Hi-Fi tråden

Jepp, fungerer ekstremt bra. Dali har jobbet med denne hybriddiskanten siden 1990, så det er et godt innkjørt system. Den kombinerer oppløsning og detaljer med kraft og energi, og hiver inn meget god horisontal spredning som bonus. Hva mer kan man ønske seg?

Redigert:
Dali er bra, du må uansett prøve dei. Matching er uansett viktig så eg ville enten først ha funnet høytalere eller forsterker. Du kan alltids forandre litt med dac, men dei to hovedkomponenter må kunne fungere i lag og helst ikkje framheve kverandres svakheter.

• Liker
Reaksjoner: maretranquillitatis
Jepp, fungerer ekstremt bra. Dali har jobbet med denne hybriddiskanten siden 1990, så det er et godt innkjørt system. Den kombinerer oppløsning og detaljer med kraft og energi, og hiver inn meget god horisontal spredning som bonus. Hva mer kan man ønske seg?

Har aldri sett noe behov for større horisontal spredning enn det vanlige diskantelementer kan gjengi.

Sonus Faber er for tiden på salg hos stereofil: https://www.stereofil.no/hoyttalere/gulvstaaende/sonus-faber-venere-3.0-sort

• Liker
Reaksjoner: maretranquillitatis
Noen som kan komme med litt tanker rundt forsterker?
Jeg har nettopp kjøpt et par B&W CM8 s1, og har koblet de mot min gamle Nad 7240pe, men lurer på om den er kraftig nok?
Den er ratet med 40w per kanal, men har sett den i måler, og der gir den mellom 80 og 90w, 150-200w dynamisk. Oppsettet spiller fint med god lyd, men har ikke fått klemt til skikkelig enda.

Noen som kan komme med litt tanker rundt forsterker?
Jeg har nettopp kjøpt et par B&W CM8 s1, og har koblet de mot min gamle Nad 7240pe, men lurer på om den er kraftig nok?
Den er ratet med 40w per kanal, men har sett den i måler, og der gir den mellom 80 og 90w, 150-200w dynamisk. Oppsettet spiller fint med god lyd, men har ikke fått klemt til skikkelig enda.

Hadde spurt på hifisentralen sitt forum.

@HenrikS , kraftig nok er et relativt begrep . Spiller det høyt nok for deg uten forvrengning så er den kraftig nok ;)

Men den forsterkern klarer vel rundt 160w pr kanal i 8ohm så ja den er i utgangspunktet kraftig nok for dine høytalere. Det vesentlige er om den er god nok til å levere dette uten forvrengning .

Då var valget tatt - og resultatet kome i hus. I god TS ånd vart budsjettet justert - betydeleg. Har kun fått dei opp og sjekka at dei verkar. Testing og justering må kome etterkvart. Strålande nøgd så langt
BE6AF735-90CA-4093-9F84-A2AF22FC976F.jpeg
ABCB4395-62B1-4AD2-B617-559C731AAF3B.jpeg

D25D7A4C-9A57-4A97-AD6D-8CD853E6F929.jpeg

I lytterommene til butikkene er det lett å få ka som helst til å høres bra ut. Utfordringa er når en kommer heim og ikkje får lov/har plass/ønsker å plassere dei slik at en får best lyd og i mitt tilfelle med en heller sparsommelig innredet stove måtte til med akustikk tiltak. Tannoyene spiller meget fint på lave volum, og dei tåler fint å dra på litegrann. Eg hørte på focal utopia 3 Scala her i vinter. Dei imponerte meg en del.
Eg ville uansett ha prøvd både forsterker og høytalere heime før kjøp :)
Er det asr enitter og tannoy dc10 du har mr?

Då var valget tatt - og resultatet kome i hus. I god TS ånd vart budsjettet justert - betydeleg. Har kun fått dei opp og sjekka at dei verkar. Testing og justering må kome etterkvart. Strålande nøgd så langt

Å satan. Gratulerer med noen seriøse høyttalere.
Her er litt lesestoff om de for de uinnvidde: http://www.stereopluss.no/dynaudio-contour-30-musikalsk-superpresisjon.6017043-355425.html

"Høyttaleren formidler ro, kontroll og musikalitet, men viser samtidig frem en nesten nådeløs presisjon og den evne til detaljering som skaper en slags transe, mild hypnose eller lett rus når du setter på favorittmusikken. Den er ikke overveldende på noen måte, bare deilig naturlig og balansert. Og av en eller annen grunn er det ganske snill mot dårlige innspillinger."

• Liker
Reaksjoner: Jørn