forslag? Bør kunne henges på vegg eller settes på en hylle som jeg lager til de. Må være aktive. Har god WiFi-dekning der. Utseende betyr ingenting. Bør koste under 10 løk.

Hører for det meste på black metal :)

Screenshot_20220609-225726_Google.jpg
Screenshot_20220609-225636_Chrome.jpg
 
Hei. Jeg har en oppvarmet garasje på 30 kvm der jeg i dag har en liten DAB-radio. Det holder ikke mål. Har vurdert en Soundboks siden den kan flyttes mellom treningsrom og garasje, og ev tas med ut - tåler juling. Men jeg er ikke 19 år, og det er for voldsomt og vulgært. Har også vurdert KEF LSX. Det passer nok rommet og bruken bra, men de er liksom for fine for å ha i en garasje med OBS-plater på veggene synes jeg.

Noen forslag? Bør kunne henges på vegg eller settes på en hylle som jeg lager til de. Må være aktive. Har god WiFi-dekning der. Utseende betyr ingenting. Bør koste under 10 løk.

Hører for det meste på black metal :)

Vis vedlegg 293032Vis vedlegg 293033