Hi-Fi tråden

Grattis @Spring Drive !

her ramlet det inn et prosjekt til hytta...
Vis vedlegg 220973Leira til meg. Ymer til en kompis.
Skal ikke se slik ut dog.
Blir pussing av maling slik at betongen kommer frem. Dersom noen har Doxa forsterker til salgs, gi meg gjerne en lyd.
Setter også pris på om noen har forslag til hvilke diskantelementer som kan være aktuelle dersom jeg skal bytte dem

slik vil de forhåpentligvis se ut til slutt:
Vis vedlegg 220974
Har vært borte i en del betong kabinetter og vi forsøkte en del konstruksjoner i Dali back in the old days... Betong har flere opplagte fordeler men to vesentlige ulemper. 1. de er tunge 2 egendempning er dårlig. Disse er uansett interessant hifi-historie og vært at ta vare på.
 
  • Liker
Reaksjoner: Entropy
Tips til aktive gulvstående høyttalere? (Ikke trådløse.) Budsjett ca 20.000. For meg kan det virke som at det ikke er aaalt for mye å velge i her? Dali? :)

Rommet er kvadratisk 22m2.
Eg er veldig glad i engelsk sound. Tannoy er favoritten. Dette spørs jo på kva elektronikk du har tenkt å fyre opp med etc.
 
Tips til aktive gulvstående høyttalere? (Ikke trådløse.) Budsjett ca 20.000. For meg kan det virke som at det ikke er aaalt for mye å velge i her? Dali? :)

Rommet er kvadratisk 22m2.

Disse?
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
Disse?

De vurderes absolutt, men de er ikke aktive. :)
Etter det jeg har funnet ut til nå så tror jeg kanskje at jeg bare går for et 'konvensjonelt' oppsett. Virker ut som markedet for aktive gulvhøyttalere er noe snevert.
 
  • Liker
Reaksjoner: espenal
Har vært borte i en del betong kabinetter og vi forsøkte en del konstruksjoner i Dali back in the old days... Betong har flere opplagte fordeler men to vesentlige ulemper. 1. de er tunge 2 egendempning er dårlig. Disse er uansett interessant hifi-historie og vært at ta vare på.
Er du involvert i DALI? Jeg har mentor menuet som jeg elsker :)
 
Er du involvert i DALI? Jeg har mentor menuet som jeg elsker :)
Jag var involvert i Dalis oppstart, 84/85. Jeg var Salg/Marketing sjef for AudioNord AS som dengang het Danmarks Hi-Fi Klub!, nå Hifiklubben. De første modeller (2,3,4,7,18 og 40) ble utviklet av Peter Lyngdorf og ferdig lyttet inn på kvelden av sentrale medarbeidere.
 
Da hadde eg heller satset på et oppsett med 20k totalt inkl amp. Om du ønsker aktive greier sjekk ut Phantom.Eg har Devialet Phantom 900. Herlige saker. Dette er jo da små ht. @Thomas84 skremte vell vekk naboen med sine Gold?
Ja, og siden naboen ikke ville flytte, byttet jeg til reactorer selv. De fungerer utmerket, både lydmessig og for nabofreden:) Mangler kanskje litt helt i bunn, men det er flisespikkeri i det daglige.

4732C88F-2FB8-4283-B553-97214CD9557D.jpeg
 
Tips til effektforsterker evt en innebygd med ht-bypass?
Skal drive frontene mine Tannoy Revolution XT6F

Arcam fungerer godt sammen med Tannoy , her har du fleire modeller å velge i. Ellers hadde eg sjekka Rega elict-r .

 
  • Elsker
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann og SindreM
Etter 15 år er jeg tilbake på hifi kjøret. Velger å skylde på dere i denne tråden og hifisentralen forumet lol. Kjøpte meg en Abrahamsen V 20UP amp, monitor audio gold signatur 20 høytalere og en ec dac. Bruker pc til dac m USB. Til film, serier osv bruker jeg pioneer 7.2 surround m Dali høytalere.
Surround er jg fornøyd med, men hifi kan jo oppdateres. Lol
IMG_20201216_184743_300.jpg
IMG_20201216_180153_419.jpg
20201216_173358_mfnr.jpg
20201216_173338.jpg
20201216_173207.jpg
20201216_173158_mfnr.jpg
20201216_173112.jpg
20201216_173102_mfnr.jpg